Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zuzanu právě propustili z vězení a ona se chystá začít nový život. Do vězení se dostala poté, co s kamarádem Ronym a jeho partou kradli auta a Rony na ni vše shodil. Teď je to však Rony, kdo jako jediný na ni před vězením čeká. Ona odmítá do jeho auta nastoupit, vydá se na cestu domů stopem. Zastaví jí dva kamioňáci Juraj a jeho černý spolujezdec Vápno. Když se Zuzana dostane domů, zjistí, že se její matka odstěhovala, a od sousedky dostane všechny dopisy, které matce z vězení psala. Ani jediný není otevřený... Nezbývá jí než nastoupit do auta k Ronymu, který na ni čeká před domem. Dostane se s ním do jeho motorestu, kde se scházejí kamioňáci a prostitutky. V motorestu dělá vedoucí svérázná starší žena, které neřekne nikdo jinak než „mama kami“. Zde se opět Zuzana setkává s Jurajem a jeho spolujezdcem Vápnem. Zuzana se Jurajovi líbí a ani on jí není nesympatický. Na Zuzanu si však stále dělá nároky Rony, i když ho ona odmítá... Rony potřebuje realizovat svůj kšeft s falešnou vodkou, a tak posílá Juraje do Ruska, do Petrohradu. Juraj si však vyžádá jako spolujezdce právě Zuzanu, s čímž Rony souhlasí. Na cestě se Juraj se Zuzanou sblíží. Když se však oba z Ruska vrátí, Juraje náhodou v motorestu uslyší hrát a zpívat vlivný český producent a nabídne mu angažmá. Juraj na jeho nabídku přistoupí a odjíždí do Prahy... (TV Prima)

(více)

Recenze (178)

Torgal 

všechny recenze uživatele

Guilty pleasure jak bič. Objektívne je tento film strašný trash, ale sledovať ho je fascinujúce. Nespútané porevolučné časy sa do tohto filmu premietli v plnom rozsahu a spolu so snahou imitovať západné bijáky vytvorili divoký koktejl. Je to toho strašne veľa - ženská basa, gangsteri ako z paródie (vlasy ulízané dozadu, slnečné okuliare, dlhé kabáty a krutoprísne reči - Kramárov zlosyn je v tomto ohľade vtipne over the top), Mama Kamy v móde Bud Spencer, trip do Ruska s neuveriteľnou akčnou scénou prepadu kamióna (!!!), pašovanie zbraní, Haberov náhly prerod v spevácku hviezdu, prehnane slizký hudobný producent so speváčkami na čele s Diabolskou ženou Luciou Bílou (ktorí pôsobia dojmom staršieho upíra a sabatu bosoriek) a boj tirákov s mafiou. A to v podstate len kĺžem po povrchu. Zuza už nie je dabovaná, ale hovorí po slovensky s českým prízvukom, no žiadna fontána v dohľade. Tento film je zlatá baňa wtf momentov a ja som si ho vďaka tomu dosť užil. Pesničky už nie sú až tak ikonické, no stále sú výborné a rockovo ladené, hoci aj tu je jedna výnimka. Song “Teraz alebo nikdy” od Elánu je príšerný a ozve sa snáď desaťkrát, to bolo na neprežitie. 5-/10 ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Jak říkal doktor Hořec v Černých baronech: „Zejtra ti pučim foťák, a uděláš mi pár fotek. Na památku. Protože za pár let tomudle nikdo nebude věřit..“ Podobně jako v Nahotě na prodej, či Vekslákovi se však nefotilo, ale točilo a z filmařského hlediska to ve všech případech stálo slušně řečeno za hovno, ale cením si zachycení ducha doby, kdy si na počátku 90.let ty výhody náhlého tsunami kapitalismu, svobody a demokracie vyložily některé podnikavé kreatury ze srdce Evropy po svém. Palova sedinka v přiléhavých džínách, skackavé kozy vyžilých štětek a Rapošova partyzánská režie mě nikterak nevzrušily, ale díky nostalgii probouzejícímu soundtracku nemohu tuto TIR-baladu zase úplně odsoudit. Zajímalo by mě, kdyby do Mama Kami v plné rychlosti napálit ten Kenworth T600, jestli by ho ještě dali v servisu dohromady.. ()

