Režie:
Jan HřebejkScénář:
Petr JarchovskýKamera:
Martin ŠáchaHudba:
Vladivojna La ChiaHrají:
Aňa Geislerová, Ondřej Vetchý, Hynek Čermák, Zita Morávková, Anna Kameníková, Luděk Munzar, Miroslav Hanuš, Alena Mihulová, Daniel Czeizel, Rebeka Lizlerová (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Respektovaný dětský lékař Tomáš, žijící s rodinou v třígenerační luxusní vile v pražské Troji, je obviněn nezletilou pacientkou z pohlavního zneužívání. Ze dne na den je nucen vyměnit dobrou pověst a adresu svého domu za celu ve vazební věznici, odkud se nevina prokazuje hodně těžko. Tomáš čelí dívčinu obvinění, ale i dávné zradě, jíž se dopustil na kamarádovi, když mu přebral ženu. Ten je nyní pověřen vyšetřováním případu. Také on stojí před volbou, zda letitému sokovi oplatit dávné pokoření, nebo zůstat věren profesní cti, odmítající směšovat věci soukromé s pracovními. S nově nastalou situací se musí vyrovnat nejen vážený lékař, ale i jeho manželka Milada a její sestra Lída, které celou záležitost tají před jejich autoritativním otcem, pro něhož by taková informace mohla mít až smrtelné následky. Vlivem zprvu evidentně nesmyslného obvinění pak uvnitř celé rodiny vyplouvají na povrch křivdy a zklamání, jež už měly být zapomenuty. Všechny Tomášovy životní chyby i úspěchy se nyní budou přiklánět na jednu nebo druhou misku na vahách spravedlnosti a působit v příběhu nečekané zvraty... (TV Nova)
(více)Recenze (699)
"Přiznávám, že s tímto řešením jako divák zuřivě nesouhlasím, ale z poněkud jiných důvodů, než je jeho svévolnost (ta je ostatně dnes ve filmu docela v módě a ladí i se zálibou Petra Jarchovského v díle spisovatele Iana McEwana, autora úspěšně zfilmovaného a podobně vedeného Pokání). Víc než…" více
"Pryč je Liškovo komické dovádění s walkmanem, zabudovaným v riflové bundě a s ním spojená kumulace nadbytečných postav, odvádějících pozornost od hlavní vyprávěcí linie. Mizí i laskavost, kterou si veřejnost zvykla s jeho filmy spojovat. Nastupuje cesta, na niž jsem velmi zvědavý a od níž doufám…" více
"Precizní režisérská práce je doplněna zajímavými charaktery a trefnou hudbou, škoda jen zbytečného útlumu a rozpitvávání na konci filmu." více
"Nevinnost se podobně jako Veni Vidi Vici odehrává v jiné dimenzi, kde čas ubíhá podstatně pomaleji. Přestože venku opravdu uběhne jen lehce přes hodinu a půl, film trvá šest hodin a čtyřicet dva minut. První čtyři hodiny sledujeme mozaiku příběhů jedné rodiny s podivnými vztahy, které utichají,…" více
"Popri vynikajúcich hereckých výkonoch a suverénnom režijnom vedení je treťou veľkou prednosťou nového Hřebejkovho filmu práca kameramana Martina Šáchu, ktorý na svoje kvality upozornil už v predchádzajúcom režisérovom diele." více
"Epizodičnost a roztříštěnost, na kterou jsme u autora scénáře Petra Jarchovského částečně zvyklí, je v případě Nevinnosti bohužel až příliš velká. Ke středobodu celého snímku se tak dostaneme po dobré půl hodině některých zbytečných a pro zbytek filmu zcela nepodstatných scén (obchodníci s bílým…" více
"Z tohto hľadiska je Nevinnosť bezchybne fungujúci a vizuálne lákavý mechanizmus, pokiaľ zabudneme na scenáristicko-dramaturgickú zložku. Tá, žiaľ, zostáva len vkusnou ponukou bez inovácie. Pri porovnávaní s ostatnými hranými českými a slovenskými filmami to napriek tomu ale môžeme považovať ak nie…"
"Až při závěrečné pointě, která trvá snad půl hodiny, se divákovi vyjeví veškeré karty a v tu chvíli začne pochybovat – o jednajících postavách, ale také o vlastním diváckém zážitku, který je mírně řečeno podivný, divácky nepříliš vstřícný. Divákovi se nededostane jednoduchých odpovědí, ale jen…" více
"Na první pohled nepříliš ambiciozní kriminální drama se vztahovými přesahy prochází v poslední části několika zvraty nejen ve na rovině fabule, jež nutí diváka zásadně přehodnotit jak žánr filmu, tak vnímat předchozí dění očima skrývaného protagonisty. Na český film neobvyklá narativní hra, navíc…" více
"Velmi zmatená snaha o nápravu sebe sama. Tohle Hřebejkovi bohužel nevyšlo, hlavně kvůli poslední půlhodině. A platí, že závěr je nejdůležitější část každého snímku - čas na vyložení karet. A tyhle jsou opravdu prázdné." více
"Je důvěryhodnější výpověď čtrnáctileté holky, nebo obhajoba váženého lékaře? Jak snadné je osočit někoho ze sexuálního zneužívání a kde je hranice, za kterou jsme schopni jít, když někoho milujeme? To jsou otázky, které klade nový film tandemu Hřebejk–Jarchovský Nevinnost. Je to detektivka a…" více
"Nový Jan Hřebejk za vidění rozhodně stojí, ale váš dojem bude záviset na tom, jak moc od něj očekáváte. Nevinnost je totiž film, ze kterého si toho druhý den moc nevybavíte a v paměti vám zůstanou spíše střípky. A to je ohromná škoda." více
"Nevinnost je opět film vztahový, zápletka je postavená na postavách a jejich interakci – té viditelné i té skryté, což tentokrát neobyčejně dobře využívá k tomu, aby obvinění z pohlavního zneužívání přerostlo přirozeně v životní posun jednotlivých postav a odhalení skrytého druhého plánu snímku,…" více
"Nejde o žádný závažný pohled pod povrch běžných rodinných vztahů, ale o další scenáristickou povídku, která má takřka básnický rozmach, ale jinak je zcela jalová. Nekousne, neznepokojí, bezpečně si existuje ve své vykonstruované papírovosti a formálním kouzlení, které nic podstatného nedodá, jen…" více
"Hřebejkovi s Jarchovským se v Nevinnosti podařilo být inovativní na poli filmové narace i v rámci vlastní tvorby, když vytvořili fungující žánrový film. V oblasti zápletky a ideologie, s jakou nahlížejí na vztahy, se jim však bohužel nepodařilo překročit hranici jejich neslaných nemastných…" více
"Hřebejk dovádí scény k dokonalosti a ukazuje, že je skutečně mistr režisér. Tak například – až mrazí, když se střetnou pohledy Tomášovy dcery Terezy a Oliny v domě Kotvových. Střet zmatené Terezy, ve které se mísí nechápaní, nejistota a strach, a ledově klidné Olinky, jež má v očích sebejistotu a…" více
"Je třeba zmínit, že filmy označené za umělecká díla mohou být pro řadu diváků dnešní záplavy akčních snímků nejenom nezáživné, ale rovněž nepochopitelné. Na seznam těchto filmů může zcela jistě kandidovat také tento poslední Hřebejkův počin." více
"Po deseti celovečerních dílech natočil film, ze kterého je cítit zkušenost z úspěchů, poučení z nezdarů, ochota opustit zajeté žánrové, herecké i formální koleje. Přichází Hřebejkův režijní skvost – Nevinnost." více