VOD (4)
Obsahy(1)
V červenci 2007 se vydala tříčlenná expedice trabantem Hedvábnou stezkou do pouští střední Asie. Na tachometru malého žlutého trabanta se otáčí patnáctý tisící kilometr. Pod jeho koly zmizela polovina Evropy i většina států střední Asie. Po šesti týdnech strávených v jeho nerozměrných útrobách společně projeli Dan Přibáň, Vladislav Růžička a Jan Martin Kozel střední Evropu, Balkán, Turecko, Írán a Turkmenistán, aby se v uzbeckém Samarkandu jejich cesta opět zlomila na západ a přes Kazachstán, Rusko a Ukrajinu je dovedla domů. (Doc Alliance Films)
(více)Recenze (116)
Ze všech tří Trabantů ("...napříš Afrikou" a "až na konec světa") asi nejslabší díl, neboť je tu nejméně setkávání s lidmi z cizích zemí, nejméně komentářů hlavních hrdinů, nejméně "trabantích" cestovatelů a také nejméně zajímavých míst, ačkoliv i zde je řada atraktivních lokací. Přesto však mohu opět pochválit samotný nápad, hudbu, zpracování, ale i celkovou dobrodružnou atmosféru. Delší stopáž by vůbec nevadila, naopak. ()
Odvážna expedícia posádky bakelitového auta, ktorá zachytáva ich útrapy na ceste do neznáma. Veľmi príjemný nápad a vždy som sa túžil zúčasniť niečoho podobného, takže za mňa ta pomyslená hviezdička navyše. Ako dokument to však veľkú váhu nemá a najväčšie problémy tohto snímku paradoxne neboli na ceste ale v postprodukcii. Skromná hodinka záberov na tak dlhej ceste, ktorá by mohla ukázať omnoho viac, dobrodružstvá a momenty, ktoré tuzemský divák inak nemá ako zhliadnuť, škoda, že sa s nami o ne tvorcovia nepodelili o trošku viacej. Nevadí, nabudúce si snáď zaplatia full-time-ového kameramana. 70%. ()
Vlastne sa ani nedalo očakávať, že banda bláznou, ktorí vyrazia na 15 tisíc kilometrovú cestu cez dosť nebezpečné krajiny, sa ešte elitne zhostia úlohy kameramanov a scenáristov. Skupina bola ešte malá, nemali zvlášť človeka, ktorý by sa staral o réžiu fotografie - boli vlastne radi, že to prežili. A to sa cení. A hlavne, založili tým kult, ktorý možno nekončí ani miniseriálom z cesty z Južnej Ameriky, a môže inšpirovať tisícky ľudí k dobrodružstvám po celom svete. Jedno viem však iste: Aj keď chcem sám zažiť podobnú výzvu, určite to neučiním na trabante :) 65% | SD, CZ | ()
Na Trabanty jsem se dívala tak nějak na přeskáčku, ale první díl jsem viděla naposledy, což je pro projekt samotný škoda, protože u Trabantu Hedvábnou stezkou je citelně znát, že celý tým byl na začátku, nevěděl, do čeho úplně jde... Chyběl mi humor a chyběli mi lidé, se kterými jsme se seznámili na jiných cestách. Zaměření se na země a památky místo na pocity, zážitky, byrokratické naschvály či samotná auta a strasti i radosti, které přinášejí, se mi taky úplně nepozdávalo. Tohle byla taková standardní Cestománie nebo lepší home video. Chválím nápad a uznávám tenhle film jako dílo, které to všechno odstartovalo, ale jako celek za Afrikou a bezkonkurenčním seriálem o Jižní Americe bohužel zaostává. ()
Je to pravda o trochu méně zajímavé než z Afriky, ale to je podle mně délkou cesty. V Africe to bylo 20 000 km pouze tam, zde je to 15 000 km tam i zpátky. Chlapi spíš jeli, než natáčeli, přesto to co se jim povedlo natočit je zajímavé, akorát trochu odbyli cestopisnou část a hromadu zážitků si zřejmě nechali pro sebe. ()
Galerie (25)
Photo © Filmexport
![Trabantem Hedvábnou stezkou - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/164/045/164045901_70342b.jpg)
Zajímavosti (4)
- Cestovatelský vůz nese typové označení Trabant 601 Universal Combi. Přezdívka vozu byla Egu, což bylo první slovo dcery hlavní postavy snímku Dana Pribáně. (DruidKarel)
- Expedice urazila více než 15 000 kilometrů. (ČSFD)
- Ve stejném roce, co se vydal Dan Přibáň s trabanty kolem světa, měla stejný nápad skupina mladých německých dobrodruhů, i když jejich záměr byl pomoci kambodžským dětem. Z cesty vznikla kniha „Trabant Trek: Crossing the World in a Plastic Car“ od autora Dana Murdocha. (sator)
Reklama