Reklama

Reklama

César pracuje jako vrátný v bytovém domě v Barceloně. S úsměvem otevírá dveře nájemníkům a vyřizuje jejich stížnosti. Není to sice ta nejlepší práce na světě, ale on o změně místa neuvažuje. Jeho práce mu totiž umožňuje poznat všechny nájemníky domu, jejich denní harmonogram a zvyky. Ví o všech jejich příchodech a odchodech, zná jejich slabé stránky i tajemství. Může dokonce ovládat jejich životy, jitřit otevřené rány a ponořit se do nich. A to vše, aniž by proti němu vzniklo jakékoliv podezření. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (508)

kingik 

všechny recenze uživatele

Rádoby uvědomělá studie nitra jednoho zakomplexovaného muže nebo deviantního šmíráka? Horor nebo psycho thriller? Odpovědi jsem se nedočkal, protože César, který zneužívá všech výhod domovníka v jednom barcelonském domě, aby se mohl vetřít do blízkosti objektu svého zájmu a současně zůstat nezpozorován, je postava značně rozporuplná, avšak perfektně zahraná Luisem Tosarem, a stejně tak nepříjemně rozporuplně vyznívá i tenhle film. César podle svých slov není šťastný, ani když se mu daří, je osamělý (není definováno, proč tomu tak je), nejraději by svůj život ukončil skokem ze střechy domu a pod fasádou příjemně vystupujícího chlapíka (opět rozpor - proč vlastně vystupuje jako milý chlapík nestranící se lidem, z nichž někteří z nájemníků ho měli dokonce v oblibě?!) se skrývá všeho schopný muž, který pokud cítí, že bude vyzrazen, nehodlá svoji kůži dát bez boje. Den po dni tedy sledujeme Césarovo řádění v bytě mladé ženy spokojeně chrupkající po uspávadle (příliš naivní přiložení roztoku na nos) a nic netušící (to jsem se divil, že nepoznala pohyb v bytě), když uchyl leží pod její postelí (každý se hned nepodívá pod postel, když se vrátí domů, to je pravda), popřípadě jí dýchá na krček a ve spánku ji znásilňuje (naprostý nesmysl), až z toho otěhotní (!). Systémem, jakým tohle všechno bylo podávané se mně to postupně jevilo, jako pěkná blbost, zvláště, když každou chvíli hrozilo, a jednou se tak dokonce stalo, a to přítelem mladé ženy, maniakovo vyzrazení. Nikdo přece neriskuje po takové zkušenosti opětovný návrat pod postel a pokračování v pronásledování oběti. A to nebylo všechno. Malá holka ze sousedního bytu od naproti, už nějakou dobu věděla o domovníkových tajných návštěvách v bytě pronásledované oběti a rozhodla se ho systematicky vydírat, ačkoliv, která nezletilá žába bude po vydíraném chtít erotické dvd jako satisfakci. Už i tady by každý jedinec zpozorněl a nepouštěl by se do žádných akcí a pud sebezáchovy by brzdil každou další snahu o opětovné narušení soukromí. Nehledě na to, že César je veskrze prezentován jako chytrý muž, dokonce troufající si vyhlédnutou ženu oslovit po esemeskách nebo dopisem. Nevadilo by to, kdyby se film netlačil do reálného vyznění a držel se raději hororových mantinelů, jak tomu bylo v nedávné Intimní pasti se zcela identickým námětem, ale pro mě jednoznačně markantním vyzněním. Nevím, který film od sebe víc opisoval, že se najednou sešly dva totožné náměty, ale vítězem je pro mě americký hororový thriller, než tahle poněkud ne jednoznačná španělská studie, která postrádala větší napětí a sevřenost. Vyzdvihl bych již zmíněného Luise Tosara, který film táhl kupředu nezvyklou silou a poutavým herectvím, i když si ho nejspíše neoblíbíte a také celkem solidní režii talentovaného Jaume Balaguerá, který mě osobně zklamal svým nekrvavým přístupem ( jedna krvavá scéna s prořízlou krční tepnou dobrý horor rozhodně nedělá) a již jednou použitým námětem. Horor jen v drobných náznacích, děs se nedostavil v pořádné míře a občasný neklid z konání hlavní postavy, co v příštích okamžicích zase provede své sympatické oběti, se mnou nijak nezacloumal, i když počáteční rozjezd filmu byl nadějný. Celkově slabota a ještě často navršená nelogickým chováním hlavní postavy. Návštěva kina se nedoporučuje. Jedině snad těm, kteří mají v oblibě španělštinu, která mně vzácně nevadila, anebo stalking, který podaný v takto chabé, a vršící jednu nelogičnost za druhou, až celkem připitomělé formě, na mě žádné následky nezanechal. Ti, co film chválí za propracovanost, by si na něj měli zajít ještě jednou a zděsili by se nebývalého počtu nelogičností více, než rádoby děsivého filmu. 40% () (méně) (více)

castor 

všechny recenze uživatele

Věděl jsem, že zklamaný rozhodně nebudu. Španělské komorní drama s prvky thrilleru strhne od první minuty, i když divák jen sleduje každodenní rituál vrátného Césara. Postupně se nicméně dozvíme, jaké zajímavé noční výlety pořádá a kterak se z osamělého domovníka bytového domu kdesi v Barceloně stává neosamělý šílenec, který ale rozhodně není nějaký nepřemýšlející psychopat. Lidský rozměr mu dodal Luis Tosar, který zahrál zahořklého cynika naprosto dokonale. Peklo ze života dělá aktuálně tenhle chlapík bez přátel usměvavé Claře, brnká u toho na černohumornou strunu a dokáže vyvolat nejeden napínavý moment (třeba když se v bytě objeví i Clařin přítel). Dobře mířenou lží nebo poznámkou pak ničí životy lidí kolem sebe, jsou to navíc nájemníci, kteří tu rozhodně nejsou jen do počtu (vede holčička, která zatouží po eurech i filmu pro dospělé). Dvě až tři chybky se zejména v druhé polovině pochopitelně najdou, nicméně Jaume Balagueró, především tvůrce duchařin, si diváka náramně vodí po své škodolibé cestičce!! Výborné.. ()

Reklama

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

FEBIOFEST 2012 -- César je můj nový hrdina. Jde si tomu štěstíčku naproti, tak se to v životě musí. Je fajn občas fandit záporákovi, zvlášt v působivém podání španělského sympaťáka Luise Tosara. Před filmem jsem čekal, že půjde o velmi seriózní psycho teror, ale dočkáte se i úsměvného černého humoru. Ode dneška spím pod postelí (nejlépe cizí). Balagueró a Filmax jedou dál. P.S. Zaujala mě kombinace "pomerančový džus s banánem" o který žádá po ránu Mimi svého přítele. Musím vyzkoušet. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Moc nevím, co si o tom myslet. Myšlenka je sice zajímavá, ale provedení už tak moc ne. Sice vám na postavách záleží, ale něco tomu chybí. Celý příběh Césara působí dost depresivně, hlavně jeho naschvály. Kdo ví, třeba je něco takového možné. Je pěkné si jednou za čas pustit neamerický film. Tak zas někdy příště Španělsko. "Znám tvůj účet na Twitter!" ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Velmi solidní psychologické drama!!! S hororem ani thrillerem to nemá nic společného, to jen pro začátek, aby bylo jasno. Na španělských filmech se mi líbí naprostá suverenita, co se hereckých výkonů týče a je úplně jedno, jak ten herec vypadá. V tom určitě máme co závidět. Perfektní je i příběh a jeho zpracování, rozhodně ale nečekejte nějakou jízdu. Docela se to vleče, ale ta hvězdička dolů je především za to, že jsem si skutečně myslel, že to bude drsný, krvavý a beznaděj z toho bude sálat na míle daleko. Bohužel je to slaboučký a neodpovídá to žánru. Proto slabší 4 hvězdy = 70% ()

Galerie (85)

Zajímavosti (7)

  • „Mientras Duermes“ („Zatímco spíš“) je název televizního programu, pro který pracuje novinářka Ángela z filmu REC (2007) od režiséra Jaume Balagueró. (Polgedney)
  • Počas jednej scény má hlavná hrdinka na sebe tričko so znakom futbalového tímu Juventus Turín, ktorému režisér Balagueró v minulosti fandil. (Kadas97)
  • Filmovalo sa na viacerých miestach v katalánskej metropole Barcelona. (MikaelSVK)

Související novinky

Španělé, kam se podíváš

Španělé, kam se podíváš

16.02.2014

Španělská kinematografie se v posledních letech díky několika talentovaným tvůrcům s velkými hity stala velkým dodavatelem kvalitních hororů a thrillerů. Tento trend se dále rozvijí s tím, že přední… (více)

Reklama

Reklama