Reklama

Reklama

Lovci zločinců

(seriál)
Trailer 1
Akční / Krimi / Drama / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller
USA, (2011–2016), 75 h 1 min (Minutáž: 42–45 min)

Tvůrci:

Jonathan Nolan

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

James Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker, Sarah Shahi, Taraji P. Henson, John Nolan, Enrico Colantoni, Robert John Burke, Al Sapienza (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(103)

Obsahy(1)

Příběh bývalého agenta CIA, o kterém se myslelo, že je mrtev. Krátce poté, co se vrátí zpět do New Yorku, jej kontaktuje záhadný muž, který si říká Finch. Ten disponuje značným společenským postavením a zdá se, že ví víc, než říká.
Na vzniku seriálu spolupracoval J. J. Abrams a na scénáři minimálně několika úvodních dílů se významně podílel Jonathan Nolan, jenž sepsal kompletně scénář k Mementu. Roli bývalého agenta ztvárnil James Caviezel (Vězeň, Umučení Krista) a tajemného Finche si zahrál Michael Emerson (Ztraceni, Saw: Hra o přežití). (Bajsf)

(více)

Videa (182)

Trailer 1

Recenze (191)

elizabeth_ba

všechny recenze uživatele

Zatím viděn pouhopouhý jeden díl, takže nebudu hvězdičkovat. Otevřený konec v sérii 01 epizodě 04 byl zajímavým řešením. No ano, dobrovolně se přiznám, že jsem se koukla kvůli Rothenbergovi, který mě nedávno zaujal v Ripper street, ale tohle bylo něco úplně jiného a trochu jsem si musela na tento typ seriálu zvykat. Rozhodla jsem se, že kvůli souvislostem zhlédnu ty předchozí epizody a pokud to půjde (a nebude to stát za kočku) i některé další, a pak celé ohodnotím a pořádně okomentuju. Zhlédnutá epizoda o člověku, který nevěří ve vlastní charisma natolik, že se dopouští lumpáren, a zásadové doktorce s traumatem z minulosti byla tak na 65%. ()

boshke 

všechny recenze uživatele

Hned zkraje smeknutí a obrovský respekt. Uznávám, že nejsem až takový seriálový maniak, neviděl jsem všechno, ale viděl jsem toho dost. A POI je jediný americký seriál, který skončil dobrovolně a na vrcholu. A za to má můj nehynoucí obdiv... Ano, začíná to snad až příliš tuctově a nikdy se to objektivně na úroveň áčkového seriálu nedostane. Jednu dobu mne štvala i ta přehnaná konspirativnost, kdy jednu dobu proti sobě šlo asi tisíc tajných společností / organizací a já se místy ztrácel. Na stranu druhou jsou tu dvě nepřekonatelné devízy seriálu. Zaprvé myšlenka. Myšlenka, že si nějací lidé ve volném čase hrají na hrdiny a "jen tak" zachraňují obyčejné lidi. Protože věří, že je to správné. To je prostě super a ač je to smyšlená utopie, prostě to tak nějak hřeje u srdíčka. A princip toho, že Harold s Johnem vždy dostanou jen číslo a nevědí, zda je daná osoba "victim or perpetrator", je perfektní a hned od začátku tomu seriálu strašně přidává. No a zadruhé devíza, bez které seriál dělat nelze - postavy. Harold, John, Shaw, Fusco, Elias, Root, Greer, Carter a další, epizodnější postavy. Bezvadný. Na závěr samozřejmě happy end, ale poměrně realistický a drsný... 90% (1. série - 80%, 2. série - 90%, 3.-5. série - 100%) ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Nič prelomové, zato celkom slušný nadpriemerný akčný seriál so zaujímavým korením v podobe takto doteraz nespracovanej tematiky "Veľkého brata". To všetko pod taktovkou Christopherovho brata so scenáristickým talentom, Jonathana Nolana, a výborným obsadením, ktorému kraľujú charizmatický James Caviezel a tajomný Michael Emerson. 1. séria: 80% ()

Oyer 

všechny recenze uživatele

1. série : To že se děj téměř nesune vpřed, ale točí se stále na místě zas tak moc nevadí. I když občas i tento aspekt trochu chybí (po skončení dílu nebudete v očekáváním, jakým směrem se příběh bude ubírat dál). James Caviezel tu předvádí naprosto dokonalé ztělesnění dokonalosti samotné. Zřejmě má sekundovat Michaelovi Emersonovi. Ve skutečnosti je to ale naopak. Emerson perfektně doplňuje Caviezela. Postava Johna Reese (Caviezela) je ztělesnění opravdového hrdiny, která diváka zaujme (což mi chybí u celé řady jiných seriálů). Občas se musíme povznést nad určité náhody, které hlavnímu hrdinovi párkrát zachrání život a ocenit jednak dokonalé zápletky, které častokrát vyjdou v úplně jiné rozuzlení, než na začátku dílu divák očekává, neodfláklé herecké výkony, zatažení do dějů s neutuchající napínavostí. Při každé zajímavé akci divák spoléhá na profesionální a bezchybný přístup dvou hlavních hrdinů: Extrémně kvalitní zabiják a mozek akcí vás nenechají nikdy ve štychu. Prim seriálu také hrají nad-dokonalé počítačové technologie, které ovšem do sci-fi žánru neodmyslitelně patří. 2.série: alespoň za mě: překvapivě ještě lepší než ta první :) Více zápletek, různorodějších prostředí a více se vyvíjí i celkový děj seriálu. 3 série: mi přijde trochu slabší. Zbytečně komplikované. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

