Tvůrci:
Jonathan NolanHudba:
Ramin DjawadiHrají:
James Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker, Sarah Shahi, Taraji P. Henson, John Nolan, Enrico Colantoni, Robert John Burke, Al Sapienza (více)Série(5) / Epizody(103)
Obsahy(1)
Příběh bývalého agenta CIA, o kterém se myslelo, že je mrtev. Krátce poté, co se vrátí zpět do New Yorku, jej kontaktuje záhadný muž, který si říká Finch. Ten disponuje značným společenským postavením a zdá se, že ví víc, než říká.
Na vzniku seriálu spolupracoval J. J. Abrams a na scénáři minimálně několika úvodních dílů se významně podílel Jonathan Nolan, jenž sepsal kompletně scénář k Mementu. Roli bývalého agenta ztvárnil James Caviezel (Vězeň, Umučení Krista) a tajemného Finche si zahrál Michael Emerson (Ztraceni, Saw: Hra o přežití).
(Bajsf)
Videa (182)
Recenze (191)
Pilot (60%): obrovské sklamanie. Ale aby som bol spravodlivý, moje očakávania boli príliš vysoké. JJ. Abrams, Jonathan Nolan, Michael Emerson - od takých mien som čakal LOST zmiešaný s Inception. To som samozrejme dostať nemohol, ale predsa len som dúfal, že pôjde o napínavý, originálny, mysteriózny seriál na pokračovanie plný tajomstiev. V skutočnosti ale (podľa pilotu) ide o obyčajný, priemerný, neoriginálny epizódový krimi seriál. Ak by som od neho nič nečakal, zrejme by ma nesklamal. Lenže na druhej strane, ani by som ho ani nikdy nevidel, pretože krimi veľmi nemusím. Šancu mu však ešte dám. Snáď prinesú ďalšie diely niečo zaujímavé. ()
Zatím viděn pouhopouhý jeden díl, takže nebudu hvězdičkovat. Otevřený konec v sérii 01 epizodě 04 byl zajímavým řešením. No ano, dobrovolně se přiznám, že jsem se koukla kvůli Rothenbergovi, který mě nedávno zaujal v Ripper street, ale tohle bylo něco úplně jiného a trochu jsem si musela na tento typ seriálu zvykat. Rozhodla jsem se, že kvůli souvislostem zhlédnu ty předchozí epizody a pokud to půjde (a nebude to stát za kočku) i některé další, a pak celé ohodnotím a pořádně okomentuju. Zhlédnutá epizoda o člověku, který nevěří ve vlastní charisma natolik, že se dopouští lumpáren, a zásadové doktorce s traumatem z minulosti byla tak na 65%. ()
Po prvej a druhej serii napisem par svojich postrehov ohladom serialu. Zial jedna sa len o priemernu krimi-zalezitost. Idea "machine", co dava len cisla socialneho poistenia par spravodlivym-zainteresovanym ,za ucelom pomoci alebo zneskodnenia dotycnych je zaujimava a nova. Tiez to dava velky priestor kazdu cast si vybrat zaujimavu osobu a prisposobit zapletku. O to zrejme tvorcom islo najviac. Aby sa toho totiz dalo tocit na mraky. Z ustrednej 3-5tice mi vadi prave Caviezel a ten jeho divny postoj a hlas modulovani ako panko z Kuriera. Je to take komicke. Tiez samotny pribeh odvijajuci sa na pozadi jednotlivych epizod je nevyrazny a moc sa v nom nedeje, pricom prave ten by mal serial tahat. V sucasnosti sledujem vo volnom case, ked nic lepsie nie je po ruke, 3tiu seriu, kde sa pridruzila dalsia sexi postavicka avsak i ten jej, akoze pistolnicky, postoj je zial taktiez komicky. Na zabitie nudy to ujde, avsak postrada to inteligenciu, herecku a rezijnu kvalitu niektorych novsich serialov (Homeland, House of Cards, Hell on Wheels, Dexter, Luther, Breaking Bad a dalsich). ()
Person of Interest staví sci-fi motiv neomylného stroje, pomáhajícíího v předstihu odhalovat zločiny, na pole detektivního žánru. Detektivka je tu základ, kde okrajový sci-fi prvek umožňuje hlavním postavám předcházet promyšleným trestným činům. Tím se z Person of Interest stalo moje seriálové provinilé potěšení. Hlavní hrdinové na rozdíl od autorit dosazených zákonem, které jsou mnohdy zkorumpované a mocichtivé, mohou pracovat mimo rámec zákona, což obvykle vede k rozličným zdravotním újmám na straně padouchů. (Tímto pojetím připomíná slušný Human Target). Hlavní postavy mají jasně stanovené typy. Finch - vědec, nerdovská postava; Reese - borec, co umí bojovat a střílet. Právě akce a zejména postava Johna Reese je předmětem mého neutuchajícího pobavení. Seriózní akce (přestřelky, kontaktní souboje) jsou plné amatérských chyb, kterých by se rozhodně bývalý špičkový voják nedopustil (krytí, pohyb v prostoru, neohrabanost). R. tak vypadá značně nepřesvědčivě a skoro legračně (Nevada: "Do každého souboje jde tak, jakoby se hlavně bál, že dostane na budku.") a každou větu pronáší, jako by sděloval tajemství nesmrtelnosti. Zkrátka provinilá zábava. S1: 4*.___Postavy zvážněly, prohloubily se a získaly na uvěřitelnosti, přibyla sympatické ženské hrdinky (a vrací se Zoe, sláva), motivy a zápletky se příjemně zkomplikovaly, zejména hlavní linie: S2 - 4*, konec 2. série za 5*. ()
Seriál jsem mohla konečně vidět celý a naprosto jsem byla zaujata. Dal nám nahlédnout do možné budoucnosti (pokud už dávno není realitou) kdy se opravdu lidská rasa bude muset rozhodnout, jestli svěřit své osudy umělé inteligenci.Nejsem žádný odborník a tak si dovolím nabídnout slova člověka povolaného: ... Stephen Hawking shrnul své obavy do následujícího výroku: „Zatímco dnes spočívá hlavní problém umělé inteligence v tom, kdo jí ovládá, v budoucnosti půjde o to, zda půjde vůbec jakkoliv ovládat“ ()
Galerie (863)
Zajímavosti (37)
- Českou stopou v seriálu je zmínění Prahy v 16. epizodě 3. série s názvem "Paměťová stopa". Český název 14. epizody 3. série "Česká spojka" se s naším státem pojí jen v českém názvu, originální pojmenování epizody je "Provenance". Ve 12. epizodě 2. série se jedna ze scén odehrává v Praze, v pozadí za Johnem (James Caviezel) a jeho parťačkou je vidět kostel sv. Mikuláše na Malé Straně, ale je to jen "fotka" (green screen) za uměle vytvořeným oknem v ateliéru. (kytka.patrik)
- Při scénách, které odhalovaly minulost Johna Reese (Jim Caviezel), byla mimo jiné města i Praha. (Ricik)
- John Reese dostane v 14. epizóde 2. série do rúk basketbalovú loptu a dá čistý kôš. Scéna odkazuje na to, že herec James Caviezel sa roky venoval basketbalu. (ywo666)
Reklama