Reklama

Reklama

Celovečerní povídkový animovaný film je sestaven ze čtyř animovaných epizod a hrané části, která vše spojuje a vytváří rámec příběhu. Každá z pohádek bude zpracována jinou technikou a jiným tvůrčím týmem. První epizoda inspirovaná Pohádkou o princezně, která se nesmála, je animována poloplastickou technologií. Režisérem této povídky je Břetislav Pojar a výtvarníkem Pavel Koutský. Druhý příběh využívá klasickou animaci loutek. Výtvarníkem a režisérem je Michal Žabka a příběh o Víle a účetním je zábavný pro děti a poučný pro tatínky. Třetí část je animovaná velmi neobvyklou technologii papírové ploché loutky v reálném prostoru. Výtvarníkem je Bára Dlouhá a režisérem František Váša. Příběh o rybáři, jeho ženě a zlaté rybce je známý, jeho nová interpretace ve světě kol a motorů je však naprosto nová. Čtvrtá epizoda se odehrává v nedaleké budoucnosti. Režisér a výtvarník Libor Pixa doufá, že zdravý rozum zvítězí nad chamtivostí a touhou být za každých okolností první. Režisérem hraných předělů bude Jakub Kohák. Vypravěčem bude zpěvák skupiny Chinaski. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (85)

majo25 

všechny recenze uživatele

Milé prekvapenie. Animované príbehy sú sympatické a po technickej stránke kvalitne spravené, miestami aj vtipné. Vystrieda sa tu viacero animačných techník, od plôškovej až po 3D. Bohužial predelovacia hraná sekvencia je ako bez scenára, bez nápadu a nikam nevedúca. Vetchý hraje trdlo, čo mu vôbec nesvedčí. Hodnotenie: 65% ()

Savel 

všechny recenze uživatele

Autopohádky jsou především "staré". Působí to na mě jako film z 80.-90. let, kdy se sejde parta národnich profiku a každý svoji technikou zpracuje společné téma - auta. Pak se to pošle do Japonska se vzkazem "hele jak se animuje v Čechách". Scénář je (pro mě) bez humoru a zase mi připomíná starý večerníček Pohádky o mašinkách. Zkrátka tento film zaspal dobu, před 30ti lety by to byl hit (bez posledního příbehu pochopitelně:). Pozn. druhá pohádka z nového fimfára se do autopohádek už asi nevešla:) ()

Reklama

insurgentes 

všechny recenze uživatele

Jo, to byla ta doba, kdy jezdit autem nebylo v módě a in, všichni žrali bio rajčata a jezdili na kole. Pak se mohly rozrůst různý vyjebaný auto-maty, který lidem znepříjemňovaly život na každým kroku protidopravní demagogií, zklidňováním dopravy a život ohrožujícíma zlepšovákama (jako třeba ostrůvky vypíčený doprostřed silnice). Bohužel se pak našel jeden nepřítel kytičkových lidí, který vynalézal auta tak dobrý, že je najednou zase blondýnky chtěly mít, a to byl začátek konce moderní sluníčkové doby. A byla to jen a jen jeho vina, že byt lak dobrý vynálezce, prostě se díky němu ve městech nedalo dýchat a ani nikam doject. Že vám to připadá jako že melu hovna? Ale omyl, jen doslova vyprávím děj poslední pohádky. Asi to nemáte v hlavě moc srovnaný, že ne, pane Pixo? ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Spojující příběh s Ondřejem Vetchým stojí za starou bačkoru, ústřední píseň je nezajímavá, první animovaný příběh nekvalitní.. kvalita a originalita příběhů se naštěstí stupňuje a především ten o rybáři je naprosto dokonalý. Je však třeba brát zřetel, že tento film je určen především dětem, tak proč ne. :) ()

Madluska 

všechny recenze uživatele

Naštěstí jsem od Autopohádek moc nečekala, a tak jsem se docela dobře pobavila. U pohádek bych sice čekala trochu jasněji odlišené dobro a zlo (zejména k příběhu s adrenalinovou vílou mám v tomto ohledu plno výhrad) a pátrání po duši u auta mi jako zavilé neřidičce taky dvakrát nesedlo, nicméně už jen kvůli účasti tolika skvělých herců a třetí báječně zpracované a zároveň vtipné vyprávěnce o rybáři, jenž rybkám vysekával díru v ledu, aby se ty potvůrky neudusily, musím dát 4*. :-) ()

Galerie (9)

Zajímavosti (8)

  • Povídka “O Vincentovi” je realizována klasickou 3D animační technologií, zvláštností je však režijní pojetí. Zkušený 3D autor Libor Pixa dobře ví, jaké jsou kapacity a možnosti českých 3D animátorů, a proto napsal scénář tak, aby dynamizoval hru střihem. Kromě toho může mít tato povídka přívlastek kosmopolitní, protože některé její části vznikaly v Británii, jiné v Argentině nebo Rumunsku. (LEGACY)
  • Příběh “O princezně...” je animován poloplastickou technologií, čili tak, že figurky mají poloplastický reliéf a při animaci leží na průhledném skle. Inovací této technologie bylo, že všechny elementy se natáčely postupně na klíčovacím pozadí. Takto nasnímané prvky se poté sesazovaly v počítačích vzájemně dohromady i s pozadím. (LEGACY)
  • Natáčení animací začalo v listopadu 2009 nejkomplikovanějším loutkovým příběhem "Účetní a víla". Další příběhy se postupně přidávaly v průběhu roku 2010. (LEGACY)

Reklama

Reklama