Reklama

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Neviem čím to je, ale Habera mi pripomína môjho otca, navyše má frňák veľký skoro ako ja, tento film bol aj o ceste do Ruska s blondínou, tak čo si môže človek ako ja viac priať? No neviem, snáď ešte horúce more niekde pri Soči. Toto však bolo z Petrohradu, dokonca aj niečo na štýl detí zo stanice Leningradská sa tam objavilo. Dosť ma mrzel ten amaterizmus z Ruska, divný zvuk a zlé uchopenie scenára. No hudba bola opäť priam kultová, mihol sa tu srandovný Maiga, ja proste tento film môžem, sú to staré časy, keď som síce bol ešte malé dieťa, ale je to atmosféra 90. rokov. Je to krásny film, ktorý sa nesie už v uvoľnenejšej atmosfére, než ten z 80. rokov, niekedy až prehnane, vadila mi aj tá odplata nakoniec, ale film to bol pekný. ()

topi80 

všechny recenze uživatele

Já vím, že je to asi trapné, ale já fakt dávám pět hvězdiček bez zaváhání. Naprosto dokonalý pomník počátku 90. let, který dokáže tuto atmosféru pojmout ze všech stran. Máme tady mafiánské podnikavce v tmavých brýlích vozící se v drahých fárech. Máme tady střežený poklad v podobě cigár Marlboro, za které stojí zato třeba položit život. Motorest plný lidí, co se učí žít (a užívat si) v nových poměrech. Nezbytné ozvláštnění filmu trochou exotiky v podobě černocha. Devadesátkovou akčnost (ale tak nějak po našem středoevropském způsobu). Hlášky jak z Hollywoodu (ale taky tak nějak po našem středoevropském způsobu). A v neposlední řadě nakoukneme i do dekadentního šoubyznysu, kde si roli zhýralé hvězdy nečekaně střihl slušňák Pavel Bobek (o Lucii Bílé ani nemluvím, ta se tehdy v takové image vyžívala). Ale navzdory tomu, co píšu, tento film rozhodně není jen nějakým středoevropským chudým příbuzným hollywoodských trháků, režisér Rapoš a kameraman Beňa dobře věděli, co dělají, takže film je protkaný i nádhernými atmosferickými záběry neonových měst, nočních jízd kamionů, dokumentárním zaznamenáním probíhající proměny měst v oné době a v neposlední řadě i záběry zimní krajiny, ve kterých i ta romance mezi Pavlem Haberou a Evou Vejmělkovou funguje. Mimochodem, k výkonům obou nemám sebemenších výhrad. Na závěr nechybí ani dojemná scéna s Helenou Růžičkovou, mámou všech kamioňáků. Nesmím zapomenout ani na skvělý soundtrack. A nakonec jsem si nechal nevětší perličku. Víte, k jakému filmu bych toto dílo přirovnal? K Vorlově sérii Cesta z města, Cesta do lesa a Cesta domů. Zatímco Vorel si vysnil idylický svět přírodních lidí, lesáků a myslivců v manětínských lesích, Dušan Rapoš si vysnil idylku v motorestu plném kamioňáků a prostitutek, která vyvrcholila společnou romantickou silvestrovskou oslavou. Těch mých pět hvězd není vyrovnáváním nespravedlivého hodnocení, stojím si za každou z nich. ()

curfew77 

všechny recenze uživatele

Jednička má kouzlo osmdesátek, dvojka aspoň část (místy poněkud pochybného) kouzla raných let devadesátých. K prvnímu dílu si to ale jen tak letmo přičichne na začátku - a pak už to jde čím dál víc z kopce. Výlet do Ruska ještě jakž takž, i když vesnice vypadá jak z Mrazíka, ovšem pitomě černobílá zápletka s Jurajovou "kariérou" rockové hvězdy, ta už po letech věru neobstojí. Obešel bych se bez Růžičkové a definitivně bez Maigy, naopak Maroš Kramár je tady naprosto skvělý a ústřední herecké duo? Tak napůl - místy jsou jak Paľo tak Evička poněkud teatrální. Po hudební stránce to opět funguje (Vaško je prostě Vaško a Habera muziku taky umí), ale málo platné, všechna ta rádoby moudra o soudržnosti kamioňáků a štětek to na konci zabjí. 60 %. PS: Moc se mi kupodivu líbila Bílá, které toho zlomyslného diblíka naprosto žeru a její scénu se "sluňááátkeeem" a nedopatřením prasklým podvazkem miluju :) PS2: Satchmo Bobek mi sice přišel ve scénáři naprosto navíc, ale jinak mu role skutečně sedla. PS3: Skoro dvouhodinová stopáž je peklo a jeden z prvních příkladů toho, jak si režiséři začali po revoluci myslet, že se obejdou bez dramaturgů. Neobejdou. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (16)

  • Hlavní protagonisti Eva Vejmělková (Zuzana) a Pavol Habera (Juraj Halama) prežili počas nakrúcania milostný románik. (Raccoon.city)
  • Ibrahim Maiga (Vápno) kvôli filmu prerušil štúdium vysokej školy na Slovenskej technickej univerzite, na ktorú sa už neskôr nikdy nevrátil. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama