Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V červenci 2007 se vydala tříčlenná expedice trabantem Hedvábnou stezkou do pouští střední Asie. Na tachometru malého žlutého trabanta se otáčí patnáctý tisící kilometr. Pod jeho koly zmizela polovina Evropy i většina států střední Asie. Po šesti týdnech strávených v jeho nerozměrných útrobách společně projeli Dan Přibáň, Vladislav Růžička a Jan Martin Kozel střední Evropu, Balkán, Turecko, Írán a Turkmenistán, aby se v uzbeckém Samarkandu jejich cesta opět zlomila na západ a přes Kazachstán, Rusko a Ukrajinu je dovedla domů. (Doc Alliance Films)

(více)

Recenze (116)

cheyene 

všechny recenze uživatele

Ze všech tří Trabantů ("...napříš Afrikou" a "až na konec světa") asi nejslabší díl, neboť je tu nejméně setkávání s lidmi z cizích zemí, nejméně komentářů hlavních hrdinů, nejméně "trabantích" cestovatelů a také nejméně zajímavých míst, ačkoliv i zde je řada atraktivních lokací. Přesto však mohu opět pochválit samotný nápad, hudbu, zpracování, ale i celkovou dobrodružnou atmosféru. Delší stopáž by vůbec nevadila, naopak. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

Vlastne sa ani nedalo očakávať, že banda bláznou, ktorí vyrazia na 15 tisíc kilometrovú cestu cez dosť nebezpečné krajiny, sa ešte elitne zhostia úlohy kameramanov a scenáristov. Skupina bola ešte malá, nemali zvlášť človeka, ktorý by sa staral o réžiu fotografie - boli vlastne radi, že to prežili. A to sa cení. A hlavne, založili tým kult, ktorý možno nekončí ani miniseriálom z cesty z Južnej Ameriky, a môže inšpirovať tisícky ľudí k dobrodružstvám po celom svete. Jedno viem však iste: Aj keď chcem sám zažiť podobnú výzvu, určite to neučiním na trabante :) 65% | SD, CZ | ()

Reklama

Maynard. 

všechny recenze uživatele

Nadšenci... Tihle borci, v čele s kapelníkem, sou vážně neskutečný nadšenci. Tentokrát se vydali přes Turecko do Iránu, prostě do bohapustých zemí a pak zpátky do ČR. Neustálý prach a polní cesty + do toho celej den sedět v tráboši :o). Sakra, takle si to cestování zrovnane představuju. Mazec je to, jak to svý autíčko dokážou pořád opravovat, prach neprach, šutry nešutry... Tady to vypadá, že s nima jelo i nějaký další auto, páč tolik lidí by se přece do tráboše nevešlo. Tak jako tak je obdivuju nejen za tu jízdu, ale i za to, že se vydali do tědlech problémových zemí, ve kterých nikdy nevíš komu jebne v tom, co ukrývá pod turbanem :o). ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Nějak začít se musí, ne? První krok je nejdůležitější, zároveň ale nikdo neříká, že bude levou zadní. Nebudu psát, co všechno by to chtělo, protože v dalších dílech tam ty věci jsou. Akorát se chci ještě podepsat pod názor, že ani mě tady nezajímá to, kvůli čemu vymysleli Cestománii. Když někdo někam jede trabantem, zajímá mě trabant. Až se do Persie potáhne historik teoretik, ať si vykládá o první fabrice na koberce klidně celý týden. Jenže na to se zas já nebudu koukat. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Nezajímají mne krásy Persie, tamější zvyky ani historie - o tom se dá sehnat mnoho zajímavějších dokumentů. V tomto případě mne zajímá, jak si Trabant poradí s cestou necestou, úředním šimlem a nedostatkem benzínu. Z tohoto úhlu pohledu mne naprosto uspokojily papíry vydávané v Íránu, neustálé vyhrabávání auta z písku či cestování po kazachstánských silnicích, které čtyři z pěti map neznají, ale ty cestopisné poznatky v první půlce filmu mne celkem rušily. Nějak se však začít musí a následné expedice dokázaly, že tahle cesta měla smysl. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (4)

  • Cestovatelský vůz nese typové označení Trabant 601 Universal Combi. Přezdívka vozu byla Egu, což bylo první slovo dcery hlavní postavy snímku Dana Pribáně. (DruidKarel)
  • Expedice urazila více než 15 000 kilometrů. (ČSFD)
  • Tato tříčlenná expedice započala v červenci 2007. (ČSFD)

Reklama

Reklama