VOD (1)
Obsahy(1)
Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 004)
Je to dosť dobrý thriller z nórskej produkcie. Má veľmi dobrý príbeh o mužovi, ktorý má prakticky všetko, výbornú prácu vyhľadávača talentov a skvelú manželku, ale aj tak si chce žiť ešte o trochu lepšie a hlavne o svoju ženu nechce za žiadnu ženu prísť a tak si ešte s pomocníkom prilepšuje krádežami vzácnych obrazov, v čom je skutočne dobrý a polícia na neho nemá. Raz ho manželka zoznámi s úspešným mužom, ktorý by bol vďaka svojim skúsenostiam vhodným kandidátom pre lukratívnu prácu a keď sa dozvie, že vlastní obraz veľmi vysokej hodnoty, ucíti v tom svoju životnú šancu a obraz sa mu podarí ukradnúť. Lenže muž je bývalým členom špeciálnych jednotiek so zameraním na vyhľadávanie osôb a ich likvidáciu a ten sa len tak nevzdá. Spracovanie je celkom slušné, film by sa dal rozdieliť na tri úplne odlišné fázy, prvá pôsobí tak príjemne civilne, výborne zoznámi so všetkými dôležitými postavami, pričom hlavný hrdina si ma teda rozhodne moc nezískal, ale aj tak jeho život pôsobí zaujímavo a samozrejme hlavne to kradnutie obrazov. A následne musím pochváliť, ako to z takéhoto štandardného priebehu úplne plynulo prejde prakticky až do nekompromisného survivalu, toto je rozhodne najlepšia časť filmu, úplne to zmení štýl a mal som pocit, že jedna vydarená sekvencia strieda druhú, pričom pár ich je nezabudnuteľných, hlavne na latríne, alebo havária a následná kontrola. Len škoda, že posledná fáza mi tu až tak dobre nesedela, navyše ten zvrat meniaci motiváciu jednej z hlavných postáv to skôr pokazil, čo ma veľmi mrzí, ten predchádzajúci mi prišiel omnoho zaujímavejší, ale ani toto nie je zlé, pozerá sa na to dobre, len by som si prial niečo iné. Herecké obsadenie je na tom dobre, hlavný hrdina to zahral úplne ideálne, ale aj tak si ma viac získal charizmatický Nikolaj Coster-Waldau ako hlavný záporák a niečo podobné by si ešte mohol zahrať. A nesklame ani tých pár výraznejších vedľajších postáv, obzvlášť manželka hlavného hrdinu. S réžiou a technickou stránkou som nadmieru spokojný, úplne ideálny vizuál, slušná dynamika a kvalitné zvládnutie odlišných štýlov fáz, tu nemám čo vytknúť. Severské krajiny takéto drsné thrillery vedia a keby bola stredná fáza o niečo dlhšia, bol by som ešte spokojnejší. 76% ()
Šikovná, dokonale inteligentní krimi gangsterečka o umění, čórkách, vypočítavosti, podvodech, vraždách, luxusu, partnerských vztazích, drezuře bojových plemen, používání lidského airbagu a mnohém dalším. Hlavní hrdina je sice šílenej xicht, ale na to už jsem si u Norů zvykl. Nemám moc co vytýkat, takže plnej. ()
Malý muž v kvádre, architektonicky štýlovom dome a s atraktívnou blondínkou. Jeho pracovnou náplňou je zohnať najkvalitnejších manažérov pre veľké spoločnosti a vysoký štandard pre partnerku. Od toho sa odvíja dej zložený z efektných šokizmov, krvi, humoru i lásky. Ďalší z thrilleroidných eintopfov zmiešavajúcich dokopy zlodejské filmy, špionážne thrillery, hrubozrnné komédie i ľúbostné drámy. Skutočnosť, že tento patrí medzi kvalitnejšie ešte neznamená, že ide o prvotriedny film. Len ďalšia z rady komerčne príťažlivých, ale výpovedne i formálne málo obohacujúcich sériových zlátanín stavajúcich na netradičnej charizme hlavného hrdinu a zvratových obratoch v deji. Tentokrát i na remeselne kvalitnej literárnej predlohe. Lebo Jo Nesbø písať vie. ()
