Režie:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Charlie Hunnam, Idris Elba, Rinko Kikuči, Charlie Day, Max Martini, Robert Kazinsky, Clifton Collins Jr., Robert Maillet, Diego Klattenhoff, Ron Perlman (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Z moře začnou vylézat obrovské příšery Kaiju, které napadají města a terorizují lidstvo. Přicházejí trhlinou mezi dvěma tektonickými deskami na dně Pacifiku. Inteligentní netvory dokáží zastavit jen obří roboti zvaní Jaegers, řízení lidskou posádkou. Jenže roboty nelze řídit samostatně, v každém z nich musí být dvoučlenná posádka a oba piloti se spolu musí spojit myslí. To přináší problémy s výběrem posádek, ne každá mysl se dokáže s druhou spojit, aniž by to nepřinášelo vedlejší účinky. Zpočátku jsou roboti velmi účinní, ale postupem času se příšery zdokonalují a začnou mít nad lidmi převahu. Civilizace stojí na pokraji porážky a nezbývá než spoléhat na posádku zastaralého robota složenou z vysloužilého pilota a nezkušeného nováčka. Dva nepravděpodobní hrdinové se stávají poslední nadějí před hrozící apokalypsou. (TV Nova)
(více)Videa (12)
Recenze (1 849)
É, ale celkem to šlo, jen ty souboje pokaždý v dešti a šeru byly na facana, stejně jako ty nudný postavy, co všechny brzo zkápnou. Nejzajímavější mi přišli ty Rusové, jelikož vypadali nejdrsněji, leč jejich odchod ze scény byl velice nevděčnej. Už mi navíc přijde trapný, jak Del Toro nacpe Perlmana do všech svejch filmů, i kdyby měl hrát jen další rádoby děsně cool (ve skutečnosti už otravnou a necool) postavu nějakýho vyšinutýho exota, jako tomu je zde. Dva dementní a zcela nevtipný vědce prosím upálit v první minutě. Jak se dalo čekat, je to klasickej film s vymakanou robotickou gigantickou akcí (kaiju monstra byla skutečně k nakousnutí) a nulovým, smradlavým obsahem. Už se mi ale tenhle styl začíná zajídat a překvapuje mě, že další takovej exemplář přišel zrovna od Del Tora. Ten i klasickýmu příběhu dokázal vdechnout život, ale tohle kromě Perlmana žádný další známky jeho filmařiny nenese. Možná to natočil robot (to by mnohý vysvětlovalo), a scénář je dílem AGKZ (automatický generátor klišé zápletky). Nějaký pořádný anime by bylo rozhodně lepší zážitek. ()
del Toro byl v hollywoodské první lize tak nějak na divokou kartu, protože se automaticky předpokládalo, že až jednou natočí opravdový velkofilm (podfinancované Hellboye a dementního Blejta tam řadit nelze), bude to událost. Zpětně je mi fakt líto, že bouchla eRková megalomanie V horách šílenství a Hobit přezrál. Protože Pacific Rim je v podstatě všechno, co se mi spojuje s pojmem bayovský generický blockbuster. Pár prvotních skvělých nápadů a opravdu gigantickou atmosféru odvála promluva pošahaného hipster vědátora, v níž do jedné věty nasáčkoval všechna klišé o mimozemské invazi a dál už lépe nebylo. Na to, že v podstatě třetina filmu je věnována jen vztahům mezi postavami působí Rim hole a nerozvitě, dokonce i miniaturista del Toro, který dokázal udělat sympatickou figuru i z chodící ektoplazmy, klouže ke křečovitým kreacím a castingovému přehrávání (mladší a méně talentovaný brácha Heatha Ledgera to fakt nevytrhne). Nebýt Rona Perlmana, troufl bych si tvrdit, že tam není jediná opravdu výstřední postava, jen sbírka přehrávajících klišátek. Dost mě zaskočila i neobratná práce s dějovými liniemi - aby jedna mohla pokračovat, druhá se zastaví a po pěti minutách navazuje na stejné místě, kde skončila. Občas to vede k obskurním oslím můstkům, jako např. SPOILER "postavy, které se dozví cenné info, musí běžet až do velína, aby to tam