Režie:
Andrea SedláčkováScénář:
Andrea SedláčkováKamera:
Miro GáborHrají:
Ivana Chýlková, Monika Hilmerová, Karel Roden, Vladimír Škultéty, Veronika Jeníková, Ján Kroner ml., Bohumil Klepl, Daniela Kolářová, Ján Sedal (více)Obsahy(1)
Pro lásku většinou obětujeme více, než jsme původně chtěli… Film A. Sedláčkové je vzdáleně inspirovaný skutečnými událostmi, historii vztahu dvou nevlastních sourozenců a jejich marného boje proti vzájemné osudové lásce. Jako dospívající děti je na život a na smrt spojilo tajemství smrti otce, na které měli oba svůj díl viny. Z obyčejně lidské, hluboké a pochopitelné sourozenecké lásky se pak roztočí spirála citů až k psychické závislosti, proměněné ve stravující chorobný vztah. Tento vztah je „prokletý“ a nedovoluje jim žít ani spolu, ani bez sebe a zákonitě vrcholí záhubou obou. Hlavní postavy Jany a Miroslava napsala autorka pro I. Chýlkovou a K. Rodena. Jejich o dvacet let mladší představitele pak nalezla režisérka v M. Hilmerové a V. Škultétym. Snímek byl natáčen v Jaroměři a v Poličce, rodišti Bohuslava Martinů, jehož hudba ve filmu hraje velkou úlohu. (Česká televize)
(více)Recenze (90)
Väčšinu filmu Hilmerová vojede, čo sa hýbe, celú dedinu, mesto, aj tam za humnom, dokonca aj so žiletkou si to sama dá, a to teraz nehovorím o žiletke Golonkovi, ale normálne že Wilkinson pod skuru. Potom sa nám rozšáfne aj Chýlková, čo už nie je tak vábivá podívaná, a preto našťastie do detailných záberov nejde. No ako vzťahová dráma celkom prijateľné dielo. ()
"Sourozenci celý život marně bojují proti vzájemné přitažlivosti." - já teda s distributorem nesouhlasím. Nevidim tam žádnou vzájemnou přitažlivost, vidím ji tam jen jedním směrem, od Rodena/Škultétyho k Chýlkové/Hilmerové, z druhý strany je to spíš hnusná manipulace a potřeba mít bráchu na háku a různě si s nim pohrávat, jak se mi to hodí. Zvlášť, když vidím, že je do mě zabouchlej. Postava té holky byla vážně na pěst (Chýlková byla nesnesitelná, a jak už jsem ji v pár podobných rolích viděla, začínám mít pocit, že je to její normální chování, že vlastně ani nic nehraje). On teda Škultéty byl na pěst taky, ale míň. Vlastně celej film je hodina čytřicet koukání se na několik narušenejch osob a na jejich šílený počínání. Pointa dementní. To se každej, kdo spadne ze žebříku, musí hned zabít? Ani jedna postava není sympatická. Jedinej, kdo mě trochu bavil, byl Klepl. Jo, a ještě mě docela pobavil ten "oltář" ve skříni. ()
Zajímavý a hutný námět, který ale sráží trochu do kolen nevyrovnané herecké výkony. Zatímco Roden je vynikající, tak hlavní ženské představitelky jdou jen po lajně průměru a to, co tam předváděl Škultéty, to byla tragédie - kdykoliv se objevil, šel film o hodně procentních bodů dolů. Ale Roden a nikdo jiný to zase dokázal vytáhnout nahoru. Škoda, chtělo to lépe obsadit a dát ve scénáři lepší příležitost těm dobrým herečkám. ()
Drama se pro mě nekonalo a nebojím se, že mě historie přesvědčí, že první setkání s fimem bylo jen nepochopením. Není se čeho chytit - herectví, scénář, režie. Snad jen ♫ hudba je samostatným prvkem, který byl vystaven pokusu o znásilnění. Na úrovni paskvilů 70.let. Snad ve snaze najít něco pozitivního - Polička, Buštěhrad, Jaroměř ()
Jak mám Rodena rád, tak v tomhle filmu teda asi ne. Respektive on je tam to jediný, co by mě tak mohlo zajímat. Je tam podle mě plno nejasností a není mi třeba jasný, proč šla na potrat kvůli tomu, že z děcka bude kripl, když to byli nevlastní sourozenci. Některý scény mi přišly zbytečně vykonstruované a umělé. A ty jejich mladší klony se mi tam nelíbily vůbec. ()
Galerie (3)
Photo © Česká televize
Reklama