Režie:
René ClémentKamera:
Henri DecaëHudba:
Lalo SchifrinHrají:
Alain Delon, Jane Fonda, Lola Albright, Sorrell Booke, Carl Studer, André Oumansky, Arthur Howard, George Gaynes, Annette Poivre, Marc Mazza, Jacques Bézard (více)Obsahy(2)
Alain Delon a Jane Fondová – on prchá, ona číhá... Marc Borel je bezvýznamný tenisový trenér, možná gigolo, jak se komu líbí. Jeho život by mohl plynout i nadále lehce a bezstarostně, kdyby nesvedl manželku mafiánského bose Mac Keena. Podaří se mu utéct Mac Keenovým zabijákům do Evropy a doufá, že na slunné francouzské Riviéře se dobře skryje a bude žít dál svůj život, na který je zvyklý. Ale i tam ho dostihnou pistole zabijáků. Ukryje se v útulku pro bezdomovce, kam chodí krásná vdova Barbara a její sestřenice Melinda s laskavou tváří charity. Marcovi nabídnou místo řidiče. Marc ovšem netuší, že se stal součástí do detailu promyšleného plánu, v němž má on sehrát tragickou roli. (Česká televize)
(více)Recenze (51)
René Clément ma opäť raz presvedčil, že ani so špičkovými hercami nedokáže nakrútiť mimoriadny film. Mala to byť krimi-dráma-thriller a bola to nuda popretkávaná neprirodzenými dialógmi, neúspešnými pokusmi o nejaké zápletky a dramatické situácie, z ktorých diváka vyslobodil "akože" neočakávaný záver, ale ani ten nedal zabudnúť na to, čo bolo pred ním. Aj Alain Delon má niekoľko menej úspešných filmov a tento sa radí k nim. Ani sa nečudujem, že som o ňom doteraz nepočul. ()
Keď sa Marc ( Alain Delon ) dostal zo spárov prenasledovateľov a našiel útočisko na starom zámku v spoločnosti dvoch krásnych žien, netušil, že peklo mu len začína... Parádny noir zo starej francúzskej školy je dokonalou ukážkou vynikajúcich hereckých výkonov, Schifrinovej dynamickej hudby a precízneho scenára. ()
Jacob Erftemeijer je nejlepší dabér AD mezi současnými herci! Tím nesnižuji výkon mých hrdinů Ladislava Lakomého a Pavla Trávníčka, ale to co dokázali v ČT v současném dabingu, to nemá obdoby! Ostatní tolik nevynikají, mix zvuku je na dnešní poměry střízlivě mile pohodový a nevýrazný (jaká to změna proti všem těm studiím pro MGM, které jediné co dovedly, bylo potlačit ruch původní stopy, a přebít to plkáním levných hlasů. Kočky začínají akčně, nejlepší pasáž je pak kdy Mark přijde šoférovat, a překombinovaný konec to trochu kazí. Jane Fonda totál sexy kus. A ještě jednou: vynikající výkon dabéra Jacoba Erftemeijera! ()
Svižný a napínavý start. Trochu vleklá a zamotaná prostřední část, s o to brilantnějším a strhujícím rozuzlením. Výborný konec. K napětí a pozornosti přispívá dobrá hudba. Zbožňovaný Delon mezi dvěma krásnými, osudovými ženami, z nichž každá má svůj cíl. Smyslná a dráždivá Jane Fonda (povinnost pro její fanoušky tohle shlédnout). Čím jsou ženy krásnější, tím jsou nebezpečnější. A ta kočka na závěr :-) Výborné. ()
Další Clément se vším všudy, co ke skvělému filmu patří. Už v úvodních titulcích, které jdou krásně do rytmu, mi padla do ucha hudba. Počáteční efektní útěk připravoval diváka na předvídatelnou kriminálku, ale nic není, jak se zdá a snímek se hrou na králíka a kočku, kočku a králíka, králíka a kočku, kočku a králíka... posouvá v duchu psychologického dramatu k nečekanému a silnému konci vygradovanému vynikajícím Schifrinovým doprovodem. Velice překvapivý a naléhavý film, dokonale propracovaný a skvěle natočený. Šílenství a posedlost. Drsně rozrušující dílko. Alain Delon je výstižný a strhující a navíc mu to sekne. Jane Fonda je úžasná a krásně zvrácená a také jí to sekne. Napětí od začátku do konce. Bez mrknutí oka a jediného zaváhání dávám pět hvězdiček. "Opravdu tím musíme projít? Nemohli bychom to udělat jiným způsobem? Najít jinou cestu? Je těžké jíst králíka, kterého jste před tím ochočil." ()
Galerie (20)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Zajímavosti (5)
- Delon neskrýval nadšení, že natáčí s Jane Fondovou a její další americkou kolegyní. Charakterizoval je takto: "Jane je kouzelně divoká a Lola dokonale civilizovaná." (theSaint)
- Auto, kterým Marc (Alain Delon) jako řidič jezdí, je Rolls Royce Silver Wraith Perspex Top Saloon. (Hombre8)
- René Clemént přirovnává Jane Fonda k „nezralému plodu“ a Lolu Albright ke „krásnému ovoci, které uzrálo na slunci“. (theSaint)
Reklama