Kamera:
Jan Martin KozelHudba:
Tatiana MikováHrají:
Dan Přibáň, Jan Martin Kozel, Pavel Šimek, Klára Handrejchová, Aleš Jungbauer, David Novotný (vypravěč), Tomáš Šponar (vypravěč)VOD (5)
Obsahy(1)
Sny – malé, velké, nesplnitelné… Kde ale je hranice nesplnitelného? Zkuste ji překročit a uvidíte. Tohle je vyprávění o jejím překročení. O cestě, kterou prý nejde uskutečnit. 20 000 kilometrů a jedenáct afrických států – Tunisko, Libye, Egypt, Súdán, Etiopie, Keňa, Tanzanie, Zambie, Botswana, Namibie a JAR. Afrika nás pohltila, sežvýkala a vyplivla. Ohromené, odrovnané, odhodlané se vrátit. Co obnáší projet ji v jednom z nejprimitivnějších aut, jaká kdy byla vyrobena? Co se dělo v trabantech a okolo nich? Jak jsme auta stavěli, jak jsme spali, co jsme jedli, co jsme opravovali, jak jsme opravovali, kdo nás naštval, kdo nás okradl i kdo nás potěšil. (Doc Alliance Films)
(více)Videa (1)
Recenze (291)
(21/2019) / Rovnako dobré ako Trabantem až na konec světa ale ten rozdiel 4 rokov je teda v technickom spracovaní vidieť. Nie som velký cestovatel takže polemiku o tom ako moc autentická a úprimná séria o Trabantoch je vynechám. Hodnotím čisto zábavnosť v rámci light dokumentárneho žánru a tu Dan a jeho parta obstojí bez problémov. (7/10) ()
po všech stránkách zábavnější a celkově z "dokumentárního hlediska" rozhodně vyspělejší než Trabantem Hedvábnou stezkou.. výborná hudba navíc zdařile pomáhá dotvářet atmosféru skutečného dobrodružství a ve finále nakonec nezbývá nic jiného, než smeknout před touhle skupinkou nadšenců, která se i přes tuny překážek nebála splnit si jeden velký sen.. jednoznačně palec nahoru! ()
Není tam podrobněji vysvětleno plno věcí, třeba způsoby přespávání, způsob přepravy jídla a hlavně doplňování zásob tekutin nebo řešení oprav, mnohdy to vypadá na neřešitelný problém, najednou střih a zase se jede. To jsou ale výtky shrnuté rozumem spíše z povinnosti, čistě pocitově jsem na takové myšlenky neměl moc času, neb jsem byl od začátku do konce stržen viděným, k čemuž vydatně přispívaly Přibáňovy hlášky, provázející hlas Davida Novotného nebo perfektně zvolená hudba. A hlavně africké scenérie a informace, které vydají za několik poučných dokumentů naráz. ()
Vďaka Bohu za toto. Hodvábna cesta ma vôbec nechytila. Bol to dobrý a invenčný nápad, ale kecanie okolo auta, úplne zabránilo divákovi užiť si krajinu a kultúru. Afrika vs Trabant dopadla lepšie. Stále je to o tých istých veciach, ale mám pocit, že v tomto prípade je to niekde úplne inde. Nielenže sa stretávame s množstvom postavičiek a ich názormi. Ale tiež veľká pocta patrí kameramanovi, zachycujúcemu život s pohotovou presnosťou. Podľa hesla raz vidieť je lepšie ako stokrát počuť, odporúčam nepúšťať oči z obrazovky. Krásy Afriky síce nie sú také komplexné ako mohli byť, ale mal som z toho pocit prvotriedneho dobrodružstva. Síce to nie je lyrický Barabáš, ale v tomto smere mi to vôbec nevadí. Ako vnadidlo na ďalšie dobrodružstvá Dana Přibáňa to ale funguje dokonale. A som rád, že všetkým dokázal, že sa to dá, aj keď sa to v očiach iných nedalo. Tento vztýčený prostredník pochybovačom z tohto spravil výbornú záležitosť. Nevzdávať sa, mať partu kamarátov so sebou, občas si zanadávať a spraviť si z tohto dobrodružstva trademark. Trabant cestujúci po svete bude už navždy patriť českým susedom. No a nemajte to radi. ()
2. prírastok do kultu trabantích dobrodružstiev a zároveň diel, ktorým sa vlastne autor naozaj preslávil. Celovečerné, 96 minútové spracovanie robí výstavbu dokumentu nedokumentovým, skratkovytím pokusom o cestopis. Ale je to natočené lepšie, než cesta z Hedvábnej stezky, a samotný fakt, že sa Dan Přibáň neuspokojil s jedným dobrodružstvom, a zvýšil dialku i riziko, je chválihodné a obdivuhodné. Teraz, keď už vieme, že sa nakoniec vybrali aj do Južnej Ameriky, robí tento film ešte inšpiratívnejším v zmysle toho, že možné je všetko, len treba chcieť. 80% | HD, THX, CZ | ()
Galerie (6)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (13)
- Závady BABU (expediční trabant): rozhozený karburátor, netěsnící hlavní brzdový válec, zlomená příruba výfukového sání, spálené brzdy, křaplý blinkr, utržený šusplech, přeražené výfukové svody, potlučený a proražený zadní tlumič výfuku, zlomený výfuk, ovládání dálkových světel, ohnutá tyč řízení, uvolněná pakna zadní brzdy, spálený drát napájející střešní světla. (heyda)
- Průměrná spotřeba benzínu se během výpravy vyšplhala na 6,5 l/100 km. (MTHRFCKR)
- Průměrná vzdušná vzdálenost z Prahy do Kapského města je 19 400 km. (LEGACY)
Reklama