Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Píše se rok 1911. Profesor Marie Joseph Esperandieu, odborník na starý Egypt, koná experimenty na základě své knihy o posmrtném životě. Nešťastnou náhodou se mu podaří oživit pterodaktyla, který se po 135 milionech let vyklube z vejce v Přírodovědném muzeu a uletí. Pterodaktylus napadne taxi s bývalým prefektem Raymondem Poitrenaudem, který si veze tanečnici ze šantánu. Taxi skončí v Seině. Nazítří je tisk plný zpráv o prefektovi a tanečnici i o obřím ptákovi. Vyšetřováním případu je pověřen potřeštěný inspektor Léonce Caponi, velký milovník jídla. V té době se prostořeká a svérázná cestovatelka a spisovatelka Adéla Blanc-Sec vydává do Egypta k vykopávkám. Chce uzdravit svou sestru dvojče Agátu, která je už několik let v kómatu. Při tenisu jí jehlice z kloboučku probodla lebku. Adéla hledá mumii Patmosise, největšího lékaře starého Egypta a osobního ošetřovatele faraona Ramsese II. Chce ho oživit podle Esperandieuovy knihy. Je zadržena jako vykrádačka hrobů a odsouzena k smrti. Před zastřelením se jí podaří uniknout a po dobrodružných peripetiích se s mumií vrátí domů do Paříže. Profesor Esperandieu naláká ve svém bytě pravěkého ptáka na maso. Přichází k němu Caponi a k svačině si dá vajíčko. Pterodaktylus zvyklý chránit svá vejce, je napadne, zdemoluje celý byt a uletí. Caponi nechá Esperandieua zavřít do vězení. Adéla si v novinách přečte, že je Esperandieu odsouzen k trestu smrti a rozhodne se ho v přestrojení z vězení opakovaně dostat. Nepodaří se jí to. Do Paříže je povolán z Afriky slavný lovec šelem Justin de Saint-Hubert, aby pterodaktyla zneškodnil. Šílený lovec však nadělá víc problémů než užitku. Mezitím profesor Ménard a vědec z botanické zahrady Andrej Zborowski, který je do Adély zamilovaný, objeví v muzeu zbytky vejce pterodaktyla. Zborowski v botanické zahradě naláká pterodaktyla na sezení na zbytcích skořápky jeho vejce. Adéla si ptáka ochočí a osedlá ho. Odletí na něm k popravišti, kde vyrvou Esperandieua ze spárů smrti. Lovec šelem však pterodaktyla zastřelí. Umírá i profesor Esperandieu, který s ním byl spojen. Adéla dopraví profesora rychle do svého bytu. Esperandieu z posledních sil probudí mumii Patmosise a umírá... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (236)

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Podle popisku jsem čekal celkem veselou podívanou narážející na souboj století, podobně jako v Návštěvnících. Besson ale bohužel divákům naservíroval bezkrevnou slátaninu, která měla aspoň jednu velkou výhodu. Rychle utekla. Výsledný dojem je ale prázdná vata bez jakéhokoli momentu hodného zapamatování. 50% ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Když to vidíte v rámci období největšího Bessonova kreativního útlumu, přijde vám to jako nejlepší film na světě, ačkoli to, stejně jak Arthurovská trilogie, vzniklo především za účelem propagace Bessonovy CGI produkční divize Digital Factory. Naštěstí se zde ale vrátil ke svému pojetí světa, ve kterém jsou všichni lidé opilé děti a jediný, kdo je v něm jakž takž schopný nějakých výsledků jsou jankovité ženy, které, jak známo, oproti chlapcům dospívají dříve. A Bourgoin je v roli Adele úžasná. Ostatním Adélám (Adéla ještě nevečeřela, Život Adele, Adelheid) nedělá tahle ztřeštěná ženština vůbec žádnou ostudu. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jednotlivé ingredience jsou docela chutné, taková Louise Bourgoin je nejen pohledná, ale i solidní herečka, nebere se to naštěstí vážně, takže je to odlehčené přiměřenými vtípky a hláškami, pár slušných scén by se našlo, jenže ten scénář tvoří neuvěřitelný mišmaš, do kterého Besson nacpal oživlého pterodaktyla, armádu oživlých mumií, tajné služby, Titanic, no zkrátka na co si vzpomenete, a dohromady je to taková slátanina, že to uráží intelekt. Nicméně pokud k tomu budete přistupovat jako k bohapustému béčku, které si neklade jakékoliv vyšší cíle, může vás to jako ptákovina svým způsobem slušně pobavit. Nechápal jsem vůbec, co Luc Besson zamýšlel, protože ho mohu obviňovat ze všech myslitelných hříchů, ale je to obvykle mazaný obchodník, který ví, co dělá, a tady jsem poprvé měl pocit, že se zbláznil. Měl jsem ale možnost číst posléze komiks Neuvěřitelná dobrodružství Adele Blanc-Sec, který filmu sloužil jako východisko, a pochopil jsem. Francouzský komiks je neuvěřitelně zábavná záležitost, kterou bych velice volně přirovnal k naší Adéle, co nevečeřela. Prostě chytrá a vtipná pocta braku, kdy to, co ve filmu nedává smysl, má v literární podobě řád a styl. Můj pohled na film se nemění, měl by obstát samostatně, nejen v souvislosti se znalostí předlohy, a to se nezdařilo. Celkový dojem: 25 %. ()

Gwaihir 

všechny recenze uživatele

Je to trochu výstřední historka plná poněkud bláznivých situací v nichž se ocitá svérázná Adéle na spletité cestě za uzdravením své milované sestry. Těžko říct, jestli se ještě někdy Luc Besson dokáže přiblížit kvalitě svých nejlepších snímků, ale tohle je žel bohu "pouze" místy celkem nápaditá variace na dobrodružství Indiana Jonese s velmi pěknou hudební složkou a špetkou francouzského humoru. 55% ()

bartias 

všechny recenze uživatele

Návrat Luca Bessona k podobně fantasticky barevnému světu, jaký načrtl už v povedeném Pátém elementu, je svým způsobem kombinací půvabů Amélie z Montmartru s dobrodružstvím Indiany Jonese. Hrdinka adaptace populárního francouzského komiksu Adèle Blanc-Sec (dvě E a jako to víno, jistě...) je přitažlivá, ale už ne tak nezapomenutelná jako Leeloo. Příběh plný divokých zvratů je vyloženě pohádkový. Přestože Besson režíruje zkušeně, Tajemství mumie nakonec působí dětinsky. Není extra povedené ani nijak objevné. Prostě pro děti. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (4)

  • Pôvodný komiks, na základe ktorého vznikol aj film, bol v roku 1976 súčasťou obrázkovej prílohy novín SudQuest. O pár mesiacov sa z diela vykľul samostatný hodnotný komiks. (Greenpeacak)
  • Natáčení probíhalo v Egyptě ve městě Káhira a ve Francii v Paříži. (Terva)
  • V 11. minutě je záběr na zcela odhalenou velkou egyptskou Sfingu, která ale byla úplně vykopána až v roce 1925 a děj filmu se odehrává v roce 1911. (Petsuchos)

Reklama

Reklama