V roce 2008 bratři Nolanové v roli scénáristů stroj "který vidí a slyší vše" v Gothamu zničili. O tři roky později se jeden z nich rozhodl na území New Yorku vyzkoušet, jaké by to bylo, kdyby přeci jen zničen nebyl... Začíná to jako suché Martini. Na poprvé vám takřka určitě nesedne. Otázka zda u toho jednoho nezdařeného pokusu skončíte či tomu přijdete časem na chuť. A ve vlastním zájmu lépe tomu na chuť přijít, protože akčnější, napínavější, aktuálnější, hravější, sebeironičtější a sebejistější oddychovku aby pohledal. Vážný (okud není zrovna nevážný) a navzdory sci-fi premise (i když ono je to spíše skvělé pohrávání si s "post 9/11" paranoií; jak Nolan trefně prohlásil: Neodehrává se to v budoucnosti, ale ve světě "za pět minut") i překvapivě atmosférou a akcí thrilleroidní suchý akčňák, který by nedělal z diváka hlupce, tu citelně chyběl. Začíná to ovšem tuctově a nemá cenu si nalhávat cokoli jiného. Sympatický koncept je spíše nevyužit, duo hlavních postav je k pláči jednorozměrné a zápletky jsou z ranku ohraných a již viděných... Jenže tvůrci jdou velmi záhy do sebe a to způsobem málokdy vídaným. Zdánlivě jasné zápletky začnou mít nečekané zvraty či aspoň průběh a nápaditě si pohrávají nejen s konceptem vrah/oběť, ale i formátem, žánrem apod. Ač co díl to (zdánlivě) samostatný uzavřený případ, tak zároveň co díl to i cca polovina jeho stopáže věnovaná hlavní dějové linii. Počínaje závěrem desáté epizody je pak podíl scenáristicky vymazlených dílů až zarážející a někdy hraničí přímo s genialitou. Postavám je věnován dostatečný prostor, aby dlouho nezůstali v počátečním ranku „nemluvná náhražka Liama Neelsona a kulhající dvojče Bena ze Ztracených“. Caviezel se do toho dostane a jeho šepot rozhodně budí respekt, Emerson se pro role charismatických tajuplných chlápků snad narodil a Chapman si to rovnou celé krade pro sebe. Navíc mají tvůrci i výtečné a charismatické padouchy; zvláště Root je postava s neskonalým potenciálem, který sice má evidentní předobraz v Nolanově Jokerovi (ostatně... sám si ho napsal, že) a Moriartym z moderního Sherlocka, ale to jí pranic na zajímavosti neubírá; ba spíše naopak. A tak pouze (ne)herečka Hensonová je zcela mimo svoji hereckou ligu a zamrzí to dvojnásob, protože její postava nezajímavá není ani trochu. I ta původně otravná propojující dějová linka začne získávat na dramatičnosti a stává se jasným tahounem, který nemá na poli aktuálně vysílaných "odpočinkových" seriálů příliš konkurenci. A i nadále to konstantně graduje (adrenalinem) a graduje (kvalitou); což ostatně platí i o celé druhé sérii, která není lepší, ale je rozmanitější. Způsob jakým se v každém díle kolotá mezi sebrankou záporáků a vytváří se mytologie, je tak neuvěřitelně hravý (již jen ty díly vzdávající hold filmovým klasikám), že při zpětném pohledu na úplný začátek nezbývá než se podivovat, že za tím stojí stejný tým. Navíc od dob pozdějších sérií Akt X tu nebyl seriál, který by si byl tak dobře vědom svých chyb i klišé a nebál se do nich uvědoměle, často a se sebeironickou nadsázkou tak často trefovat. A to navíc vezměme v potaz, že dosavadní vrchol seriálu přichází "až" během třetí série, kdy tvůrci nejprve v první polovině stylově a nekompromisně dořeší "policejně korupční" linii z předchozích sezón, aby následně přišli se "špionážně hackerskou" linií v druhé polovině, která skvěle (v mezích oddechovky samozřejmě) pracuje s aktuálními tématy demokracie a svobody v moderním věku. A právě suverenita s jakou se tu mění žánry i styly (mafiánské hrátky, techno/konspirační thriller, akce a navíc od dob pozdějších sérií Akt X tu nebyl seriál, který by si byl tak dobře vědom svých chyb i klišé a nebál se do nich s takovým gustem sebeironicky trefovat) z epizody na epizodu, aniž by to působilo rozháraně, je na tom všem stejnou měrou překvapující jako fascinující. S1: 4/5 S2: 4/5 S3: 5/5 S4: 3/5 () (méně) (více)

Galerie (863)

Zajímavosti (37)

  • Název 13. epizody 3. série "4C" neznamená pouze označení sedadla v letadle, ale i výraz "foresee", což znamená předpovědět přicházející událost. (Narcis)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

09.01.2022

Jonathan Nolan, bratr slavnějšího Christophera Nolana a zároveň zkušený televizní veterán, jenž má na kontě věci typu Lovci zločinců nebo v titulku zmiňovaný Westworld a rovněž pomáhal psát scénáře k… (více)

J. J. Abrams chystá nový sci-fi seriál

J. J. Abrams chystá nový sci-fi seriál

12.12.2016

Režisér Star Treku a sedmých Star Wars zatím neoznámil svůj další celovečerák, na televizní scéně ale zůstává plně činný. Ačkoliv se o Westworld staral hlavně Jonathan Nolan, jednalo se o Abramsovu… (více)

Singer, Abrams, Ayer rozjíždí nové TV seriály

Singer, Abrams, Ayer rozjíždí nové TV seriály

07.02.2012

Účast špičkových filmových tvůrců v televizních projektech už dnes není ničím výjimečným. Z těch posledních jmenujme třeba drama HBO Luck, na kterém Michael Mann spolupracuje s Dustinem Hoffmanem.… (více)

Reklama

Reklama