VOD (4)
Obsahy(1)
V červenci 2007 se vydala tříčlenná expedice trabantem Hedvábnou stezkou do pouští střední Asie. Na tachometru malého žlutého trabanta se otáčí patnáctý tisící kilometr. Pod jeho koly zmizela polovina Evropy i většina států střední Asie. Po šesti týdnech strávených v jeho nerozměrných útrobách společně projeli Dan Přibáň, Vladislav Růžička a Jan Martin Kozel střední Evropu, Balkán, Turecko, Írán a Turkmenistán, aby se v uzbeckém Samarkandu jejich cesta opět zlomila na západ a přes Kazachstán, Rusko a Ukrajinu je dovedla domů. (Doc Alliance Films)
(více)Recenze (116)
Skvělý začátek zajímavého projektu a vlastně i takové životní cesty. Na tomhle dokumentu je opravdu jen trochu vidět, jak krásná místa na světě pořád ještě existují, ale i tak jsou zde záběry a informace, které stojí rozhodně za to. Je zde hlavně dost z toho, kudy se cestovalo a jak to šlo, jaké byly problémy, ale to nevadí, přece jen je to hodně o trabantu. Ty novější díly jsou ale mnohem promakanější. ()
Anabáze přes Turecko, Irák, Střední Asii, Kazachstán a Ukrajinu měla své kouzlo. Je to napůl namluvený dokument, napůl výpověď o strastech cestovatelů. Každopádně mají pánové i Egu můj respekt za to, do čeho se nebáli pustit. Profesionálně upravené homevideo splňuje účel a na českém poli je to celkem zdařilý nápad, i když zdaleka ne využitý do mrtě. 65% = 3/5 ()
Akce to musela být parádní, ale je hodně vidět, že natáčení bylo pro účastníky vedlejší... Během 57 minut pak nedokázali pořádně zachytit ani krásy projetého území, ani strasti cestování trabantem, a celé to vyznělo tak trochu naprázdno... Spíš takové lepší domácí video z dovolené, než profi cestopisný dokument :-) ()
Viděno v opačném pořadí, a možná je to tak i lepší. Na obou dokumentech je vidět, jak se tvůrci při natáčení a vůbec přípravě pokračování použili z kritiky a chyb Jantarové stezky. Afrika je jednak delší (aby se dostalo na podrobnosti, které na Jantarovce zoufale chybí), jednak cestopisnější a zkrátka celkově zajímavější. Jantarovka proti tomu nabízí skvělý komentář Miroslava Táborského. ()
Je vidět, že na prvním dokumentu ještě nemají všechno takhle vychytaný jako ve dvojce z Afriky a spíš byla posádka unešená z toho, co viděla a s kamerou jim to ještě tolik nešlo. Ale podstatné pro mne je, že jde na tom vidět obrovské odhodlání, cítím tam to dobrodružství a celá tahle akce na mě působí velmi pěkným dojmem. Je fajn, že češi zanechávají po sobě i takovouhle stopu. Vidím, že má tenhle dokument i spousty nízkých hodnocení jen kvůli tomu, že prý působí odměřeným dojmem. Mě se to naopak nezdálo až tolik zřejmé a spíš jsem si užíval a představoval si to, co musela posádka prožívat a čím musela trpět (technika, počasí, cesty necesty). Hodně jsem jim fandil, ať celou misi dotáhnou do konce a ikdyž to stálo spoustu úsilí a nervů, tak se jim to nakonec podařilo a nezbývá než smeknout. Absolvovat podobnou výpravu bych si taky přál. 100% ()
Galerie (25)
Photo © Filmexport
Zajímavosti (4)
- Expedice urazila více než 15 000 kilometrů. (ČSFD)
- Cestovatelský vůz nese typové označení Trabant 601 Universal Combi. Přezdívka vozu byla Egu, což bylo první slovo dcery hlavní postavy snímku Dana Pribáně. (DruidKarel)
- Tato tříčlenná expedice započala v červenci 2007. (ČSFD)
Reklama