Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Peníze jako první a poslední životní téma – pro lumpy i pro spravedlivé... Dva zdaleka ne čistí policejní detektivové, jeden zelenáč a druhý zkušený, jdou po dvou kriminálnících, kteří sériově vylupují malé pošty a pobočky bank. Při zásahu a přestřelce zelenáč jednoho z lupičů zastřelí. To mu změní celý život. Je vyšetřován inspekcí ministerstva vnitra, odchází od policie, dlouho marně shání práci, opustí ho žena, začne pít. I jeho zkušený kolega se k němu obrátí zády… Mezitím lupič, který přestřelku přežil, chystá s právě propuštěným vězněm „velkou ránu“ – přepadení transportu s penězi. Tahle partička ale netuší, že jsou sledováni starším z naší dvojice policistů. Do detailů připravený plán svede dohromady všechny jednající postavy. Rádi bychom se dočkali vítězství dobra nad zlem. Jenže to bychom museli věřit na happy endy a poslední dobou je těžké na ně sázet i ve filmu… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (157)

Havenohome 

všechny recenze uživatele

Výborný scenár nielen v rámci Českej republiky ale aj v rámci Sedláčkovej tvorby. Napísal to spolu so Zapletalom. Ten Zapletal to ti je človek, čo ešte za komunistov napísal polokultovú knihu Polnoční bežci. Po revolúcii sa živil mimo iné aj ako lekárnik napríklad a začal sa zaoberať písaním scenárov. Dnes píše napríklad aj pre Súdnu sieň (kvlaitná grcka). Spojenie so Sedláčkom je však veľmi osožné. Dúfam, že sa zopakuje........................Kde je tá kvalita?.......Úspešne zvládnutá uzatvorená žánrová dramaturgia. Storytelling je na úrovni poctivo napísanej kriminálky/ thrilleru a v českom prostredí pôsobí ako zjavenie. Výborné detaily, ktoré spájajú rozprávanie a motivujú konanie postáv. Nevídane elegantná distribúcia informácii (teda antipopisnosť). Ten scenár je o triedu lepší ako scenár k Rodina je základ štátu (aj keď by som to asi nemal porovnávať, keďže v Rodine je otvorenejší typ rozprávania). A práve uzatvorený scenár je podľa mňa to, čo dáva naplno vyznieť Sedláčkovej réžii. Je to strohé, presné a realistické, dokonca mi neprekáža ani Sedláčkov svojrázny štýl (v Rodine boli tie dlhé jimi-jipové jazdy nemotivované, tu tie dlhé stadycamové prechody priestorom posilujú realizmus)...............Sedláčkovi sa podarilo natočiť žánrový film a zároveň zžieravo a nekompromisne hovoriť o problémoch súčasnej spoločnosti. Zabil dve muchy jednou ranou. Ostatným českým tvorcom sa zúfalo nedarí ani jedno. ()

markotter 

všechny recenze uživatele

Po čase zase český film, na který se v nedělním primetimu dalo koukat. Robert Sedláček asi nemá moc rád lidi a nechce, bychom je neměli rádi ani my, protože to panoptikum, který sestavil, aby nám ukázal, jak je život v Třinci hnusnej a depresivní. se jen tak nevidí. Viz například "úředník" Úřadu práce. ()

Reklama

Schuldiner odpad!

všechny recenze uživatele

Tak takhle moc tupý a jalový dialogy sem už dlouho v žádnym filmu neviděl...i když...vlastně nedávno v Transformers...ale ty byly na jiný téma.. Hlavně mě zaujala jejich četnost...těch tupých dialogů.. No a herecký výkony hlavních představitelů...to bylo k smíchu. Rádoby drsnej příběh z malýho českýho...vlastně..moravskýho města. Jak to asi mohlo dopadnout? Tedy ten nápad tohle natočit.. Hrůza! ()

zette 

všechny recenze uživatele

Tak predne prosim opravte stopaz:-). Takovy zaver tvurci nemohli myslet vazne, neuveritelne. I tak se jedna o film ve velmi vlacnem tempu, ktery sazi na prostredi kolem zelezaren, coz sice muze chvili divaka bavit, ale nelze na nem stavet vetsinu filmu. Bartoska uz je davno za zenitem a jeho vykon pusobi temer stejne jako naprosto zoufala Erbova. Film nema cim zaujmout. Uvedeni komedie v zanru, vedle stopaze nechapu. ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Scénáristicky nevypracovaný příběh, který ve zpracování od scény ke scéně s televizním produkčním nadhledem a ambicemi dokáže spolehlivě zaniknout, můj oblíbený Třinec kulisou s vyzněním chcíplého skanzenu. Zvuková stránka jak z četby na pokračování Rádia na polštář, jinak chvályhodná snaha o výtvarnou a kameramanskou pestrost mě svou technologickou samoúčelností donutila na hodnocení dokonce ještě ubrat. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (9)

  • Ve filmu si zahrálo několik herců z nedalekého Těšínského divadla, kteří stvárnili hlavně postavy mluvící polsky. (MIchael90)
  • Aby film bylo možné v televizi vysílat před desátou hodinou večerní, režisér vystřihl dlouhou scénu se šňupáním kokainu. (Cucina_Rc)
  • Když si Dan (Jaroslav Plesl) prohlíží občanský průkaz Michala Davida (Robert Mikluš), lze si všimnout, že obsahuje nesmyslné údaje. Číslo průkazu je 990000421, ale občanky tohoto typu měly vždy číslo začínající jedničkou. Průkaz byl vydán 2. ledna 2003 a měl by mít platnost deset let, ta je ale uvedena až do 11. srpna 2015. V adrese trvalého bydliště chybí číslo popisné nebo orientační. Ulice Pod Křiby v adrese trvalého pobytu se sice skutečně ve Zlíně nachází (je v ní jediný dům č. 5630), ale uvedené poštovní směrovací číslo 563 08 neexistuje a navíc by patřilo do okresu Ústí nad Orlicí. (Martin_L)

Reklama

Reklama