Režie:
Lisa LangsethKamera:
Simon PramstenHudba:
Per-Erik WinbergHrají:
Alicia Vikander, Samuel Fröler, Josephine Bauer, Martin Wallström, Helén Söderqvist Henriksson, Kim Lantz, Frederik Nilsson, Elisabeth Göransson (více)Obsahy(2)
Katarině je dvacet let a žije na bezútěšném městském předměstí, v němž útrpně setrvává bez jakýchkoli plánů do budoucna. Život se jí změní až ve chvíli, kdy objeví hudbu, konkrétně uslyší představení Mozartova Rekviem v Göteborgské koncertní síni. Katarina chce za každou cenu vstoupit do překrásného, zbrusu nového světa tónů a cítí, že musí co nejdál utéci od svého ošklivého života. Cesta k vnitřní svobodě je ale záludná, plná lží, zrady a nebezpečného vztahu se skladatelem Adamem. Dívka je pro získání nové identity schopna čehokoli. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (78)
Velice realistický film, který drsný způsobem zachycuje těžký život mladé Katariny. Ta se zoufale drží své milované vážné hudby a práce, která je s ní spojená a je ochotná pro její udržení udělat prakticky cokoliv. Alicia Vikander už mě ve třetím filmu přesvědčila, že umí hrát nejen role nevinných princezen, ale i lehce psychotických žen naprosto výborně. Začínají se mi líbit severská dramata, působí opravdově a jsou mi tematicky blízká. ()
Nemohla jsem se do toho dostat. Nemohla jsem se s ničím identifikovat, tohle téma je mi totálně vzdálené. Nicméně napodruhý jsme dokoukala a to hlavně kvůli neuvěřitelné Alicii a Beethovenově Sedmé. Na to, by mě to zaujalo, bylo téma příliš banální, příliš romantické. Příběh trochu slabý s trochu divnými momenty - namátkou : nevěřím, že lidi se takhle vyhazují z práce. Taky jsem čekala, co Katarina nakonec vymyslí a s odvahou provede a dočkala jsem se jenom toho, že ze sebe opět odvážně udělala blbce. No budiž, to je život., málokdy je to opravdu zajímavé a nevšední, že? Alicia mě ale dostala, je fantastická, kromě toho, že je krásná. V Královské aféře jsem měla oči hlavně pro Madse, ale tady mě definitivně a naplno oslnila. Doufám, že ve Fifth Estate bude mít dostatek prostoru a už se těším. ()
Příběh Till det som är vackert veskrze nemá tolik co do sebe - depresivní je jenom tak napůl, zato odcizený (stejně jako protagonistka sama) zcela kompletně. Po celou dobu dává divákovi titěrné indicie, aby v závěru stoprocentní silou udeřil, a vy si uvědomili, že dospěl vlastně v nevyhnutelnou pointu. To, co teprve film povyšuje na speciální úroveň, je špičkový výkon teprve 20leté Alicie Vikander. Její ztvárnění neobyčejně komplikované hlavní postavy bylo natolik přesvědčivé a osobité, že ihned stahuju veškeré její další snímky. --- Mimochodem Katarina v žádném případě není "Milovaná" (netuším, kde se zase vzal ten český překlad). Zato je krutě nespolečenská, dětinská, naivní, leč houževnatá; mlčelivá a přece vznětlivá; neznalá, ale zároveň vnímavá a učenlivá; snadno se dojme... no byla velká radost ji zkoumat, však si to zkuste sami. ()
Dechberoucí snímek. Odhodlání, jaké měla Katarina, by se mi taky hodilo a jít přes mrtvoly se asi vyplatí. Herecký výkon, jak hlavní představitelky, tak dirigenta bylo na nejvyšší možné úrovni a hlavně role byly zahrány přesvědčivě a reálně. Neuvěřitelnou hudbu, kterou posloucháte většinu stopáže, nebudu ani zmíňovat. Nepopsatelný zážitek. Bůh žehnej severské kinematografii. ()
Herecky geniálne, Alicia Vikander minimálne na Felixa, ale príbeh, jeho stavba (vedľajšie postavy bez akejkoľvek psychológie) a najmä nešťastné rozuzlenie devalvujú strhujúce výkony ústredného dua. Nevyrovnane zaujímavý debut s príchuťou severu, s teplákovkou a igelitkou čoby zapamätateľným trademarkom. ()
Galerie (11)
Photo © Tre Vänner Produktion AB
Reklama