Režie:
Jeong-beom LeeScénář:
Jeong-beom LeeKamera:
Tae-yoon LeeHudba:
Hyun-jung ShimHrají:
Bin Won, Sae-ron Kim, Hyo-seo Kim, Hee-won Kim, Seong-oh Kim, Thanayong Wongtrakul, Tae-hoon Kim, Jong-pil Lee, Min-seong Jeong, Do-won Kwak, Jae-yoon Jo (více)Obsahy(2)
Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)
(více)Videa (5)
Recenze (315)
Ukázka síly žánru. Tentokrát se nekonají žádné od korejských tvůrců předpokládané kejkle s žánry jejich míšením, ohýbáním či podvracením (nic proti tomu). "The Man from Nowhere" k thrilleru a mnohokráte realizovanému půdorysu spojení muže zkušeného v zabíjení a mlého dítěte přistupuje na bázi zdánlivě prosté intenzifikace. Vklad tvůrců tak principielně řečeno spočívá pouze v inscenaci. Ale právě díky tomu, že je zpracování ve všech ohledech přesné, se ukazuje, jak je žánr sám o sobě nosný a funkční. Atmosféra umocněná fyzické reakce vzbuzujícím prostředím obchodu s orgány dodává veškerému počínání hrdiny naléhavost a pečlivé dávkování, potažmo oddalování informací divákovi skloubené s vyvrcholením dramatických scén skvěle profiluje postavy a jejich motivace i stupňuje emocionální dopad částí vyprávění. Post-bourneovská škola dynamicky realistické akce utváří maximálně napínavé akční sekvence situované vždy do malého omezeného prostoru. ()
Výborná kórejská akčná chuťovka v štýle temných 96 hodín. Všetko tu funguje takmer rovnako - hutná melancholická atmosféra naliehavosti, vynikajúca akcia zakončená brutálnou štýlovou scénou v dome hlavného hajzla, trochu béčková, ale výborná hlavná postava plus jeden charizmatický zabijak z opačnej strany barikády ako bonus. Jediný problém vidím v príliš komplikovanom scenári a trochu nepochopiteľnom strihu, keď sa mi niekoľko ráz podarilo v deji stratiť a nechápal som, kto je práve na scéne a o čom to preboha kecá. Na americký originál to len práve vďaka tomu nestačí. ()
Panovali pochybnosti... no presne 16 min. trvalo a po pochybnostiach nič neostalo... za nevšedných okolností sa začala tak mimoriadna akčná jazda po ktrorej ani jedno oko nemohlo ostať celeé (taktiež suché, pretože sociálne citénie tu je natoľko rozsiahle, že zatemnuje všetky západne sračkoidné "filmy", ktoré citovo vydierajú už tak zmäteného diváka). Po tomto sa Bin Won môže regulérne postaviť medzi všetkých známych akčných hrdinov a vôbec by sa nemusel cítiť trápne... pretože This Man je omnoho lepšia ázijska verzia Borna... akoby povedal sám veľky Arnold... "you lying son of a bitch". Najlepšia akčná pecka so sĺzavým nádychom čo som za posledné mesiace/roky videl. 9/10 diky ti bože! ()
Pro mě enormní zklamání. Žánrově příbuzným flákům typu A Bittersweet Life nebo I Saw the Devil, jež se tu chlubí stejným procentuálním hodnocením, je tohle jen jednohubkou, co se uvedeným majstrštykům nemůže rovnat. Z letargie mě vytrhla snad jen ta monumentální férovka na nože. Jinak to citové vydírání skrz malou holčičku je zbytečné a v závěru až dotěrné. ()
Už od úvodných titulkov mi bolo jasné, že to nebude film pre mňa. A ani nebol. Zúfalo som dve hodiny hľadal niečo, čo by som už niekedy predtým vo filmoch podobného typu nevidel. Nenašiel som. Medzitým som sa snažil odhadnúť, či ázijské vyvražďovačky sú surovejšie a vynaliezavejšie, ako tie európske a americké a ako je to so sentimentom v nich. Zakrátko ma hľadanie diferencií prestalo baviť a potešilo ma iba to, že všetko dobre dopadlo. Tak to má byť v dobrom filme. Veď som sa aj za ten zážitok odvďačil celými dvoma hviezdičkami. ()
Galerie (280)
Photo © United Pictures
Reklama