Režie:
Josef von SternbergKamera:
Günther RittauHudba:
Friedrich HollaenderHrají:
Emil Jannings, Marlene Dietrich, Kurt Gerron, Rosa Valetti, Hans Albers, Reinhold Bernt, Eduard von Winterstein, Roland Varno, Carl Balhaus, Gerhard Bienert (více)Obsahy(1)
Pedantský středoškolský učitel profesor Immanuel Rath je v šoku. Jeho studenti místo toho, aby leželi v noci v posteli, tráví čas v nočním kabaretu Modrý anděl. Aby je přistihl při činu, vydává se Immanuel za nimi do tohoto pochybného podniku, kde se seznámí se zpěvačkou Lolou a propadne jejímu šarmu. Když je jeho noční dobrodružství odhaleno a on se Lole přizná, je propuštěn. Požádá ji o ruku a doprovází ji na jejím turné. Zatímco se během let Lola stává uznávanou umělkyní, kdysi vážený profesor se promění v ubohého klauna. Tento snímek je jedním z nejvýznamnějších filmů Výmarské republiky. Role noční klubové zpěvačky zrodila legendu Marlene Dietrich a vydláždila jí cestu ke světové slávě, celý filmový Hollywood jí pak ležel u nohou. (Film Europe)
(více)Zajímavosti (22)
Nesmrtelní (2010) (seriál)
- V Diabolovi je opakovaně citována Marlene Dietrich a také je zde ukázka z Modrého anděla (1930). (NinadeL)
Životní styl první republiky - Kino a divadlo (2022) (epizoda) (E04)
- Ukázky ze zahraničních filmů: Inferno (1911), Zorro mstitel (1920), Jazzový zpěvák (1927), C. a k. polní maršálek (německá verze, 1930), Dvě srdce ve 3/4 taktu (1930), Modrý anděl (1930). (NinadeL)
Tragedie lásky I. (1923)
- První společný filmy Emila Janningse a Marlene Dietrich. Tehdejší nováček Marlene Dietrich měla jen nepatrnou roli, zatímco v Modrém andělu (1930) byla již Emilu Janningsovi rovnocennou partnerkou. (NinadeL)
Moderní Dubarry (1927)
- První ze tří společných filmů Marlene Dietrich a Hanse Alberse, druhým byla Princezna Olala (1928) a třetím Modrý anděl (1930). (NinadeL)
Já líbám ručku vám, madam (1928)
- Zde se poprvé setkali Marlene Dietrich a Charles Puffy, podruhé to bylo v Modrém andělu (1930). (NinadeL)
Zwei Krawatten (1930)
- Jedná se o filmovou adaptaci slavné stejnojmenné divadelní revue z roku 1929, ve které hráli Marlene Dietrich, Hans Albers a Rosa Valetti. Tito herci se znovu setkali při natáčení filmu Modrý anděl (1930). (NinadeL)
Submission (2017)
- Počas filmu bol často spomínaný aj zobrazovaný film Modrý anděl (1930), ktorý je s týmto dejovo veľmi podobný, taktiež názov knižnej predlohy je rovnaký a aj stopáž je identická. (Real Tom Hardy)
Snílci (2003)
- Z četných filmových odkazů můžeme jmenovat tituly: Modrý anděl (1930), Světla velkoměsta (1931), Zrůdy (1932), Zjizvená tvář (1932), Páni v cylindrech (1935), Paisa (1946), Žijí v noci (1948), Johnny Guitar (1954), Zriodila se hvězda (1954), Rebel bez příčiny (1955), Dotek zla (1958), Nikdo mne nemá rád (1959), U konce s dechem (1960), Jules a Jim (1962), Banda pro sebe (1964), Bláznivý Petříček (1965), Persona (1966), La chinoise (1967), Chladnokrevně (1967), Butch Cassidy a Sundance Kid (1969), Langlois (1970), J'ai faim, j'ai froid (1984). (NinadeL)
La Femme et le pantin (1958)
- Rok 1959 přinesl kromě tohoto remaku hollywoodské klasiky Žena a tatrman (1935) s Marlene Dietrich - nyní s Brigitte Bardot, také další remake jiné německé klasiky s Marlene Dietrich Modrý anděl (1930) - The Blue Angel - tentokráte s May Britt. (NinadeL)
Hořčice mi stoupá do nosu (1974)
- Ve filmu je možné zpozorovat mnoho odkazuů na snímek Modrý anděl (1930). (Komiks)
Vetřelci (1986)
- Mariňáci měli původně méně kvalitní výzbroj. Režisér James Cameron v ranných fázích produkce řekl Billu Paxtonovi (Hudson), aby se rozběhl a zkusil v ní narazit do zdi. Výzbroj se rozbila a Cameron usoudil, že bude třeba udělat ji odolnější. Uniformy a některé ochranné prvky si měli herci sami různě "vyzdobit" – personalizovat. Například Paxton na ní měl mj. nápis "Louise," což bylo jméno jeho manželky. Cynthia Dale Scott (Dietrichová) zvolila termín "Modrý anděl" coby odkaz na nejslavnější film herečky stejného jména. (kriplozoik)
Lola (1981)
- Jméno hlavní postavy je odvozeno z pseudonymu hlavní hrdinky filmu J. von Sterberga Modrý anděl (1981), která si říkala Lola Lola. Lehkou paralelu lze sledovat i v postavě von Bohma, který je podobný profesoru Rathovi. (ČSFD)