Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve více než třicet let starém sci-fi snímku zobrazuje oscarový režisér Richard Fleischer nám nepříliš vzdálenou budoucnost, rok 2022, v níž přeplněná Země zápasí s nedostatkem potravin. Poslední spásou je syntetická strava Soylent, o jejímž původu jsou jen nejasné zprávy. Charlton Heston jako detektiv Thorn přichází při vyšetřování vraždy jednoho z vrchních představitelů Soylentu na hrůzné tajemství... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (80)

corpsy 

všechny recenze uživatele

Skvelý Charlton Heston v jednej zo svojich najlepších úloh v jednom zo svojich najlepších filmov. Snímok o budúcnosti, ktorá nám určite nieje až tak vzdialená a to nemyslím len číslovkou. Výborne vypracovaný a spracovaný svet, kde je bedač ešte viac zbedačená a horných 10 000 ešte viac bohatších. Len málo chýbalo tomu, aby sa snímok zaradil medzi majstrovské diela sci-fi žánru. Scenár, aj keď obsahujúci mnoho silných scén, občas škrípe a tak ruší hladký pochod tohto vskutku závažného diela. ()

whack 

všechny recenze uživatele

Prvýkrát, keď som videl tento film pred rokmi, som bol anarchizujúci utopista, ktorý v ňom videl sociálnu nerovnosť, nespravodlivosť a hnus. Až po vytriezvení vekom som pochopil, že jedinou katastrofou je to vyobrazené absolútne preľudnenie, ktoré inak ani riešené byť nemohlo. Možnože poukázať na toto bolo aj zámerom autora, vzhľadom na celkom otvorený koniec. Ak nechceme dopadnúť podobne, jediné humánne riešenie je zabrániť preľudňovaniu. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem něco jako starší verzi Total Recall, ale nakonec to bylo úplně něco jiného. Vtipné je, že se film odehrává v roce 2022 v New Yorku. Tenhle letopočet byl pro tvůrce asi tehdy hodně sci-fi, že jej tam dali jako hodně vzdálenou budoucnost. A hle, ona je tu. A samozřejmě vypadá úplně jinak, než si ji tvůrci představovali. I když... Na filmu zaujme hlavně to, že ačkoliv změny ve společnosti jsou tam evidentní, z hlediska vizuálu jsme pořád v sedmdesátkách i v tom roce 2022. Auta vypadají jako ze sedmdesátek (jasně ty nakladače byly trochu úlet), ale zbraně, oblečení, vše téměř dobové. Snad jen ta architektura. Ba co víc, byl to záměr. Sedmdesátky byly prostě brány jako vrchol a pak už šlo vše do kopru. Už se jen spotřebovává vyrobené, nebo do nekonečna opravuje. Heston v té době byl králem katastrofických filmů, takže jeho role zde nepřekvapuje. Vzpomeňme Planet opic, nebo Letiště a hromadu dalších filmů... Když už film začne být poněkud jednotvárný, rozhodne se Thornův přítel odejít a pak to dostane ten správný šmrnc! Pointa mi došla o trošku dříve než byla vazrazena, to ale nic nemění na tom, že mne to docela dostalo. Třeba už jen ta scéna s večeří. Ta slast ze skutečné chuti skutečného jídla. Zahráno naprosto dokonale. Až si člověk sám uvědomů tu strašidelnou dobu předkládanou filmem, ve které hrdinové žijí. Mno... Tak už vím jaké filmy pouští mamka a taťka Thurnbergovi té svojí rozmazlené copaté holčičce jménem Gréta místo večerníčků !  Myslím, že to objasňuje vše. Zajímavá záležitost je ten Soylent Green, sci-fi, ale tak trochu jiné. Dávám tedy za 4 déčka. * * * * ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Povedená kriminálka s lehkým náznakem sci-fi (což způsobuje vlastně jen to, že se film odehrává v roce 2022, jinak tam není jediný vědeckofantastický prvek), nutno říct, že je to kriminálka slušná. Předně se Zelený soylent se odehrává ve velmi zábavném prostředí distopické budoucnosti, které se podařilo vyhnout se kopírování 1984 a dokonce neobsahovat ani obvod kyberpunku, ale předkládá prostou a krásnou budoucnost plnou průmyslově vyráběného želé, nedostatku vody a plnou hezkých dívek, vydělávajících si na amarouny nájemnou děvkózností. Tohle bohatě vyváží fakt, že kriminální případ není nijak zvlášť promakaný (i episody komisaře Rexe v důchodu mají propracovanější vyšetřování) a hlavní pointa je předvídatelná. Navíc, Übermensch Heston v hlavní roli.. Povedené, milá vesmírná vydro chapadlatá, povedené. "Dobře, tak vajíčka, k čemu taky jahody, kurník!" ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Science fiction snímky 70. let mám rád. Zčásti proto, že nezobrazují budoucnost lidstva příliš pozitivně, a zčásti proto, že jsou zpravidla velmi originální. V Soylent Green je využita kritika společnosti, ničení životního prostředí (podobně jako v mém oblíbeném Tichém Běhu, který je ale mnohem silnější a akutnější) a hlavně přelidnění a s tím souvisejícími potížemi s potravou. Na zemi už dávno není normální jídlo a všichni jsou odkázáni na příděl skromného množství zelených sušenek pochybného původu. Do toho Charlton Heston vyšetřje vraždu a přichází na kloub záhadě Souylentu. Jediná věc, kterou bych filmu mohl vytknout, je ta, že má příliš moc nápadů a zanedbává některá primární fakta. Například, že by se lidé mohli chovat trochu divočeji, když nemají co do huby. Místo toho jen šlapou chodníky a čekají co bude. Je to ovšem opomenutelný fakt na pozadí filmu. Určitě zde najdeme mnohem více pozitiv něž negativ. V každém případě jde o velmi slušné scífko, které mne velmi potěšilo. ()

Galerie (65)

Zajímavosti (11)

  • Herec Edward G. Robinson už během natáčení věděl, že umírá a že další film nestihne. Scéna jeho smrti, kdy volí dobrovolnou eutanazii, je poslední scénou, kterou natočil. Zemřel o necelé dva týdny později. (ClintEastwood)
  • Název filmu označuje umělou potravu, která je v knize vyráběna ze sóji a čočky. (Locksley)
  • Film byl natočen podle románu Harryho Harrisona "Make Room! Make Room!" (Hans.)

Reklama

Reklama