Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rok 1937. Cirkusové opice divoce vřeští ve svých klecích, zatímco venku se odehrává úplně jiné představení – Španělská občanská válka. Klaun je proti své vůli povolán do armády proti frankovským fašistickým jednotkám, do nichž tne svou ostrou mačetou. Zanechává po sobě syna Javiera, jenž v sedmdesátých letech také přilne k cirkusu jako „smutný klaun“. Javier se zamiluje do překrásné artistky, která náleží Sergiovi, veselému a v soukromí autoritářskému klaunovi. Mezi oběma muži se rozvine smrtící souboj o srdce akrobatky. Postavy obou klaunů prezentují dvě vzájemně soupeřící podoby Španělska – násilné autoritářství Frankova režimu a na druhé straně nevinnost. (Febiofest)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (105)

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Romantická balada o tom, že z vás láska, a ženská kór, může udělat pořádného trumpetu. Což ještě neznamená, že pak nemůžete dokázat, jak i taková trumpeta dokáže pro tu svou španělskou Millu Jovovich (a řekněte mi, že ne, když ten svůj kukuč zahalí do tmavé paruky) pěkně troubit. Troubit tak, až z toho maso lítá všude. Klauni jsou zlo, a takový nasraný zamilovaný klaun, ať smutný nebo veselý, tak před tím bych teprva utíkala fofrem, že by se za mnou vlastní otépéčko (chápej okrasný tukový pás) prášilo. A co si má teprva počít baba, pro kterou se trumpeta staví do pozoru hned dvěma klaunům... Že si to neumíte ani představit? Tak proto je tu děj zřejmě tak nepředvídatelný, že jsem si z toho sama připadala jak na hrazdě. 80% ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Zběsilost prvního řádu. Režisér má zjevně traumata z cirkusu smíšené s traumaty z novodobé španělské historie. Film je hodně krvavou terapií, ve které si to v čilém grupáči rozdávají slavná filmová monstra, povětrné pulpové děvy, cirkus, pouliční divadlo, kabaret... Výsledek je postavený na tak nepopsatelných základech bez logiky a racionality, že jedinou relevantní kategorií je zábava. A tu mi Balada přinesla, i přesto, že hlavně v závěru (ne)dává smysl způsobem, který přestává být vtipný. Každopádně je to film plný strachu a nenávisti, plný přehnaných šminek, šílených odboček a ještě šílenější karambolů. Je to film o lásce a Španělsku - paradoxně mě oslovil něčím, co neumím popsat jinak než jako alergická reakce na normalizaci. Iglesiasovy vizuální osypky z glajchšaltované společnosti začátku 70. let jsou mi sympatické a i když pro ně nemám hlubší znalost španělské oficiální kultury, něco mi na Baladě přišlo velmi očistného i pro bytosti vzešlé z komunistické šedi. Každopádně zisk Zlatých lvů musel být podmíněn pumpovací brokovnicí v rukách Quentina Tarantina, pro nějž je tenhle film něco pokrevní bratr. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

,,JE ZPŮSOB JAK BÝT ŠŤASTNÝ NAVZDORY OSUDU.“ ...,,JAK TO MÁM UDĚLAT?...,,POMSTA“...,,ULEHČI SVÉ BOLESTI POMSTOU..... /// Lidi se jen tak nestávaj klauny. Rodinná tradice, vztahový trojúhelník a příběh drsnej a zvláštní jako prase! O ubuleným klaunovi, kterýmu hráblo, o minulosti, která zemřela. HUMOR JE PRO SLABOCHY! Drama pro náročnější (jinej ...další?...Aronofsky?) postupně přidává další druhy žánrů a vzniká něco, o čem se nedá napsat nic smysluplnýho. Nesmyslnej boj o Natalii, při kterým se odehrávají bláznivý věci. Je libo tragédii jako kráva? Šílenost, na kterou nemá žádný cirkusový představení? EMOCE? Jo! POCITY? Nevím.......postavy obou klaunů prezentují dvě vzájemně soupeřící podoby Španělska – násilné autoritářství Frankova režimu a na druhé straně nevinnost.... - TOHLE MĚ FAKT NENAPADLO... Dám 4*, ale je to náročný.... (žádná festivalová nuda!) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Větu ,,K ČEMU BEJT VTIPNEJ, KDYŽ JE ČAS UMŘÍT“ mi ukradl španělskej režisér. 2.) TENHLE cirkus je nabubřelá hollywoodská nuda! 3.) Zjistím, že s mačetou to umí ve Španělsku kdejakej klaun (to by Trejo čuměl!). 4.) Thx za titule Babuzna. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *** ()

LBsmoke 

všechny recenze uživatele

dobře dobře 5* za odvahu a za klauny.. když pominu tu nehorázně promarněnou šanci, že tam bylo spousta okamžiků kdy se to mohlo stočit v perfektní závěr.. během filmu jsem odpustil i to, že tady ten přepálený styl kamery se mi hnusí a málokdy se s ním pracuje kloudně..(tady je ten smysl v tom přepálení celého filmu, nejen kamera i v ději je toho tolik přepáleného, že se to občas nevyhne klišé..) jsem za to naštvaný a smutný, zároveň sem se skoro výsostně bavil. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Na druhé zhlédnutí už mě to tak nebralo. Nepochopil jsem například, proč se Javier tak zohavil, a chyběla mi tam informace, co dělal celých těch 36 let, než nastoupil do cirkusu. Příliš nadšení ve mně nevyvolala ani herecká představitelka artistky Natalie - osudovou krásku, kvůli které se dva muži znepřátelí na život a na smrt, si osobně představuju dost jinak. Zklamán jsem byl i z mizerné úrovně trikových záběrů. Naopak mi tam velice sedla celková syrovost a naturalističnost, jakož i výtvarné pojetí a použitý hudební doprovod. Celkově si myslím, že to je velice zajímavý a originální film, který však není pro každého. Sto lidí, sto chutí - však to znáte. Btw. místy mi to hodně připomínalo slavný film Zrůdy. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (3)

  • Originální soundtrack filmu nahrál Bratislavský symfonický orchestr. (=woody=)
  • Jedná se o první film Álexe de la Iglesia, na kterém nespolupracoval s Jorgem Guerricaechevarríou. (aadulka)
  • Slavný "Wilhelm Scream" je zde slyšet několikrát, především ve chvíli, když jsou dva trpaslíci vyhozeni ze stanu Wonderland Cirgo ve 20. minutě. (aadulka)

Reklama

Reklama