Reklama

Reklama

Dívka, která si hrála s ohněm

  • Švédsko Flickan som lekte med elden (více)
Trailer

Filmové zpracování druhého dílu slavné knižní trilogie Stiega Larssona.  Novinář spolupracující s časopisem Milénium a jeho partnerka jsou zavražděni krátce před publikováním materiálu o dětské prostituci, korupci a obchodu s bílým masem. Na zbrani nalezené na místě činu se najdou otisky Lisbeth Salanderové (Noomi Rapace), která se po roce stráveném v zahraničí vrátila zpět do Švédska, aby svému poručníkovi připomněla jejich starou dohodu. Její poručník je ale brzy nalezen mrtvý a Lisbeth je i v tomto případě podezřelou číslo jedna. Policie po Lisbeth zahajuje celostátní pátrání, podporované mediální kampaní, ve které se vytahují na světlo skandální informace o její potenciální nebezpečnosti a problematické minulosti. Novinář Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) je ale přesvědčen o její nevině... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (620)

klerik 

všechny recenze uživatele

Značne odlišný film ako "jednotka". Nemožno príliš zrovnávať. Oveľa "čistejšia" réžia, krajšie zábery kamery, priamočiarejšie rozprávyný príbeh, viacero vedľajších postáv... Je to asi rovnaký rozdiel ako v prípade PURPUROVÉ RIEKY vs. RÍŠA VLKOV, a nehovorím o rozdiele v kvalite (aj keď nepatrím k tým, čo by videli medzi PR a RV až taký velký kvalitatívny rozdiel). A mne sa toto možnože páčilo aj viac ako Dievča s dračím tetovaním. Príjemný triler o jednoduchej pomste, ktorý je rozprávaný trochu obšírnejšie - ukážka viacero spôsobov ako sa dopracovať k "vrahovi". Kriminálna časť opäť nie je žiadny zázrak, ale tie veci okolo (minulosť Lisbeth, téma prostitúcie) tomu dávajú originálne vyznenie. Nie som nejaký extra fanda tejto série, téma boja proti systému ma až tak nehecuje, severská atmosféra sa mi tiež nezdá až tak využitá, dokonca nie som nijako extra unesený z hlavnej antihrdinky... Som však stále viac unesený z Noomi Rapace. Americký remake nebude mať šancu... ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Úvodní díl jsem neviděl a snad proto mne tohle nijak výrazněji nenadchlo. Od seveřanů jsem si již zvykl na jistý standard a tohle mne zkrátka nijak nechytlo. Nesympatičtí herci s nevyslovitelnými jmény, podle nichž jsou pojmenovány skříně v Ikee, nudný táhlý děj a i sama zápletka... Nevím. Slyšel jsem na to ódy a při sledování jsem se musel bránit klimbání. Musím si pustit jedničku a trojku abych viděl zda je to tak geniální jako celek nebo nikoliv. Tohle jsou hodně slabé rány elektrošokem. * * * ()

Reklama

Dudek odpad!

všechny recenze uživatele

Nudný a dokonale neinvenční thriller. Duo Alfredson Frykberg naprosto rutinně osekalo předlohu a bez větších zásahů tohoto okleštěnce převedlo do filmové podoby. Vzhledem k faktu, jak komerčně silný materiál se jim dostal pod ruky je jejich znuděný přístup řekněme až šokující. Místo aby si užívali svou chvilku slávy, zahazují možná poslední možnost ke kariérnímu stoupaní. Většinu stopáže zabírají konverzační scény sloužící k seznámení diváka s potřebnými fakty. Snad jen u jedné jediné autoři pracují i s flashbacky, ostatní jsou soustředěné kolem dvojice posluchač-vypravěč a jedinou dynamiku tak poskytuje buď chůze (případně vložka s květinou), nebo urputné soustředění poslouchajícího (v lepším případě skok pro zbraň). To co v předloze díky absenci vizuální složky funguje velmi dobře, v adaptaci až bije do očí. Film Dívka, která si hrála s ohněm je kniha zbavená většiny svých silných stránek, která v některých momentech připomíná karikaturu sebe samé. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nevím, jestli jsem se během několika let od zhlédnutí prvního dílu změnil já, nebo se tak zásadním způsobem proměnila kvalita tvůrčího týmu, ale zatímco Muže, kteří nenávidí ženy jsem svého času přijal s uspokojením a nelitoval lístku do kina, druhý díl u mě neobstál v žádném ohledu, dokonce ani jako výplň pozdního večera krátce před spaním. K druhému dílu jsem přitom poučen střízlivými komentáři přistupoval s nižším očekáváním. Jde o typický příklad filmu, který neumí pracovat se svým potenciálem a neumí své postavy prodat divákovi. Chybí práce s napětím, chybí atmosféra. Tak, jak Alfredson přistoupil k režii, by se snad mohl vypořádat s natáčením nějakého dílu neambiciozního televizního seriálu určeného k zaplácnutí vysílacího času. Navíc je myslím zřejmé, že ani samotná literární předloha nebude mít sílu a hodnotu prvního dílu. Za mě bohužel nedosáhne ani k průměru. Už chápu, proč v zámoří nakonec okopírovali pouze Muže, kteří nenávidí ženy; v pokračování totiž neviděli komerční potenciál. Celkový dojem: 45 %. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Švédské adaptace trilogie Milénium jsou zoufale nenápadité a ilustrativní (něco jako Potteři od Columba). Už jen casting se moc nepodařil (Noomi Rapace je na Lisbeth moc stará a velká a Michael Nyqvist patří do TOP 5 nejnudnějších herců na světě), a zpracování to nezachránilo - jakékoli vzrušení jsem hledal marně. Ale na americkou verzi se těším. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (14)

  • Jedná se o jediný film trilogie, který má stejný název v angličtině i švédštině. (Cheeker)
  • V knize, která je předlohou filmu, se vyskytuje jedna skutečná postava, a to Paolo Roberto, ve Švédsku známý bývalý profesionální boxer. Přestože nebylo nezbytně nutné, aby boxera hrál skutečný Paolo Roberto, s účastí na natáčení ochotně souhlasil. Byla to jeho již čtvrtá filmová role. (lehkoživka)
  • V momentě, kdy se koná meeting vydavatelů v kanceláři Milénia, je možné zahlédnout stoh časopisů, kde je velice nápadně zachycena kopie EXPA, anti-fašistického magazínu, který v roce 1995 pomáhal zakládat Stieg Larsson, autor knih. (žvanimírek)

Související novinky

Worthington, Hopkins a únos pivního magnáta

Worthington, Hopkins a únos pivního magnáta

13.10.2013

Stalo se to doopravdy. V roce 1983 byl několika muži unesen majitel nizozemského pivního impéria Freddy Heineken. Na svobodu se vrátil až po vyplacení rekordního výkupného v hodnotě asi 50 milionů… (více)

David Fincher: Oheň nebo voda?

David Fincher: Oheň nebo voda?

18.02.2013

Tak co to bude, pane Finchere? Pokračování Mužů, kteří nenávidí ženy pro studio Sony, nebo dlouho připravovaná adaptace klasiky Julese Vernea „Dvacet tisíc mil pod mořem“ pro Disneye? Momentálně to… (více)

Reklama

Reklama