Reklama

Reklama

Carlos vypráví o životních osudech Ilicha Ramíreze Sáncheze, jenž byl po dvacet let nejhledanějším teroristou na světě. Mezi lety 1974, kdy se v Londýně pokusil zavraždit britského podnikatele, a 1994, kdy byl zatčen v Chartúmu, prožil několik životů pod mnoha pseudonymy a prošel si všemi spletitostmi mezinárodní politiky té doby. Kdo byl Carlos, jak se jeho propletené a mísící se identity propojují, kým byl, než se bezhlavě vrhl do svého nekonečného boje? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (58)

DavidS. 

všechny recenze uživatele

Sága, která rozmáchlou stopáž využívá především k zevrubnému popisu ideologického a politického pozadí teroristických činů a může si tak dovolit i širší historické souvislosti...Další body sbírá za přirozený dobový look prezentovaný v každém detailu, jazykovou koláž a charismatického Ramiréze...V konečném součtu Carlos tak vítězí tam, kde pohořel prázdný a nudný Soderberghův Che, emočně vykalkulovaný Spielbergův Mnichov, akademicky chladný Baader Meinhof Komplex nebo zmatečný Mesrine... ()

dormouse 

všechny recenze uživatele

Je fakt, že jsem zvládla jen dva díly ze třech a nejsem si jista, zda budu mít sílu na třetí. Film je neuvěřitelně zdlouhavý a zamotaný, člověk jen těžko sleduje, proti komu ti teroristé vlastně útočí. Chápu, že v 70. letech ještě nebyla taková protiteroristická bdělost, ale snadnost, s jakou velmi podivné existence vtrhnout do jakékoli budovy či na letiště, vytáhnou kaťušu nebo samopal a začnou pálit po okolí, působí směšně. Navíc při jejich minimální organizovanosti se film jeví stejně groteskní jako Čtyři lvi a zdá se neuvěřitelné, že se těm moulům vůbec podaří nějaká akce. ()

Reklama

Eldrick 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem plnohodnotnou 3-dílnou verzi a musim říct, že mi to pojetím dost připomínalo film Veřejný nepřítel č. 1 s Vincentem Casselem, ale kvalitou už míň. Casting je fajn, Édgar Ramírez se pro roli Carlose hodil jako málokdo, výpravu bych taky ještě bral vzhledem k televizním nákladům, ale formální zpracování je absolutní nezáživná vypravěčská tragédie, které chybí něco, co by se dalo nazvat dramaturgií. Taky jsem nepobral, proč jsou ve filmu minimálně 3 scény, kde musíme sledovat Ramíreze s obnaženym neoholenym čůrákem (jasně, vim, v jakých letech se děj odehrává). Myslim, že by bohatě stačila jedna... Jinak mi ale CARLOS o Šakalovi vlastně neřekl vůbec nic. Je to jen řemeslně-rutinně natočený sled údálostí na základě faktů a zbytek domyšlená omáčka. Realita je úplně jinde, což řekl sám Iljič Ramirez Sánchez, když film viděl. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

330 vyčerpávajúcich minút dejepisu. Nabitých akciou, od človeka, ktorý si postavil kariéru na vyhýbaní sa jej. A vôbec to nie je na škodu. Assayasa rozoznáte podľa množstva krásnych žien, voyerskej kamery a výborného (a rôznorodého) pesničkového soundtracku. A keď príde na útoky je skoro až dokumentárne reálny, žiadne vybuchujúce fontány, ani rýchle strihy. Skôr tiché guľky odzadu do hlavy. Celé je to veľmi civilné (nedivím sa zrovnaniu s Baader Meinhof Komplexom), neustále sa striedajú lokácie a občas ani nepostrehnete, že sledujete archívne zábery. Ramirez vo svojej roli vynikajúci. Z tých 5 a pol hodiny je jeho súkromiu venovaná možno štvrtina, všetko ostatné je politika, plánovanie útokov a samotné akcie. Keď niekomu prišla nudná už tá na polovičnú stopáž zostrihaná verzia, nech ide sledovať Michaela Baya. 90% ()

JohnSmith 

všechny recenze uživatele

Nebylo to vůbec špatné, zvlášť, když se jedná o televizní film. Nicméně z podobného soudku a ze stejného období mě víc zaujal Baader Meinhof Komplex. O tom, jaký Carlos byl nebo nebyl se dá spekulovat, stejně tak o jeho činech. Vše máme pouze z vyprávění nebo jsou to pouhé domněnky. Assayas tu Carlose ukazuje jak zbrklého, namachrovaného zabijáka, který je neustále peskován "nadřízenými". Jaká byla asi realita? ()

Galerie (55)

Zajímavosti (2)

  • Režisér Olivier Assayas původně do seznamu doprovodných skladeb vložil písně skupiny The Feelies. Její členové ale protestovali proti jakémukoli spojování svých skladeb s terorismem. V důsledku toho bylo použito několik písní kapely Wire. (vangobseck)

Reklama

Reklama