Režie:
Duncan JonesScénář:
Ben RipleyKamera:
Don BurgessHudba:
Chris BaconHrají:
Jake Gyllenhaal, Michelle Monaghan, Vera Farmiga, Jeffrey Wright, Michael Arden, Russell Peters, Albert Kwan, James A. Woods, Scott Bakula, Cas Anvar (více)Obsahy(3)
Když se kapitán Colter Stevens (Jake Gyllenhaal) probudí v sedadle příměstského vlaku, netuší, kde se tam vzal. Naproti němu sedí Christina (Michelle Monaghan). Colter ji vidí poprvé v životě, ale Christina ho očividně dobře zná. Colter Stevens zjišťuje, že se probudil v těle jiného člověka. Než se stihne z nastalé situace vzpamatovat, je vlak rozmetán silným výbuchem. V zápětí se Colter se objeví v podivném bunkru izolovaném od okolního světa. Přes obrazovku k němu mluví důstojnice Goodwin (Vera Farmiga) a požaduje informace o všem, co právě viděl. Kapitán Colter Stevens se stal součástí náročné mise, jejímž cílem je odhalení útočníka, který má na svědomí výbuch vlaku, v němž se Colter ještě před chvílí nalézal. Atentátník plánuje mnohem větší výbuch přímo v srdci Chicaga a jeho dopadením tak může Colter zachránit tisíce životů. Tato vládní mise je založena na experimentu nazvaném Zdrojový kód, který Colterovi umožňuje na chvíli existovat v paralelní realitě - v těle Seana v chicagském příměstském vlaku. Seanovu identitu může využívat pouze osm minut, má tedy právě osm minut na odhalení bombového útočníka. Zdrojový kód zvládá poslat Coltera do stejného časového úseku vícekrát. Získává tak více času, ale situace se mu může snadno vymknout z rukou… (oficiální text distributora)
(více)Diskuze
Akurát to ide v TV na Joj Plus, celkom dobrý film, nečakal som však že má tak dobré hodnotenia na CSFD.
Chystá se pokračování - Podrobnosti
'Source Code 2′ in Development, Gets 'Outlander' Director !!!
Mě to příjde normální a tohle jsem právě viděl i jinde, namatkou si třeba vzpomenu Stargate ... jde o to, že ty vidíš kdo vlastně v tom člověku je, kamera co ho snímá vlastne neni ničí jiný pohled, takže nevidíš to co vidějí ostatní, ale to jak se on cítí - tedy kdo je ve skutečnosti.
na příspěvěk reagoval Hawaj
Stalo se. :) Mě nejvíc zmátli ty scény z vlaky kdy mluví se svou milovanou a ona ho přesvědčuje, že je tím jejím učitelem a ne nějakým pilotem. Připadalo mi naprosto nesmyslné aby by v těchto důvěrných scénách měl jinou fyzickou podobu než jak ho vidí jeho dívka. Tam mi to fest nehraje a připadá mi to jako chyba. Anebo to měl rejža naopak využít a umně kombinovat obě tváře ať už dle dialogu, myšlenek apod. To že uvidí jinou podobu v zrcadle mi pak připadalo, že ji může vidět jenom on a nikdo jiný i když by to mělo být naopak. Viděl jsem kopy filmů se záměnou postav a tváří a vždy to nějak fungovalo ať už to člověk odhad nebo formou překvapení, ale teprve u tohoto filmu došlo k totálnímu zmatení.
na příspěvěk reagoval wenca
Tak jako v tom máš určitě pravdu že by se nemusel dívat do zrcadla aby poznal že je někdo jiný, ale to by nebylo tak dramatické kdyby to hned věděl a pro diváky je to pak jasně stanoveno, že se nachází v cizím těle.
No v tom případě mi v tom udělali pěknej guláš! Já jsem to pochopil přesně navopak a to přesně po tom co se juknul do toho zrcadla. Tak to má u mě mladej Bowie teda pěknej vroubek a jdu mu strhnout jednu hvězdu :)
Vizuálně to pak nedává smysl. Taky mohli přijít na 100 a 1 způsobů jak z toho vybruslit a ukazovat ty ksichty jak maj bejt. Speciálně když se tam stále opakují situce z velmi blízkého vztahu s "jeho" milou. Stejně normální člověk by se ani nemusel dívat do zrcadla a pohledem na "svý" ruce by hned zjistil, že tu něco fest nehraje. Naše ruce máme nakoukaný víc než si myslíme.
Vůbech si nepochopil mou otázku tak ještě jednou: Zbytek těla pilota který je napojen napočítač a je pod tím poklopem na konci jak na něj čučí ta vojanda má podobu učitele (čili Jake Gyllenhaala) a ne pilota což je blbost!
tak to jsem nevěděl a přesně jak říkáš do té doby to bylo v pohodě a tak třeba pokračování pokud bude v tom udělá pořádek.
