Režie:
Tate TaylorScénář:
Tate TaylorKamera:
Stephen GoldblattHudba:
Thomas NewmanHrají:
Emma Stone, Viola Davis, Bryce Dallas Howard, Octavia Spencer, Jessica Chastain, Ahna O'Reilly, Allison Janney, Anna Camp, Christopher Lowell, Cicely Tyson (více)Obsahy(1)
Eugenia „Skeeter“ Phelanová právě dokončila školu a je rozhodnuta začít se živit psaním. Na rozdíl od dívek, v jejichž společnosti ve městě Jackson v Mississippi vyrostla, touží Skeeter po kariéře a je zcela smířena s tím, že manželství a děti budou muset nějaký čas počkat. To se setkává s velkým odporem jak u jejích vdaných kamarádek, tak především u její matky. Když se jí podaří získat práci v místních novinách, požádá o pomoc Aibileen, služku své nejlepší kamarádky, a následně začíná na popud nakladatele pracovat na tajném spisovatelském projektu.
Aibileen Clarková strávila celý život jako služebná v domech bílých lidí v Jacksonu. Vychovala pro své zaměstnavatele 17 dětí a jednoho vlastního syna, který tragicky a zcela zbytečně zemřel během nehody. Aibileen, zarmoucená ztrátou svého jediného dítěte, je velkou oporou jak víra, tak její nejlepší kamarádka Minny. Když jí do života vstoupí Skeeter, Aibileen zjišťuje, že je poprvé v životě ochotna se s někým podělit o své zážitky a zkušenosti – ačkoliv tento zdánlivě prostý čin s sebou nese velká rizika.
Přímočará Minny Jacksonová je třiatřicetiletá služebná, která má pověst nejlepší kuchařky v Mississippi. Pracuje pro Hilly Holbrookovou (Bryce Dallas Howard), ale následkem vzdoru je z práce vyhozena a nucena vydat se na periferii Jacksonu, kde pracuje pro osamělou Celii Footeovou (Jessica Chastain). Minny je Aibileenina nejlepší kamarádka a pomáhala jí vyrovnat se se ztrátou jediného syna. Ačkoliv je silná a nezávislá, je Minny současně velice rozumná a také zdravě skeptická, co se Skeeteřina projektu týče.
Mezi trojicí žen vznikne doslova sesterské pouto, které jim pomáhá překonat těžkosti, jimž jsou během svého snažení vystaveny, a pomáhá jim uvědomovat si, že občas je třeba vybočit ze zajetých kolejí – i pokud to znamená nutnost konfrontovat celé město tváří v tvář a ukázat mu, že doba se mění.
(oficiální text distributora)
Videa (57)
Recenze (1 028)
Nemuzu si pomoct, ale tenhle film je fakt pekelne nadhodnocenej. Je mi jasny, ze to je kuli tematu, staci nekam narvat rasismus a minimalne nominace na oscara a vychvalovani je jista, jenze ja uz filmu na podobny tema videl nekolik a vetsina z nich byla daleko pusobivejsich. Obcas se tu sice silna scena najde, obcas bohuzel i nejaka vtipna, ktera sem moc nesedne, ale vetsinou to pusobi jako trochu serioznejsi telenovela o zlejch beloskach, ktery jednaj se svejma sluzkama jako se spinou a ty je za to pomlouvaj. Navic ma film naprosto silenejch 140 minut. Jediny stesti je, ze je film docela solidne natocenej a hlavne perfektne obsazenej. Akorat teda Stone me vcelku zklamala, furt ma ten svuj roztomilokyselej xichtik a navic musi nosit fakt sileny ucesy. Proste trochu lepsi drama, ktery vypravi o vaznejch vecech, ale boji se jit vic do hloubky a tak neni ve vysledku skoro vubec pusobivy. ()
Rýdzo hollywoodska rozprávka o tom, ako južanské paničky a rasizmom a pretvárkou a ešte aj za ženské práva bojovali. "Problém" je v tom, že je to dokonale konzistentné a má to jasno v tom, čo to chce povedať a ako to podať. Navyše tu niet slabšieho hereckého výkonu (teda okrem matných chlapských postáv). Škoda tej finálnej štvrťhodinky, ktorá je tak nabitá otravným sentimentom a blábolmi typu "zostaňte s nami navždy" a "som na teba hrdá", že som skoro hodil. ()
Při pohledu na režijní filmografii Taylora nemůže být pochyb o tom, kdo že je skokanem roku. Nechápu, jak to udělal, ale z věčného námětu barevnosti kůže dokázal vylouhovat ještě jeden lahodný nálev plný upřímnosti, opravdovosti, elegance, vkusu, slz radosti i dojetí. Po delší době jsem z plátna necítil ambice, ale skutečnou duši... ()
Mám to stejně jako POMO. Na tento film jsem se podíval spíše z "povinnosti" a nečekal jsem nic. Na konci se mi ovšem chtělo až brečet a to jsem "starý" cynik. The Help je opravdu skvostný film, který stojí na brilantních hereckých výkonech všech žen v hlavních či vedlejších rolích. Bylo zvláštní vidět Bryce Dallas ve vyloženě záporné roli, ale zhostila se jí parádně, Emma Stone si zde nakročila (teda alespoň doufám) k serióznějším filmům, protože ona na to má (tu rebelku jsem jí sežral i s navijákem a jako dezert jsem si dal časopis Udice, jak by řekl Kryton z Trpaslíka) a Octavia Spencer byla jednoduše skvělá. Normální ženská, přirozený výkon a hodně zasloužený Oscar. No a Viola Davis… ta má prostě smůlu. Poprvé jí Oscara vyfoukla Penélope, podruhé Meryl… tak snad napotřetí to vyjde. To nic nemění na tom, že podala brilantní výkon. Jinak co tu všechno čtu o tom, že bílí jsou tu špatní a černoši hodní a že tenhle film pozitivně diskriminuje… nevím, ani jednou mě to během filmu nějak nevadilo a ne, tohle není pozitivní diskriminace. Nastudujte si laskavě něco z velmi nedávné historie USA (tak půl století tomu platilo to, co bylo ukázáno ve filmu, oddělené vchody pro barevné, o záchodech ani nemluvě.) Takže asi tak. Film mě posadil na zadek a já vím, že i přes jeho délku, jsem se nenudil a rozhodně jsem ho neviděl naposled. 100 %. ()
[imdb: 8.0/10] | me: Herecký koncert, ktorý neuveriteľne emotívne a pútavo ukazuje zložitosť a komplikovanosť americkej "farebnej" histórie. Je to silný film, ktorý má veľkú filmársku aj ľudskú hodnotu. Je skvelo vyvážený - úsmevné pasáže veľmi elegantne striedajú ťažké a bolestivé situácie ... Je to proste film odzrkadľujúci pestrofarebné životné momenty bez príkras využívajúc dokonalé herecké výkony k dosiahnutiu krásneho filmového zážitku. Klobúk dole. Your eggs are dying. Would it kill you to go on a date? ()
Galerie (123)
Zajímavosti (23)
- Malbu nad krbem v domě Celie štáb nalezl ve sklepě nemocnice. (HellFire)
- Knižní předloha k filmu, napsaná Kathryn Stockett, byla před vydáním celkem 60× odmítnuta. (HellFire)
- Castingu na roli Celie Foote se zúčastnila i Melissa Molinaro. (oje)
Reklama