Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Drama natočené podle skutečných událostí, které se odehrály v nacisty okupovaném Lvově (tehdy Polsko, nyní Ukrajina). Leopold Socha, malý polský zlodějíček a zároveň údržbář místních kanalizací, schová za peníze v podzemním labyrintu skupinu Židů, kteří se snaží uniknout likvidaci lvovského ghetta. Zpočátku je hlavním Leopoldovým motivem cynická snaha vydělat, postupně ale vzniká mezi ním a skupinou zvláštní pouto, které se s každou novou dramatickou událostí v podzemí prohlubuje. Když skupině dojdou peníze, Leopold vidí, že je nemůže opustit a skrývá její členy dále, za což jemu i celé jeho rodině hrozí smrt. Film diváka díky skvělé režii a kameře doslova vtahuje nejen do atmosféry tmavého lvovského podzemí, ale i do výjimečného příběhu mužů, žen i dětí, kteří se čtrnáct měsíců snaží za neustále vzrůstajícího nebezpečí vyhnout smrti. Snímek se vymyká obvyklým hollywoodským schématům, ve kterých jsou pouze dobré a špatné postavy. Zde mají hrdinové obě stránky, o to jsou ale lidštější, působivější a nám bližší. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (144)

Marek1991 

všechny recenze uživatele

V úvode ma veľmi štvala dynamická kamera, ktorá si na môj vkus veľmi zle vyberala objekty, neskôr sa film prehupol do deja v tme, o čom tento film vlastne je, no podľa mňa tam bolo až príliš hystérie, čakal by som skôr beznádej a odovzdanosť, ale mohlo to tak byť, takže sa nesťažujem, záveru však chýbal akýsi silnejší citový výboj, no chápem, že sa to sústreďovalo hlavne na ten citát o židoch. Porovnávať tento film s Pianistom, Schindlerovým zoznamom, či inými ako Predčítačom, ide len ťažko. Neberte to ako neúctu k tým ľuďom, no film je nuda. Je to drsný film, ktorý nevyniká výraznejšími scénkami, zaujímavosťou deja, no má opäť silný príbeh, technicky so všetkými tými detailami okolo sa mi to tiež nepáčilo. Agnieszka Holland podľa mňa nie je až tak výrazná režisérka, má na konte síce zaujímavé témy, ale žeby vynikala niečím neobyčajným, to nepotvrdila ani tu. Venuje sa veľmi obkecom a to robí jej filmy zdĺhavé a nenecháva priestor pre oporné body deja, ktoré by film rozvíjali, vyrobili zvraty, mnohé im neverím a v mnohom sú podľa mňa prázdne, aj keď možno celkovo nie sú zlé, tento mi príde tiež fádne. Keby sa odohrával v kanáloch Varšavy, vyzeral by asi inak, beriem aj Ľvov, no jednalo sa o malú skupinu ľudí, kde sa rozvíjali vzťahy, ktoré by mi v takomto filme veľmi nechýbali, ale zas chápem, že nudu a nepohodlie z reality sa snažili dostať do filmu aj cez tieto momenty a tak to zas s kritikou netreba preháňať. ()