To mělo být k tomu jak jsem zmínil ty paralelní vesmíry. To že ten stroj fungoval jinak než si profesor myslel tím pádem jak to skončilo a byla by to ta jiná realita tak by mu to tělo ukradl. Prostě bylo to lehce zmatené chtěli tomu dát šťastný konec a tím to zkomplikovali.
na příspěvěk reagoval papuchalk
a proto je to sci-fi mohli by jsme se bavit tady o těch problémech hodně dlouho ale k ničemu by jsme se nedostali.
Já to bral tak že ten zdrojový kód vytvořil a upravoval simulaci podle toho jak se tam Gylenhaal choval a toho učitele prostě vymazal a nahradil ho jím. Na druhou stranu když je to tak perfektní stroj který dokázal udělat simulaci i okolí i lidí které ten učitel neviděl tak nechápu proč rovnou nezjistil sám kde ta bomba je, protože ta byla taky součástí té simulace. Možná proto se taky bavilo o těch paralelních vesmírech, že to prostě nebyla simulace, ale že na těch 8 min to přeneslo jeho vědomí. To ale dále vyvolává další dilema co se stalo na konci s učitelem to ho prakticky Gylenhaal zabil když mu ukradl tělo.
na příspěvěk reagoval papuchalk
tak je snad jasný že to je to, co je na tom filmu, i na tom přístroji SCI-FI. to znamená že ten program umí improvizovat, a ty věci okolo, které si mrtvola pamatovat nemůže, umí vygenerovat. Proto se to pokaždý stane trochu jinak, proto ty postavy ve vlaku pokaždé trochu jinak sedí, trochu jinak mluví a udělají trochu jinou věc. Ale jak se dostane simulace k údajům o tom kde je bomba a jak funguje?? Vždy't ten atentátník ani nemusel být ve vlaku, potom by tam Gylenhaal strašil dodnes. Anebo ten atentátník mohl být právě osoba do které se Gylenhaal převtěluje. A nikdy by na to nepřišel, protože si nepamatuje nic o postavě do které se převtěluje, což je mimochodem taky dost divný.. přece aspoň něco by si z tý zbytkový paměti pamatovat musel, minimálně svoje jméno (to učitelský pochopitelně)
na příspěvěk reagoval AkrObatiX
To co si napsal je sice fajn, ale v tom případě by ten zdrojový kód byl k ničemu, kdyby promítal jen paměť toho učitele to by nějak nemohl ovlivnit takže by na to nepotřebovali Coltera a k ničemu by nedošli. Tam jde o to že v tom zdrojovém kódu jsou schopni nahradit mysl za mysl, ale pouze na těch 8 min tím pádem on může interagovat. Co se týče toho konce tak to bylo zvláštní, ale je fakt že se ten profesor mohl mýlit a že ten stroj funguje jinak. To samé jak se mu tam pokoušel volat a on mu řekl že by to nebyl on ale někdo z jiné reality to tam trochu nedali. Jednou řeknou že to je tak a za chvíli to může být jinak.
na příspěvěk reagoval papuchalk
myslím že všechny ty teorie o paralelních světech a všechny různý vysvětlení konce filmu hledají něco co ve filmu ani být nemělo. je tam přece řečeno, že se jedná o počítačovou simulaci, vytvořenou ze zbytkové paměti jednoho z cestujících. POČÍTAČOVÁ SIMULACE. To znamená, že na konci, kdy je jeho skutečné tělo odpojeno a zbaveno podpory života, existuje dále jen v počítačové simulaci, kde se mu podařilo bombu. To znamená, žije vesele dál v simulaci, dokud někdo nevypne počítač. To bude asi v druhým dílu. A vůbec celý tenhle film jde přijmout jedině tehdy, pokud přijmete i nesmyslnou premisu, že ta simulace umí ze zbytkové paměti vytvořit věci, které ta obět vědět nemohla. TO znamená kde je ta bomba, jak vypadá, jak funguje, nalezení identity atentátníka je totiž přímo závislé na tom, že zdrojový kód umí všechny tyhle informace vytvořit z NIČEHO. divím se, že nikdo neřeší právě tuhle věc, přitom se diskutuje o paralelních vesmírech a podobných 3,14čovinách
na příspěvěk reagoval AkrObatiX
Bacha fest spojler! Proč má ten zbytek trupu pilota ksicht učitele, když v zrcadle je úplně jinej ksicht?!!!
na příspěvěk reagoval DarkKnight
Tak lidi obecně potřebují po práci vidět něco pozitivního. Proto u nás se chodí na Babovřesky, proto 80% americké produkce má optimistický konec. Když to tak vezmu, někdy ty konce byli vkusné, někdy ne. U mě film skončil v podstatě ve chvíli, kdy Vera Feminga vypla podporu života a "svět" Gyllenhaala se zastavil. Kdyby to tak nechali. Samo o sobě by to byl idealní konec. Prostě to našponovali. A i museli, když v průběhu filmu dávali nějaké budoucí věmy Gyllenhaala o alternativní budoucnosti. Já prostě tento konec beru jaký je. Hold se to tak sprasilo. Mohlo to být na 5* a takhle to zazdili. Jinak herci dobří, scénář parádní. Z minima asi vytěžili maximum.
