Obsahy(2)
Dvanáctiletého Cyrila umístil jeho otec „dočasně“, než vyřeší své problémy, do dětského domova. Ve skutečnosti ale slabošský a nevyzrálý Guy nemá dost odvahy, aby jednou pro vždy řekl svému synovi „nechci tě, nestačím na to“. I když se Cyril nevzdává představy na návrat k otci, netrvá dlouho a otevře se před ním nová šance na život mimo brány dětského domova. Sympatická Samantha, která má vlastní kadeřnictví, si jej začne brát na víkendy. Tím ale teprve začíná série zkoušek jejich křehké důvěry, ze které se teprve může vytvořit opravdové pouto. Kluk na kole je realisticky natočeným příběhem obyčejného kluka, ve kterém stojí lhostejnost s vypočítavostí proti lidské vzájemnosti a lásce. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (170)
Hodně civilně natočený až k dokumentárnímu pojetí tíhnoucí snímek o citovém a hodnotovém tápání kluka, který se musí vyrovnávat s pocity osamění a zrady poté, co ho vlastní otec poslal do dětského domova a dal najevo naprostý nezájem. Není divu, že kluk šlápne vedle a zanedlouho přestoupí zákon. Po obsahové stránce je Kluk na kole věcný, přesný a důvěryhodný. Po stránce formy už tak spokojený nejsem, ale uznávám, že francouzští tvůrci nemůžou za to, že mi v jejich filmu chybí kousek Kachyňovy poetiky nebo Truffautovy citové angažovanosti. Celkový dojem: 65 %. ()
15 FFF Trapné. Ne umělecky trapné jako Strom života, ale jen trapné. Zápletka seriálového typu, hloupé herecké výkony a naprosto stupidní dialogy. Bože jak ho sundal tím šutrem? A ta bejzbolka? Ano skutečně, když dvanáctiletý kluk bouchne dospělého muže do ramena, tak ho omráčí a pak hned i jeho syna. =D Opravdu humorná záležitost. Tohle jsou ti slavní Dardannelovi? Běžte se bodnout, kdyby ten blbej kluk spadl z kola hned na začátku bylo by vše OK. Verbala na vás! ()
Kamera se hodně zaměřuje na hlavního hrdinu, kterého snímá v detailech a polocelcích v různých úhlech. Jeho svět a jeho pohled na svět tak máme v bezprostřední blízkosti a vtahuje nás do hrdinova života, abychom ho pocítili spolu s ním. I když jsou některé jeho projevy negativní, divák pochopí, co ho k nim vedlo. Rozumí tomu zmatku, opuštěnosti a touze k někomu patřit, která je nešikovně vyjádřená i projevená, protože hrdina je malý kluk, který si zatím neprožil zrovna šťastné dětství a reagovat vstřícně moc neumí. Nebyl nikdo, kdo by ho to naučil. ____ Ten film je normální a reálný, s hezkým koncem. Moc se mi zamlouvá přístup belgické policie (sociálky), její pochopení pro situaci, které tak dává naději na zlepšení. Zatímco příkrý trest a unáhlený soud by v téhle dětské popraskané dušičce vyvolaly jen další vzpouru a nasměřovaly by ji do pekel, tady mu dali další šanci a ukázali názorně, že všechno nemusí vždycky skončit špatně. /15. 8. 17./ ()
Pozoruhodná záležitost v několika ohledech, především nadčasové téma odloženého dítěte a pěstounství je pro mě rezonující, Thomas Doret v roli dospívajícího Cyrila natolik přesvědčivý, že bych se bála mít ho doma a na druhou stranu Cécile de France až zcela nepochopitelně trpělivá, hodná, milá, že se postupně stávala neuvěřitelnou.. Na mě příliš rychlé tempo, tvůrci to vrhli kvapíkem a já se domnívám, že skutečné, trvalé a pevné pouto vzniká časem, přála bych si s nimi strávit víc chvil, víc okamžiků, momentů, kdy bych měla možnost těm dvěma ten nový vztah uvěřit.. ()
Bratry Dardennovi tu zná asi každý kromě mě. Ale asi těžko poznám ostatní filmy, když mě tento neuchvátil. Neříkám že je to špatný film, to určitě ne. Zahraný je dobře, scénář jakž takž, ale prostě jsem ho nepochopil a probémy kluka, kterému začíná puberta mě opravdu neberou. Pro mě to byl malý hajzlík, stejně jak jeho táta. Takže hodnocení stejné jako u jiných slušných filmů, u kterých jsem se spíš nudil. [ PŘÍBĚH: 1 /// NÁLADA: 0 /// ART: 1 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Reklama