zařvaly do mikrofonu a varovaly Jägery, kteří mezitím tři minuty mašírují po mořském dně" / SPOILER. V čase startrekovského zběsilého vplétání dějů je to skutečně hutný retro. Guillerma tak poznáte především z perfekcionistického vizuálu, který působí dojmem, že si Gaspar Noe začal hrát s roboty a příšerami. Na tu neonovou nádheru plnou odlesků se fakt chytá málo co, navíc některé scény jsou vyvedné vážně závratně ikonicky a je rozkoš se na ně dívat (a to i ve 3D, které není tmavé a vůbec neruší). Takže co vzešlo z roky očekávaného del Torova přestupu k blockbusterům? Vizuálně a designově vypiplané retro, které nepobralo o moc více rozumu a svérázného vtipu než Transformers (byť je to realizační zručností z mého pohledu překonává). Bijte mě po hlavě tankerem, ale tohle je málo. ()
Guillermo, Guillermo, Guillermo... Kde jsou ty charismatické postavičky z filmů jako Faunův labyrint, kde jsou ty krásné vizuální bitvy jako v Hellboyovi, kde je ta temná atmosféra jako v Princovi bez království? Místo toho se snažíš o jakési čínské Transformers, kde mladej hrdina je bohužel nevýraznej a já o jeho postavě nevím téměř nic. Pohled na Rinko mi vždycky zvedne náladu, ale ta se tam taky vůbec nějak neprojeví. Kupodivu nejvíc mě bavil bláznivej vědec, kterej je schopnej udělat všechno proto, aby se z něj stal hrdina, ale jinak je posranej strachy až za ušima. Hvězdičky máš jen za jeho hlášky. Ta využitá klišé byla jen k smíchu, v tom špatném slova smyslu. ()
Pěkná slabota se to vyklubala z jednoho z mých nejočekávanějších letošních filmů! Na Pacific Rim jsem se těšil v podstatě od prvních zpráv. Válka lidmi ovládaných robotů proti obřím monstrům z oceánů se dala pojmou různými způsoby. Já doufal v drsnou, temnou sci-fi řežbu, v neúprosnou apokalyptickou atmosféru a v mohutné a originálně pojaté bitvy (první zprávy hovořily o minimálně pěti obřích bitvách, přičemž každá měla být natočena jiným způsobem). Doufal jsem tedy v něco jako antitezi dětinských Transofrmers. No kdeže. Ve skutečnosti je Pacific Rim tuctovou popcornovkou pro děcka. Vtípky, jednoduše načrtnuté postavy, klišé, patos. Akční scény ani nemají moc šťávy a je jich málo (celou první polovinu postavy v podstatě jen kecají v hangárech a je to k nepřežití). Del Toro opravdu vsadil jen na "měřítko" - ani designem monster či robotů PR zrovna neohromí. Promarněná šance. ()
Pacific Rim čerpá z nebývale vysokého počtu inspiračních zdrojů, nejvíce asi ze Dne nezávislosti Rolanda Emmericha. Kde ale Emmerich nedostatky scénáře fikaně maskuje různými vtipy a gagy, tam del Toro ve svém nejnovějším akčním sci-fi spektáklu zůstává tvrďácky vážný. Celkově se na film dobře kouká, akce je přehledně nasnímaná, žádné velké dějové kudrlinky - prostě poměrně kvalitní tutorialový úvod do plánované trilogie. O to více zarazí poměrně slabé herecké obsazení v porovnání s obřím rozpočtem bezmála 200 milionů dolarů. Těžko se pak přijímá argument, ačkoli logický, vycházející ze samotného námětu, že byl film určen především pro Asii, což se odrazilo i na tržbách a jejich rozmístění v rámci světových trhů. Dle webu Box Office Mojo film vydělal lehce přes 400 milionů dolarů, z čehož 25% zůstalo na domácím americkém trhu a 75% ve zbytku světa - trojlístek největších asijských trhů (Čína, Japonsko, Jižní Korea) přitom uzmul 150 milionů dolarů (jen sama Čína 112 milionů, tedy více než na celém americkém trhu). Přestože se nejedná o zavedenou sérii a svoje místo si teprve musí vybojovat, tržby by přece jen měly být minimálně o třetinu vyšší. Pacific Rim rozhodně nepřesvědčil. ()
Reklama