Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Barabáš je zločinec. Místo něj lidé ukřižovali Krista. Jeho vnitřní utrpení ho vede až do gladiátorské arény, kde se snaží vybojovat si zpátky svobodu a ztracený klid. (oficiální text distributora)

Recenze (32)

fragre 

všechny recenze uživatele

Podáno dobově velkolepém, leč též trochu šablonovitém stylu, takže nebyl-li by jeden pozorný, mohl by se domnívat, že hledí na Spartaka či Ben Hura. Kdoví, zda ta jednotná starořímská výprava nepřecházela z filmu do filmu. Působivost však tomuto stylu nelze upřít, i když dobový herecký styl působí již kapánek akademicky . Jinak je to vlastně moderní příběh o kolísání hrdinově mezi vírou a skepsí v hávu apokryfu o Barabášovi. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Recidivista Barabáš, postava z Evangelia, a jeho fiktivní příběh podle Lagerkvistova románu. Muž, který byl propuštěn na svobodu místo Krista, ale nemohl věřit. Na svou dobu velkolepě natočený film, jenž je žánrovou směsicí historického a náboženského dramatu s dobrodružnými prvky. V roli Barabáše exceluje Anthony Quinn. Celým příběhem se vine myšlenka, otázka víry a skepse, což film jednoznačně řadí ke kvalitní klasice. Fleischer se zde však dle mého názoru (je to ale názor s odstupem 50 let) nechal zbytečně svést k ukazování antické "reality", což je místy na úkor spirituálního náboje příběhu. Ale ve své době to musela být pro diváky bomba dokázat něco takového natočit (jako např. scény v aréně gladiátorů) . S možnostmi, které skýtal filmový průmysl USA v té době, by bylo vlastně chybou je nevyužít. Takže toto úplně chápu a dávám plný počet, tedy přesněji vyjádřeno 4,5, a zcela souhlasím např. s komentářem Hedky. Režisér Richard Fleischer, původem Žid, byl nejspíše konvertita ke křesťanství, ale nikde jsem o tom zmínky nenašel. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Veľmi dobre vypracovaný scenár. Fiktívny, dobrodružný príbeh Barabáša a jeho vnútorný zápas pri hľadaní Boha má naozaj čo ponúknuť. Síce by sa tu našlo pár nereálnych historických nelogizmov, ako napr. 20 rokov práce v bani - to je samozrejme nereálne, rekordmani sa dožívali max. 2-3 roky - ale v kontexte celého príbehu sa takýto odklon od reality dá prepáčiť. Vzhľadom na dobu, v ktorej bol tento historický veľkofilm natočený, ani technická úroveň nebola najhoršia, aj keď niektoré súboje skôr pobavili ako ohromili. Kostýmy a výprava však boli veľmi slušné. Na druhú stranu je ale pravdou, že príbeh Bena Hura ma bavil viac, celkový dojem preto vyznieva do mierneho nadpriemeru. Odporúčam všetkým sandálovým nadšencom. 75/100 ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Fleischerova adaptace novely P.Lagerquista (Nobelova cena) vychází z úvahy, jakým směrem se mohl ubírat život Barabáše poté, co byl omilostněn, zatímco Ježíš skončil na kříži. Na „sandálový“ film nečekaně hluboké myšlenkové zázemí, výborní herci (A.Quinn) a jistá režie dělají z tohoto (trochu opomíjeného) snímku ozdobu filmografie všech zúčastněných. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Výprava, hudba, herecké výkony, kamera, historická věrohodnost. To všecko jsou věci kterých jsem si na tomto filmu cenil asi nejvíce. V hlavní roli propuštěnec Barabáš, Kristus naopak neviditelný v pozadí celého příběhu. Snad jediný film, který se dozajista zabývá osobou Barabáše, všude jinde v podobně laděných filmech je vidět spíše v pozadí jako ten, který dostal podle tradice milost, a místo něj zabili toho druhého, pro naše dějiny a pomalu rozrůstající se křesťanství tak důležitou osobu. Film v sobě nese několik pamětihodných scén jako např. tu v sírových dolech před výbuchem i po něm (neskutečné životní podmínky) nebo později v gladiátorské aréně. Zrovna tak je nezapomenutelný souboj Barabáše a Torvalda, poté si vydobude svobodu, ale vzápětí je obviněn ze žhářství. Tady je historie a vina křesťanů na velkém požáru Říma v roce 64 n.l. tak trochu zkreslená..Ale v té panice tenkrát ty tzv. protipožáry mohl zakládat kde kdo, nejen pretoriáni, nicméně obvinili je, ale následné masivní pronásledování a druh smrti jsou v podobných filmech tak trochu přitažené za vlasy..Většinou byli ukřižováni nebo upáleni. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (2)

  • Při natáčení v Římě se Anthony Quinn (Barabáš) seznámil se svou druhou manželkou, italskou kostýmní výtvarnicí Jolandou Addolori. (jenik71)

Reklama

Reklama