Reklama

Reklama

Obsahy(1)

S původním českým muzikálem na motivy románu Alexandra Dumase staršího navázal hudební skladatel Karel Svoboda se Zdeňkem Borovcem a Richardem Hesem na úspěšné uvádění předchozího muzikálu Dracula. I muzikál Monte Cristo byl uváděn v Kongresovém centru Praha a dosáhl od 13. 12. 2000 do 21. 12. 2002, kdy proběhla derniéra, úctyhodných 444 repríz. Představení za tu dobu shlédlo 600 000 diváků. Díky záznamu České televize máte i Vy možnost být při tom. Muzikál vznikal téměř dva roky a skladatel Karel Svoboda opět prokázal, že patří dnes k našim nejlepším muzikálovým tvůrcům, s obrovským smyslem pro melodičnost hudby. Opřel se o skvělou práci textaře, libretisty a spolutvůrce námětu a scénáře, dnes již bohužel zesnulého mistra slova Zdeňka Borovce. Spolutvůrcem námětu a scénáře a hlavně choreografem pak byl Richard Hes. Tuto úspěšnou trojici doplnila další slavná jména - kostýmní výtvarníci Theodor a Jan Pištěkové, či výtvarník scény ak.arch. Daniel Dvořák. Režie se ujal Jozef Bednárik. V hlavní roli uvidíte - stejně diváci premiéry - Daniela Hůlku, pro kterého se právě tato role stala významnou částí jeho dosavadního profesionálního života. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (19)

DominikV 

všechny recenze uživatele

Pro muzikály mám slabost a obzvlášť když se jedná o muzikály Karla Svobody. Dracula je stěžejní dílo celé české muzikálové scény a Golem, byť se na něj valila kritika ze všech stran, také nesporné kvality má (alespoň co se hudby týče). Monte Cristo, kterého jsem viděl jako posledního z nich, je dle mého názoru značně opomíjený. Mnoho lidí, kteří muzikál viděli, jej srovnávali s předešlým dílem Svobody, Draculou. Daniel Hůlka jednou v jednom rozhovoru řekl, že Dracula a Monte Cristo jsou úplně odlišné a nesrovnatelné muzikály, a já mu dávám naprosto za pravdu. Monte Cristo je dosti komplikovanější, výprava je barevnější a hudba rozdílná. Ovšem něco mají tyto dva muzikáli společné... a to geniální hudbu a úžasný text. Monte Cristo už asi nedosáhne věhlasu Draculi a to je velká škoda. ()

Košoun 

všechny recenze uživatele

Pozapomínané dílo české hudební divadelní scény. Co takhle místo další reprízy Draculy dát Monte Crista? Svobodova hudba je nádherná, více laděná k opeře, těch árií je tam opravdu mnoho. Hůlka je zde stále dobrý, škoda jen nevyrovnaného výkonu Vandy Konečné. Vynikající výprava. Rozhodně zajímavé pojetí známého příběhu pomsty. ()

Reklama

IsaacNewton 

všechny recenze uživatele

"Já pouť skončil, můj poklad měj, k dobrým skutkům jej užívej. Cíl mých jistot, cíl příštích dnů, Monte Cristo, náš ostrov snů." Text od mistra Zdeňka Borovce, hudba od Karla Svobody a skvělí herci, nepočítaje krásnou výpravu. Drákula je pro mě sice asi ještě větším zážitkem- zajímavější děj, ještě o fous hezčí hudba- možná, ale i Monte Cristo je jistě jedním z nejkrásnějších muzikálů, co u nás vznikly. Z herců musím vypíchnout Daniela Hůlku- samozřejmě, ale i Tomáše Bartůňka, jako skvělého záporáka a Jiřího Korna- který byl skvělý a vtipný- i díky již zmíněným textům :-) ()

wictoria 

všechny recenze uživatele

Zatímco Draculu jsem viděla 2x naživo, Monte Crista jsem dlouho znala pouze z CD a teprve po letech ho viděla v televizi. Líbil se mi, ale vzhledem k tomu, že jsem z poslechu byla zvyklá na Leonu Machálkovou a Ivetu Bartošovou, zklamaly mě výkony Vandy Konečné i Zuzy, prostě byly hlasově trošku jinde a hlavně Vanda to chvílemi "nedala". Obohacením pro mne naopak byla taneční vystoupení, líbil se mi zejména mladý Edmond v podání Radima Schwaba. ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

zpočátku je to docela dynamické a promyšlené....dokonce mne to nutilo se opravdu soustředit, protože to hodně razantně přepíná mezi jednotlivýjmi časovými rovinami....výborný nápad s motivem provazů natažených přes scénu, které mají několik různých významů ( vazby na minulost, omezení jedince okolnostmi atd.)....ale druhá polovina už je nebetyčná nuda...spousta peněz, relativně slušná porce jevištních nápadů, ale jinak docela dost sterilní...opulentní šumák...hudebně je to profesionální, ale chybí tam nějaké výraznější melodie a svébytnější čísla...a jednoznačně největší slabinou je libreto, které se bezhlavě spoléhá na sílu předlohy a už nedodává žádné silnější dramatické motivy......Dracula, Krysař i Hamlet jsou lepší muzikály...možná to spočívá v tom, že tenhle kus šel až ve druhé vlně...zatímco při ranějších počinech se finančně víc riskovalo a tlak na kvalitu byl větší, tady peníze i pozornost publika byly zajištěny... ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama