Obsahy(1)
National Geographic nás po několikáté zavede do nebezpečných končin tohoto světa. Restrepo nespustí oči z amerických vojáků v afghánském údolí Korangal, ve kterém hlavní tvůrci filmu strávili rok svého života. Film amerického žurnalisty Sebastiana Jungera a britského fotografa Tima Hetheringtona získal cenu poroty za Nejlepší dokumentární film v Sundance. (SydneyB)
(více)Videa (1)
Recenze (116)
Exkurze od National Geographic na jedno z nejhorších míst na světě a to do údolí Koregal. Zážitek je umocněn "cloverfield" kamerou a ukazuje spíše jak armáda funguje a takovéto zákulisí, které normálně nevidíte. Mapuje neustálou snahu Američanů spřáhnout se s místními, která musím říci byla již od začátku předurčena k neúspěchu. Dále si musíte uvědomit, jak je naprosto zbytečné aby lidé umírali v nějaké bezvýznamné díře, která naprosto nic nevyřeší. R.I.P Restrepo a silný zážitek, který se dal samozřejmě očekávat. ()
Tak zase "trošku" jiný pohled, než který nabízí média. Mediální pojetí války se od války ve Vietnamu proměnilo z "přímo na bojišti" v distanční záběry bombardování měst, projíždějících tanků a střílení na neviditelné cíle kdesi v dálce (k tomu bych doporučil zejména film Enemy Image). Restrepo nabízí něco v dnešní době výjimečného - výpověď přímo z místa nejtěžších afghánských bojů. Je to silné, je to pravdivé a co je pro dokument nejdůležitější, nepřišlo mi to nijak zvlášť tendenční, ačkoli by k tomu téma dost svádělo. Restrepo se tak dá jen doporučit! ()
Skvělý dokument "Made in action," který měl jediný záporný bod. Zhlédla jsem Restrepo na České televizi, která pro mě nepochopitelným způsobem zcela v klidu vystříhala polovinu dokumentu a divákům tak nabídla neúplný snímek, který tímto "brutálním" zásahem do stopáže utrpěl opravdu velké ztráty. Postrádal onu maximální působivost, efektivnost a vůbec celkové vyznění, které zcela jistě plná stopáž obsahuje. Zejména pro typ dokumentu, jakým Restrepo je, je pochybně (r)o(z)sekaná verze velmi neprofesionální. A zvláště od ČT bych něco takového vůbec nečekala. Ovšem i to, co jsem měla možnost vidět, mi postačilo k silným dojmům. ()
Jedeme do války..... Dokument z Afghánistánu o chlapcích, kteří dělali svoji práci. O založení RESTREPA, což je vnímáno jako nejdůležitější moment v historii Korengalu. ,,NENÍ NIC HUSTĚJŠÍHO, NEŽ KDYŽ SE PO VÁS STŘÍLÍ“..... ale jinak je to o běžných věcech, které jsou pro mě nuda, nuda , NUDA. Kluci se pošťuchují, povídají, jak by se ošukali a Taliban je v nedohlednu. Chápu, že o některých věcech se jim nevypráví lehce, že ty vzpomínky jsou drsný. Ale co si z toho mám vzít já ??????? Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Mám červený vousy. 2.) Američani mi zabili krávu a chci odškodný. 3.) Budoval jsem Restrepo. 4.) Chystám se na misi do Afghanistánu. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Film Restrepo ukazuje z první ruky, jak to vloni vypadalo v Afghánistánu. Neobyčejný dokument o odvaze, životě a smrti pod palbou zachytily kamery novinářů i samotných vojáků. Poklidnou komunikaci s domorodci a rozdávání sladkostí na začátku ale rychle střídá trauma. Střety s bojovnými Talibanci předčí jakoukoliv střílečku na počítači. Opravdový je pocit ohrožení i tragické důsledky. Kromě mrtvých vojáků a civilistů to znamená také citové a psychické vyčerpání těch, co přežili. Není to nic tak neosobního jako přímý přenos války v Zálivu na začátku 90. let. Kameraman je totiž vždycky pod palbou. ()
Galerie (7)
Photo © National Geographic Entertainment
![Restrepo - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/000/099/99110_029ca3.jpg)
Zajímavosti (5)
- Jeden z tvůrců filmu Tim Hethefington zemřel 20. 4. 2011 v libyjském městě Misrata, kde působil jako reportér. Smrt mu způsobil zásah střepinou z minometu či RPG. (Cocacolix)
- Autoři měli dohodu, že nebudou natáčet zraněné americké vojáky bez jejich svolení. (Coldrex)
- Korengal je desetikilometrová oblast poblíž pákistánských hranic, jedno z nejnebezpečnějších území v Afghánistánu. (Coldrex)
Reklama