Reklama

Reklama

Carlos vypráví o životních osudech Ilicha Ramíreze Sáncheze, jenž byl po dvacet let nejhledanějším teroristou na světě. Mezi lety 1974, kdy se v Londýně pokusil zavraždit britského podnikatele, a 1994, kdy byl zatčen v Chartúmu, prožil několik životů pod mnoha pseudonymy a prošel si všemi spletitostmi mezinárodní politiky té doby. Kdo byl Carlos, jak se jeho propletené a mísící se identity propojují, kým byl, než se bezhlavě vrhl do svého nekonečného boje? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (58)

Traffic 

všechny recenze uživatele

Ještě po skončení druhé části jsem chtěl Carlosovi (podobně jako Baader-Meinhof Komplexu) vyčítat takzvanou "romantizaci teroristy". Měl jsem totiž během sledování chuť stát se revolucionářem, v luxusních hadrech bojovat proti kapitalismu, kouřit doutníky, pít whisky a klátit krásné levičácké aktivistky. Ve třetím dílu ale Assayas Carlose doslova myšlenkově i fyzicky vykastruje tak, že na nějaké zidealizované představy opravdu není místo. Nejhorším osudem teroristy totiž není mučednická smrt, ale naprostá ztráta relevance, a nejpotupnější situací pro muže je, když mu přestane fungovat jeho nádobíčko. _____ Budu opakovat, co tu už bylo řečeno jinými, ale Carlos měl podle mě být buď dvou a půl hodinový film nebo deseti-dvanáctidílný seriál. Snažit se zmapovat dvacet let v pěti hodinách a v nich se navíc snažit uvést množství postav a zdánlivě nesouvisejících událostí, se dost dobře snad ani nedá. _____ Mesrine zůstává neohrožen. ()

fishki 

všechny recenze uživatele

V prvom rade klobúk dolu pred Ramírezom, ktorému sa podarilo udržať ma pri živote a v napätí celých šesť hodín aj vzhľadom na to, že ani príbeh Carlosa a ani tento seriál tých šesť hodín neutiahne. Každý diel minisérie má svoje 'ups' and 'downs'. Našťastie tie 'ups' prevyšovali (za jeden spomeniem prepadnutie hq OPEC-u). Tri hviezdičky dávam len tvorcom za tú drzosť zbytočne tento príbeh naťahovať. ()

Reklama

Happens 

všechny recenze uživatele

O Carlosovi jsem četl knížku, abych se trochu dopídil, jak to bylo. Nenávidím ty americké filmy, které si vypůjčují jeho jméno a točí absolutně nesmyslné děje. Film začíná tím, že upozorní na fikci, kterou museli spáchat při natáčení pro nedostatek důkazů, ale z toho co je mně (široké veřejnosti) známo je to nejpůsobivější a nejvěrohodněji natočený snímek, jaký jsem kdy viděl. Navíc na dokument jsou tu opravdu kvalitní herecké výkony. Nemůžu si to vynachválit. V této kategorii absolutní špice!. 99% ()

ElChe26 

všechny recenze uživatele

Ačkoli jsem film ohodnotil 4*, původně jsem chtěl dát pouze 3*, ale to bych tuto televizní minisérii podhodnotil. Přiznám se, že jsem čekal možná něco jiného. Chvíli jsem se sám sebe ptal, jak je možné, že se z Carlose stala teroristická superstar? Taky nechám stranou to, že hlavní protagonista je autory vylíčen jako marxistický playboy, jemuž neodolá snad žádná západoněmecká levicově orientovaná studentka. Porovná-li divák fotografie skutečného Carlose s tím filmovým, bude okamžitě jasné, kam mířím. První díl této minisérie působí spíše jako náborový film do nějaké teroristické organizace, o což asi autoři snímku neusilovali. Přes veškerou mojí kritiku se jedná o zdařilou televizní minisérii, jež však nedosahuje takové kvality jako film o RAF - BMK. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

velmi dobře obsazená a do posledního detailu vystajlovaná záležitost,která vám nasrvíruje nevšední pohled do života teroristy v dobách,které byly svým způsobem hodně naivní.Přběh teroristy,který se nakonec stal zbytečným a nepohodlným.Obrovské mínus tohoto ambiciozního projektu je v jeho absolutní stopáži,díky níž se nevyhne přílišné zdlouhavosti a dost často vás bude i nudit.Upřímně sem čekal něco víc ve stylu BMK,ale tím bohužel Carlos není.Po prvních dvou dílech sem byl rozhodnutý dát čtyři hvězdy,bohužel ale třetí díl (byť sliboval mnoho) nenabízí prakticky nic a je v mých očích pouze neuvěřitelě rozvleklým a nudným.Škoda.Zkrácení a zhuštění by Carlosovi hodně pomohlo... ()

Galerie (55)

Zajímavosti (2)

  • Režisér Olivier Assayas původně do seznamu doprovodných skladeb vložil písně skupiny The Feelies. Její členové ale protestovali proti jakémukoli spojování svých skladeb s terorismem. V důsledku toho bylo použito několik písní kapely Wire. (vangobseck)

Reklama

Reklama