VOD (3)
Obsahy(2)
Celovečerní povídkový animovaný film je sestaven ze čtyř animovaných epizod a hrané části, která vše spojuje a vytváří rámec příběhu. Každá z pohádek bude zpracována jinou technikou a jiným tvůrčím týmem. První epizoda inspirovaná Pohádkou o princezně, která se nesmála, je animována poloplastickou technologií. Režisérem této povídky je Břetislav Pojar a výtvarníkem Pavel Koutský. Druhý příběh využívá klasickou animaci loutek. Výtvarníkem a režisérem je Michal Žabka a příběh o Víle a účetním je zábavný pro děti a poučný pro tatínky. Třetí část je animovaná velmi neobvyklou technologii papírové ploché loutky v reálném prostoru. Výtvarníkem je Bára Dlouhá a režisérem František Váša. Příběh o rybáři, jeho ženě a zlaté rybce je známý, jeho nová interpretace ve světě kol a motorů je však naprosto nová. Čtvrtá epizoda se odehrává v nedaleké budoucnosti. Režisér a výtvarník Libor Pixa doufá, že zdravý rozum zvítězí nad chamtivostí a touhou být za každých okolností první. Režisérem hraných předělů bude Jakub Kohák. Vypravěčem bude zpěvák skupiny Chinaski. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (85)
Milé prekvapenie. Animované príbehy sú sympatické a po technickej stránke kvalitne spravené, miestami aj vtipné. Vystrieda sa tu viacero animačných techník, od plôškovej až po 3D. Bohužial predelovacia hraná sekvencia je ako bez scenára, bez nápadu a nikam nevedúca. Vetchý hraje trdlo, čo mu vôbec nesvedčí. Hodnotenie: 65% ()
Autopohádky jsou především "staré". Působí to na mě jako film z 80.-90. let, kdy se sejde parta národnich profiku a každý svoji technikou zpracuje společné téma - auta. Pak se to pošle do Japonska se vzkazem "hele jak se animuje v Čechách". Scénář je (pro mě) bez humoru a zase mi připomíná starý večerníček Pohádky o mašinkách. Zkrátka tento film zaspal dobu, před 30ti lety by to byl hit (bez posledního příbehu pochopitelně:). Pozn. druhá pohádka z nového fimfára se do autopohádek už asi nevešla:) ()
Jo, to byla ta doba, kdy jezdit autem nebylo v módě a in, všichni žrali bio rajčata a jezdili na kole. Pak se mohly rozrůst různý vyjebaný auto-maty, který lidem znepříjemňovaly život na každým kroku protidopravní demagogií, zklidňováním dopravy a život ohrožujícíma zlepšovákama (jako třeba ostrůvky vypíčený doprostřed silnice). Bohužel se pak našel jeden nepřítel kytičkových lidí, který vynalézal auta tak dobrý, že je najednou zase blondýnky chtěly mít, a to byl začátek konce moderní sluníčkové doby. A byla to jen a jen jeho vina, že byt lak dobrý vynálezce, prostě se díky němu ve městech nedalo dýchat a ani nikam doject. Že vám to připadá jako že melu hovna? Ale omyl, jen doslova vyprávím děj poslední pohádky. Asi to nemáte v hlavě moc srovnaný, že ne, pane Pixo? ()
Spojující příběh s Ondřejem Vetchým stojí za starou bačkoru, ústřední píseň je nezajímavá, první animovaný příběh nekvalitní.. kvalita a originalita příběhů se naštěstí stupňuje a především ten o rybáři je naprosto dokonalý. Je však třeba brát zřetel, že tento film je určen především dětem, tak proč ne. :) ()
Naštěstí jsem od Autopohádek moc nečekala, a tak jsem se docela dobře pobavila. U pohádek bych sice čekala trochu jasněji odlišené dobro a zlo (zejména k příběhu s adrenalinovou vílou mám v tomto ohledu plno výhrad) a pátrání po duši u auta mi jako zavilé neřidičce taky dvakrát nesedlo, nicméně už jen kvůli účasti tolika skvělých herců a třetí báječně zpracované a zároveň vtipné vyprávěnce o rybáři, jenž rybkám vysekával díru v ledu, aby se ty potvůrky neudusily, musím dát 4*. :-) ()
Galerie (9)
Photo © Bioscop
Zajímavosti (8)
- Povídka “O Vincentovi” je realizována klasickou 3D animační technologií, zvláštností je však režijní pojetí. Zkušený 3D autor Libor Pixa dobře ví, jaké jsou kapacity a možnosti českých 3D animátorů, a proto napsal scénář tak, aby dynamizoval hru střihem. Kromě toho může mít tato povídka přívlastek kosmopolitní, protože některé její části vznikaly v Británii, jiné v Argentině nebo Rumunsku. (LEGACY)
- Příběh “O princezně...” je animován poloplastickou technologií, čili tak, že figurky mají poloplastický reliéf a při animaci leží na průhledném skle. Inovací této technologie bylo, že všechny elementy se natáčely postupně na klíčovacím pozadí. Takto nasnímané prvky se poté sesazovaly v počítačích vzájemně dohromady i s pozadím. (LEGACY)
- Natáčení animací začalo v listopadu 2009 nejkomplikovanějším loutkovým příběhem "Účetní a víla". Další příběhy se postupně přidávaly v průběhu roku 2010. (LEGACY)
Reklama