Když měříte 168 cm, musíte si to nějak kompenzovat. Roger Brown je malý muž, který chce žít na vysoké noze a s vysokou blondýnkou. Zatímco ke své manželce musí vzhlížet, jeho milenka vzhlíží k němu, což mu ale k posílení ega, a hlavně k navýšení částky na účtu, nestačí. A tak si přivydělává. Dokonalými zločiny, jež nezanechají stopy na něm a při nichž on nezanechá stopy na místech činu. Aby nicméně obhájil svou zpochybněnou úlohu MUŽE, nezbude mu, než se ve sračkách (a krvi), jimž se dosud zdárně vyhýbal, vykoupat. Projít si divočinou, shodit civilizační masku a prodělat proměnu ze štvané zvěře v lovce. Jádrem Lovců hlav je psychologické drama o krizi mužské identity, jenže ono jádro bylo vyváleno v thrilleru a posypáno černou komedií. S tím, že nikdy není dopředu zřejmé, jestli bude příští scéna zvedat koutky úst, nebo žaludek. Nevypočitatelnost filmu (v nakládání se žánrovými konvencemi i hrdinou) se dobře doplňuje s jeho nekompromisností (akorát přehnané násilí je… prostě jenom přehnané) a nadsázkou, která ale není přiznaná tak nápadně, jak by si některé situace žádaly. Někdy je tudíž vtipnější to, co čekáte, že se stane, než to, co se skutečně stane. Napoprvé ale stejně nezbývá moc času nad tím přemýšlet díky spádu, jaký Tyldum filmu dal a při němž neztrácíme přehled nejen o změnách na Rogerově těle, ale také uvnitř jeho hlavy. Buďto Aerofilm ví, jaké filmy sem z dalekého severu přivézt, anebo tamější žánrová kinematografie svými kvalitami skutečně suverénně válcuje tu hollywoodskou. Apendix: Aksel Hennie připomíná Buscemiho a film zase Fargo i jiné počiny bratří Coenů (když už byste tedy chtěli škatulkovat, což v tomhle případě dost dobře nejde). 75% ()
Keywords: traktor - exkrementy - pes - tragické komično. Z tohohle filmu nezapomenu především tu naprostou absurditu napíchnutého psa (jakože nenávidím týrání zvířat, tak tohle jaksi přeskočilo někam jinam). Vynikající atmosféra filmu možná ovlivní můj názor na Nesba. Jak totiž někteří lidé zatracují to co letí (nečtu Harryho Pottera, nekoukám na Trůny, atd) tak mě je protivný Jo Nesbo. Inu asi to zkusím ()
Galerie (59)
Zajímavosti (15)
- Kromě scény v televizi jsou ve filmu další dva odkazy na film Muži, kteří nenávidí ženy (2009), který byl také natočen podle jedné z knih knižní série „Millenium“ (2005 - 2007) Stiega Larssona. Z tohoto snímku je zde použito několik leteckých záběrů a auto z něj tu bylo digitálně nahrazeno autem, které vlastní Roger Brown (Aksel Hennie). (akisha)
- V knižnej predlohe jazdí Clas Greve (Nikolaj Coster-Waldau) autom značky Lexus. Vo filme to režisér otočil a Lexusom jazdí Roger Brown (Aksel Hennie). Konkrétne Lexusom LS 600h. (Fericious)
- Ve scéně v autě, kde je Ove Kjikerud (Eivind Sander) v mrákotách a zvrací, je záběr na ruku, která mu povzbudivě poklepává na rameno. Nepatří ani Ovemu ani Rogeru Brownovi (Aksel Hennie), ale komusi na zadním sedadle. (akisha)
Reklama