Série(11) / Epizody(177)
Obsahy(2)
Kdo je chodící smrt? Zombie, kam se podíváš, nebo hrstka vyčerpaných lidí v děsuplném prostředí? Zemi ovládly položivé zrůdy. Boj zbytků lidstva o přežití v postapokalyptickém světě může začít. Živí mrtví zachycují příběh skupinky lidí, kteří přežili virovou epidemii, jež změnila většinu lidstva v agresivní zombie. Pod vedením Ricka, který byl ve starém světě policistou, cestují americkou Georgií a snaží se najít nový bezpečný domov. Čím je situace zoufalejší, tím je jejich vůle přežít silnější. Jsou ochotni udělat téměř cokoli, aby zůstali naživu. Jak dlouho si udrží zbytky lidskosti? Zástupce šerifa Rick Grimes se probere z kómatu v opuštěné poničené nemocnici. Zjistí, že zatímco byl v bezvědomí, svět postihla epidemie viru, jenž své oběti nejen zabíjel, ale po smrti z nich udělal zombie, které teď požírají živé lidi. Jeho žena a syn nejsou k nalezení. Rick se od jiného přeživšího doslechne, že prý federální Centrum pro kontrolu nemocí v Atlantě v Georgii vymezilo bezpečnou zónu, kde by možná mohl rodinu najít. Ozbrojí se a vydá na dlouhou nebezpečnou cestu zničenou krajinou. Na kraji Atlanty se opravdu ukrývá jeho žena Lori se synem Carlem. Navíc je s nimi Rickův policejní parťák a nejlepší kamarád Shane, se kterým se však domnělá vdova Lori mezitím zapletla. Našli tu útočiště ve skupině dalších přeživších. Tvoří ji Dale, který vlastní obytný vůz, jenž se stal centrem komunity, sestry Andrea a Amy, Glenn, který dříve roznášel pizzu a teď ho často posílají na nebezpečné mise, a spousta dalších. S Rickem coby neformálním vůdcem se snaží za každou cenu zůstat naživu, i když je mrtví pronásledují na každém kroku. Dokážou si ale udržet při hledání kousku bezpečí a domova lidskost? Nebo se nakonec sami stanou chodícími stroji na přežití, živými mrtvými? (TV Prima)
(více)Videa (82)
Recenze (1 840)
| Scenár: Frank Darabont | Hudba: Bear McCreary | Produkcia: Gale Anne Hurd, David Alpert, Robert Kirkman, Charles H. Eglee | Distribúcia: AMC, Fox International Channels | Štúdio: AMC Studios | 1. sezóna: Zo začiatku pomali sa rozbiehajúci, ničím výnimočný zombie počin, ktorý ale svojou Darabontovskou precíznosťou rastie kúsok po kúsku do nadpriemerných výšok. Výprava je úžasná a Atlanta je svojou prázdnosťou atmosferická ako New York v I, Legend. Detailné vykreslovanie postáv a ich vzťahov sa zúročuje postupne, a dodáva celku tu správnu mieru gradácie emočnej i akčnej stránky. Tematika a priestorové zasadenie poslednej epizódy je vynikajúce, avšak trochu oneskorené, možno si to žiadalo časový priestor dvoch epizód. Napäto čakám, čo prinesie 2. séria :) ()
Mohla z toho být satira ala Romero. Mohlo z toho být krásné survive drama ala Boyleovo 28 dnů poté (k čemuž měl ostatně první díl směle vykročeno). Čeho jsme se dostali? Soap opery z prostředí atlantského lomu plné uplakaných rozhovorů otravných postav. Každá, skutečně každá slibná dějová odbočka vyšumí do ztracena. Marně přemýšlím, co tam vlastně těch 6 dílů řešili podstatného. Vím jen, že po 4 epizody se všichni pohybovali na prostoru menším jak ostrov v Lostu. Celý způsob vyprávění je jak z 80's, nevzrušivý, ubíjející, člověka to o to více zamrzí, když v ostatních seriálech za 6 epizod sestřelí Air Force One, spáchají atentát na prezidenta a ukradnou atomovku ... Největší zklamání sezóny, dosledované jen ze setrvačnosti. ()
Zhliadol som prvú sériu, ktorá obsahuje šesť dielov a som spokojný. Ale do ďalších sérii sa už púšťať asi nebudem, predsa len radšej zostanem u klasických celovečerných zombie filmov. V každom seriály vždy býva nejaká tá zbytočná vata, a bola aj vo "Walking Dead". Každopádne som však rád, že som si týmto titulom rozšíril obzory. Nepatrím medzi seriálových nadšencov, ale na seriál so zombie námetom som bol hodne zvedavý. Bolo to celkom fajn. **** ()