Dydzej 

všechny recenze uživatele

Přestože drama není zrovna žánr, který bych vyhledával, tento snímek mě velmi mile překvapil. Je o židech za druhé světové války, stejně jako miliony jiných filmů. Tento je však něčím jiný. Jak řekla režisérka, židé tu nejsou vyobrazeni jako andílci, které někdo ohradil plotem, stejně tak poláci nejsou hrdinové. Snad jen ti němci mají všude stejnou roli. Název In darkness už sám o sobě napovídá, že nemá cenu pouštět si tento film na vašem LCD za slunečného dne. Rozhodně bych však nedoporučoval na tento film chodit do 4+D kina, po chvíli by vám ty kanály mohli přestat vonět. I přesto, že se většina filmu odehrává pod zemí nepůsobí to zmatečně ani nijak přikrášleně, divák by skoro uvěřil, že to takto mohlo ve skutečnosti i být. Tedy že ani to drama nepřijde člověku neuvěřitelné. Rovněž souhlasím s Agnieszkou v tom, že originální jazyky filmu rozhodně prospěly. Ač je film, jak již název napovída, temný, jsou tu i chvilky kde se zasmějete. Tedy alespoň pokud se chcete zasmát, Poláci se prý moc nesmáli. Průměrný čech však dvě tři takové scény určitě najde. Nevím komu bych tento film doporučil, protože si myslím, že lidé, kteří by ho chtěli vidět ho již pravděpodobně viděli a nebo ho mají alespoň v hledáčku. 8/10 ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Och, možnost vidět vitální Agnieszku Holland mluvit její roztomilou češtinou o okolnostech natáčení jejího posledního filmu byla pro mě větším zážitkem než samotná projekce. Myslím, že Schindlerův seznam se dotkl uměleckého nebe, a jakýkoli jiný film na stejné téma už bude vždy jen více či méně povedeným - a především zbytečným - epigonem, který nemá možnost sdělit něco nového. Tedy krom faktu, že lidé i v extrémních podmínkách neztrácejí chuť šukat. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TADY TEĎ BUDEME ŽÍT?“.... /// Film velkej příběhem a uvěřitelnejma hereckejma výkonama. Žádná pompézní válečná akce, žádný vydírání lacinejma záběrama a scénama. Samo, že je tu i pár znepokojujících obrázků, ale žádný omýlání 100x viděnýho. ,,Jen“ drama z kanálu a věci s tím související. Drama Židů žijících mezi potkany, drama Poláka, kterej jim pomáhal. A asi nejvíc člověk ocení tu snahu o pravdivou realitu, o nepřikrášlování a nenadržování žádnej straně. (Ne ty vole, ani Němcům....) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu od Roberta Marshalla ,,In the Sewers of Lvov“ číst nebudu. 2.) Schindlerovi židy už znám, teď bych se rád seznámil s těma od Leopolda Sohy. 3.) Jsem vyznavač netradičních sexuálních praktik a vyloženě dobře mi dělaj kanalizační hrátky. 4.) Thx za titule ,,L I B E R“ a ,,pepu“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Ľvov pohľadom zdola. Temná doba, príbeh aj jeho dejisko. Fyzicky precítená dráma tých, čo sú nútení ukrývať sa v kanáloch. Peniaze ako motív krádeží, udávania ukrytých Židov, poskytnutia pomoci, vydierania i vyjednávania si podmienok života. Dôležitosť videného je v prelomení magickej obrúčky väčšiny ľudského hemženia sa zemeguľou - mamony - a vzdanie sa profitu v prospech prostej, nezištnej pomoci trpiacim. Taká skutočnosť je naozaj zaznamenania hodná. Holllandová to spravila vecne, realisticky, bez pátosu. Nakoľko chýbali tieto dramaticko slzopudné barličky, film pôsobil miestami odťažito a chladne. Nakoľko však ostáva v hlave aj s odstupom od času kino-návštevy, myslím, že celková kvalita posolstva prevažuje nad spomenutou nudou, ktorú vyčítajú viacerí užívatelia čsfd a ktorú som miestami pociťoval aj ja. Až do času, kým sa mi to celé v hlave rozležalo a pochopil som, že bývať dlhé dni, týždne a mesiace medzi sračkami a potkanmi v tme musela byť - okrem toálneho nepohodlia - aj úžasná nuda. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (16)

  • Film byl roku 2011 nominován na Oscara americké Akademie filmového umění a věd v kategorii nejlepší cizojazyčný film. Nakonec však cenu vyhrál film Rozchod Nadera a Simin (2011). Na Oscara za nejlepší cizojazyčný film byly nominovány i předchozí tituly režisérky Holland o holokaustu Bittere Ernte (1985) a Evropa, Evropa (1991). (JoranProvenzano)
  • Film byl natočen podle scénáře Davida F. Shamoona na motivy knihy „In the Sewers of Lvov“ z roku 1990 Roberta Marshalla. Agnieszka Holland ho nejdříve odmítla, pak však po obdržení přibližně sedmé verze a s podmínkou natáčení v originálních jazycích uznala, že "jí je film souzen". (JoranProvenzano)
  • Natáčení probíhalo od 25. ledna do 1. dubna 2010 především v polské Lodži a v Německu. (gogos)

Související novinky

Oscar 2012 - výsledky

Oscar 2012 - výsledky

27.02.2012

84. udělování zlatých sošek, ke kterým se po letech vrátil Billy Crystal jako průvodce, bylo ve znamení tradice. Jedna z nejočekávanějších a nejsledovanějších televizních show roku se vrátila ke svým… (více)

Oscarové nominace 2012

Oscarové nominace 2012

24.01.2012

84. udělování výročních cen Americké filmové akademie se blíží. Ať už se vám to líbí nebo ne, pořád jde o nejsledovanější a z jistého pohledu i nejprestižnější filmové ceny na planetě. Takže, kdo se… (více)

Reklama

Reklama