Režie:
Tommy WiseauScénář:
Tommy WiseauKamera:
Todd BarronHudba:
Mladen MilicevicHrají:
Tommy Wiseau, Juliette Danielle, Greg Sestero, Philip Haldiman, Carolyn Minnott, Robyn Paris, Mike Holmes, Kyle VogtObsahy(1)
V Česku a na Slovensku poměrně neznámé dílo si v zámoří získalo velkou pozornost publika a kultovní status. Je totiž obecně považováno za jeden z nejhorších filmů, které kdy byly natočeny.
Hlavního hrdinu Johnnyho si vystřihl sám Wiseau. Johnny nadevše miluje svou nastávající ženu Lisu (Juliette Danielle). Ta je však s jejich vztahem stále méně spokojená a tak svede Johnnyho nejlepšího přítele Marka (Greg Sestero). Johnnymu se postupně hroutí svět, který se mu za posledních sedm let podařilo vybudovat.
Film přitahuje pozornost milovníků nepovedených snímků pro svůj až komický charakter, špatnou práci s herci a absurdní repliky postav. Wiseau je někdy označován za současného Eda Wooda. Promítání filmu se uskutečňuje za bouřlivých reakcí publika, které nahlas komentuje dění na plátně.
(L_O_U_S)
Recenze (496)
Dáš dětem na základce za úkol napsat a natočit vypjatý milostný drama a vznikne ti něco jako THE ROOM, legendární brak, jehož kultovní status letos nabírá zbrusu nový level díky DISASTER ARTIST, a proto jsem se musel podívat i já. Wiseau je opravdu jak mimozemšťan, jeho neherectví (miluju ten smích) geniálně poutavý, scénář schizofrenní a vysoce retardovaný, má to být smrtelně vážný, působí ale celý jakoby pro srandu předabovaný, k tomu hraje melodie odněkud ze starý fantasy videohry, mixlý s eroťákem. Takže jo - totál špatnost, která má potenciál být skvělou zábavou pro smích. Vůbec se nedivím komunitě co se kolem toho utvořila a davově si užívá v kinosále. DIY marketing: "A film with the passion of Tennessee Williams." ()
Pokud je člověk sám doma a řekne si: "Hm, mám teď chuť na kus poctivého filmařského řemesla, nějakou inovativní zápletku, promyšlený scénář a dobré herecké výkony", což si samozřejmě člověk čas od času řekne, tak to přesně není film pro něj. Je to výhradně pro skupinu diváků. A tento zážitek ve skupině taky hodnocení povyšuje nad odpad. Není to snímek, který by byl tak blbý, až by byl jenom nudný, je to přesně ten typ, který je blbý a vážný, až je vtipný, a ty mám rád. Za zmínku stojí hudba, která občas zní, jak z Heroes of Might and Magic, což je v romantickém dramatu jistě vhodné. ()
Vďaka ti James Franco, že kvôli tvojmu filmu The Disaster Artist (na ktorý som sa strašne tešil ešte pred pozretím The Room) som mohol vidieť tento skvost. Príbeh neopetovanej lásky ako od Shakespearea. Tommy Wiseau je diabol. To čo dokázal je až neuveriteľné, alebo inak napísané... proste celé zle až je to dobré. Bavil som sa ako už dlho nie. Guilty pleasure ako prasa. ()
Otřesný, excelentní, otřesně excelentní! Kdo neviděl, neuvěří a kdo uviděl, taky neuvěří. The Room je jako zanícená bradavice na kundě čerstvě vyholený osmnáctky, jako srdeční infarkt při souloži s nadrženou supermodelkou, jako havárie letadla na dětským hřišti v romským ghettu, jako sebevražda výfukovým plynem v nejnovějším modelu Lamborghini, jako psí hovno rozmatlaný na nalezený peněžence, jako hysterická tchyně krátce před zkolabováním, jako děsivá partnerská hádka znějící z vedlejšího bytu, jako hnusný poporodní strie tvořící kolem pupku krásnou mapu Bulharska, jako plošná genocida na území arabských států, jako smrt matky někoho úplně cizího, jako oslepnutí během sledování filmu The Room. Prostě tak hrozný, až je to za daných okolností vlastně skvělý. Rozhodně doporučuju všem, nic podobnýho už nikdy nikde neuvidíte. I did not hit her! It's not true! It's bullshit! I did not hit her! I dit noooot! Oh, hi Mark. ()
Když ti chybí talent, ale peněz máš dost, prostě si publicitu koupíš. A koupíš si i kino premiéru vedle jmen jako jsou Jackson, Spielberg, Marshall, Scorsese, Synger nebo Polanski. Není to sice nejhorší film všech dob, na to je příliš zábavný, ale všiml by si ho někdo, nebýt velkého snu a zkoupené reklamy? To je to. Mistr Wiseau sice nemá talent na režii, scénář, produkci, herectví a vůbec cokoli, co s filmem nějak souvisí, ale zase má sen. A hlavně prachy, aby si svých pět minut slávy koupil. O Pokoji jsem slýchávala, ale nebýt filmu Disaster Artist a všech těch pikantních historek ze zákulisí natáčení (začátečníkům stačí pročíst zdejší zajímavosti), v životě se na něj nepodívám. Protože hlášky jako "Objednám pizzu." "Ne, nechci pizzu!" "Už jsem jí objednala." "Ty myslíš na všechno." sice vážně nemají chybu a donutí vyprsknout poslední slinu, ale bez vší té publicity, viděl by někdo vůbec tenhle film? Jak obdivně říkají současná režijní esa: "Na kasovní trháky, jejichž návštěvnost tehdy bořila kina, dneska už skoro nikdo nekouká. Na The Room se ale chodí dodnes." Tenhle film totiž totálně zabíjí obraz amerického snu (s talentem a odhodláním to dotáhneš do síně slávy) a místo toho mezi řádky jasně hlásá: "Slávu si koupíš za prachy." A za tu upřímnost tři hvězdy, seš vlastně frajer, Tomku. Možná zkouknu i Big Sharka. ()
Galerie (29)
Photo © TPW Films
Zajímavosti (84)
- Krátce předtím, než Johnny (Tommy Wiseau) oznámí, že s Lisou (Juliette Danielle) čekají dítě, Tommy Wiseau zamává do pravého spodního rohu plátna. Bylo to znamení, které dával kameramanovi, že je připraven. (L_O_U_S)
- Při natáčení zřejmě nejslavnější scény filmu Tommy Wiseau, hrající Johnnyho, vytrvale komolil větu: "You are tearing me apart, Lisa!" na "You are taking me apart, Lisa!", což filmaře vždy pobavilo. (L_O_U_S)
- Nápad natočit The Room se ve Wiseauově hlavě zrodil poté, co s Gregem Sestero (Mark) navštívili projekci filmu Talentovaný pan Ripley (1999). (L_O_U_S)
Reklama