Já bych to tak nebral, ten happyend měl vyvrátit tu pointu, že svět je jedno velké peklo, kde je všechno na hovno. Kdyby je nechali v realu zařvat, asi by dali za pravdu tomu padouchovi, kterému jeden atentát vyšel. Obecně film samotný přestával dávat smysl v okamžiku, kdy Gyllenhaal začal vědce svým selským rozumem. Prostě film pro blbečky a lidi pro krátkou chvíli. Mě to zaujalo trochu z důvodu, že to prostě bylo něco na způsob Quantom leap, což je na ranné 90. léta parádní záležitost. Je tedy škoda, že to trochu nedotáhli do konce. Dá se říci docela laciný snímek, který měl na 5*, já jsem tomu dal 4*, protože v rámci žánru to nebylo špatné.
na příspěvěk reagoval Yhitte
SPOILER: Pokud se Colter Stevens nakonec "vrátil" do paralelní (nebo jakékoli jiné) reality v těle Seana a "přežil", co se stalo s duší/duchem původního Seana?
na příspěvěk reagoval mattaaa
Uživatel mattaaa smazal svůj příspěvek.
Škoda toho konce. Jinak bych dal 5*
Nemám potřebu si hrát na chytrého, to fakt ne, ale doporučuju si pročíst diskuzi tady pár stránek dozadu, dost se to tu rozebíralo a myslím že nakonec to tu někdo docela solidně vysvětloval, popř. se podívej na to znovu, já se díval 2x aby mi to dávalo větší smysl.
Ty si asi nepochopil že sa to pochopit nedá len sa cches hrat na mudreho.....ked napojiš niekoho mozog aby si ziskal jeho vzpomienky tak ziskas len vzpomienky ale nie cely svet......a uz vobec nemozes takto vytvorit pararelny vesmir.....scifi sa vzdy zaklada čiastocne na vedeckych poznatkoch toto je len srač.....
jak to ale moze mat 79% ??????? asi plati to co u niektorych filmov ako atlas mrakov,donnie darko proste niekto spacka film ktory nema vysvetlenie.....ale ludia sa chcu hrat na mudrych a tak sa budu tvarit ze to vsetko pochopili a ze to bolo genialne a budu hladat v niakych dialogoch nieco co tam neni...
na příspěvěk reagoval Ben111
Takže si to zhrneme.Armáda zistila že človeku po smrti funguje trocha mozog a že sa mu vnom uchovaju posledne spomienky-8minut,ďalej potrebuju človeka ktory je velmi podobny tomu človeku a napoja jeho vedmia do tych spomienok a urobia z toho niaku simulaciu.Ono je jedno že ten mrtvy by mal spomienky len asi na pár ludia a len na niektore veci v pihode teraz moze vedomie toho napojeneho najst bombu,atentatnika o ktorych spomienky neboli a aj keď ho odpoja a zomrie aj ten napojeny ale zazrakom prežije lebo nevieme ako vytvoril pararelny vesmir.ODPAD!
na příspěvěk reagoval TheDarKnig, GrungeChild
Herci jsou skvělí a film je skvělý. ;)
Je to skvělí .....
Cako_SK: Deja vu, Donnie Darko, ten Osudovy dotek je tez perfektni volba, Sveraci kazajka
Cako_SK: Osudový dotek ?
Cako_SK: Třeba Správci osudu. :)
poradte podobny film, nemusi byt teda podobny taky asi ani nie je :) len nieco aspon trosku na tento styl, napinave aj romanticke, proste pecka
Jediny, co bych na filmu zmenil je to, ze bych tu "pracicku" nechal delat zcela zdravyho cloveka - ten pohled na zubozenyho JG bych si klidne nechal ujit ... Jinak perfecto od zacatku do konce ...
djuj: nemůžu jinak než souhlasit,film mě dostal.
J*A*S*M to v komentáři krásně vysvětlil. Zakončení (komentáře), to jsem ani netušil, že jde dát vůbec slovně dokupy, ale naprosto mi to mluví z duše .D
Jinak, myslím že je zbytečné řešit závěr, když celý ten "princip", na kterém ten film běží, je naprosto mimo. Pokud to cosi vyvolává "vzpomínky", které si mozek zapamatoval před smrtí, či jak to tam bylo vysvětleno, tak je pochopitelné, že nic než ty konkrétní vzpomínky by tam nemohlo být, tzn nemohl by udělat nic jiného, než přesně to, co udělal "ten mozek" před tím, nic jiného by nemohl ani vidět, ani cítit. Ale z nevysvětlených a těžko pochopitelných příčit to vytváří jakousi paralelní realitu, která mi celý film nešla vůbec do hlavy, a proto se mi naprosto znechutil. Být to postaveno na lepším nápadu, tak je to skutečně povedené .)