Nejhorší svinstvo, který můžete provést filmové postavě, je, že ji přesunete do jiného žánru. Brolina z Tahle země není pro starý, veterána z vietnamské války, kterou americká média přirovnávala k dobývání Západu, přesunuli Coeni z westernu do thrilleru, kde mu žádná z westernových postav jako šerif a jeho kolegové nemohla přijít na pomoc. Tady zas policajt opustil policejní thriller a octl se nedobrovolně v zombie filmu. Na druhou stranu této skutečnosti vděčí za to, jak je pěkně vyobrazen. Kdykoliv se policajt octne na plátně, dopadne buď jako pohádkově zidealizovanej SNBák Zeman, anebo jako drsně fašistickej Harry Eastwood. Svět Walking Dead představuje ovšem něco jako návrat k pre-moderní civilizaci bez základních koordinát, v němž může policie znovu nabýt neutrality. Takový post-apo svět si pochopitelně žádá dokumentární styl, nakroucený ideálně na 16mm film, ke kterému tvůrci sáhli jednak proto, že digitální kamery jsou možná vhodný do tmy, jak nás učí Mann nebo Fincher, ale mají rezervy za dne (reprodukce pleťovek, rozsahu jasů, podání barevných odstínů a záznam rychle se pohybujících objektů je u filmového negativu bezkonkurenčně lepší), druhak je Darabont znám coby fanoušek Romera a pokračuje v triádě vepsané přímo do názvu jeho snímků „noc – úsvit – den“ a točí výhradně za světla a za třetí si v duchu mistra zakládá na tom ukázat, že ti, kteří přežili, mohou být nebezpečnější než samotní zobmies. Proto jsou stížnosti, které padají ohledně toho, že tu zombíci s každým dalším dílem vyklízejí pole, nespravedlivý, protože přeživší lidé tu jsou zombíci. A zombíci zase lidé, tvůrci jim nakonec věnují velkou péči, dělal na nich legendární Nicotero, a v záběrech, kde se komíhají, je kvůli nim uměle navýšeno zrno, což nám připomíná některé herce, kteří mají ve smlouvě zakotveno, že na sto minutový film připadne minimálně dvacet detailů jejich hezké tvářičky. Obdobnou zprávu, analogickou k prohození sil dobra a zla ve Walking Dead, k nám vysílá slavný muzikál Za zvuků hudby o skupince demokratických Rakušáků odolávajících nacistické okupaci, ovšem podíváme-li se na film blížeji, neunikne nám v Rakušácích semínko provinciálních fašistů spjatých s hroudou a folklórem a v Nacistech, kteří nejsou zastoupeni vojáky, ale jako manažeři či byrokrati pokuřující drahé cigarety, zahlédneme karikaturu kosmopolitních, dekadentních židů – co se jeví jako demokracie ve spárech nacismus je obrazem počestných fašistů, kteří odolávají zkorumpovaným židům. ()
Jak nejednou dokázal již Romero, tak zombie žánr se dá uchopit nesčetně způsoby. Rozhodně ale ne jako táborová selanka, kde snůška antisympatických papírem šustících postav popíjí pivko a řeší "problémy" jak vystřižené ze špatné telenovely. Tady sice po čtyřicet minut nikdo hubu nezavře, ale ve výsledku nikdo nic neřekne. Že ty postavy před sotva pár (tý)dny přišly o všechno a o všechny? Že jsou všude kolem milióny (ne)mrtvých? Že tu panuje každodenní boj za zachování základních hodnot? Že se musí nasazovat krk pro získání okoralé skývy chleba? Že i přesto touží po přežití, po špetce naděje? Kde nic tu nic. Oprava v Darabontově pilotu tohle všechno je přítomno v množství větším než velkém a až pak "kde nic tu nic". O to více bolí, že právě po skvostném úvodu následuje pět epizod krutého a nezáživného vystřízlivění. Nedaří se zachovat pulpovou atmosféru předlohy a tak jediné dobré co z této série vzniklo je tato "studie" (doslova) o hovně a stejnojmenný "interaktivní herní seriál" od Telltale. Druhá sezóna pak přišla s větším počtem dílu při nižším rozpočtu, ale výsledkem je nemlich to samé, co v první sezóně. Tedy naprosto vynikající úvodní a závěrečné epizody s telenoveloidní vatou mezitím plnou plochých charakterů, papírem šustících dialogů a vztahů vykreslených tak, že by se za to styděla i leckterá nezdařená mexická soap opera. | S1: 3/5 | S2: 3/5 | ()
Galerie (7 104)
Photo © Scott Garfield, Gene Page, Matthew Welch, Greg Nicotero, Bob Mahoney, Russell Kaye / Courtesy of AMC
Zajímavosti (473)
- Obecně se věří, že "wildfire virus", který způsobuje přeměnu nakažených nebo mrtvých na mrtváky, byl vytvořen ve Francii ve výzkumném centru la Biomédicine DDMI původně pro experimentální účely. Poté, co unikl z laboratoře (protože se přenáší vzduchem), incidenty nakažených virem, kteří se dopouštěli agrese a kanibalismu, byly spíše vzácné a v médiích devalvované jako senzační humbuk. Opravdová světová pandemie byla ve filmovém příběhu vyhlášena 25. 8. 2010. (Nick321)
- Mesto King Country v Georgii, odkiaľ Rick (Andrew Lincoln) pochádza, v skutočnosti neexistuje. (martin5504)
- Melissa McBride (Carol) před natáčením prodělala rakovinu prsu, což je důvod jejích krátkých vlasů. (Prothean)
Reklama