Tvůrci:
Jonathan NolanHudba:
Ramin DjawadiHrají:
James Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker, Sarah Shahi, Taraji P. Henson, John Nolan, Enrico Colantoni, Robert John Burke, Al Sapienza (více)Série(5) / Epizody(103)
Obsahy(1)
Příběh bývalého agenta CIA, o kterém se myslelo, že je mrtev. Krátce poté, co se vrátí zpět do New Yorku, jej kontaktuje záhadný muž, který si říká Finch. Ten disponuje značným společenským postavením a zdá se, že ví víc, než říká.
Na vzniku seriálu spolupracoval J. J. Abrams a na scénáři minimálně několika úvodních dílů se významně podílel Jonathan Nolan, jenž sepsal kompletně scénář k Mementu. Roli bývalého agenta ztvárnil James Caviezel (Vězeň, Umučení Krista) a tajemného Finche si zahrál Michael Emerson (Ztraceni, Saw: Hra o přežití).
(Bajsf)
Videa (182)
Recenze (191)
Společensko-kritický seriál, ze kterého se ve třetí sérii stal spíše dokument o vládním sledování. Jonathan Nolan zde opět potvrzuje, že umí psát a Michael Emerson se projevuje jako velice inteligentní herec, který o celém vládním sledování přemýšlí možná víc než všichni diváci dohromady. Nejoblíbenější postava: Harold Finch. Nejoblíbenější epizoda: S03E23 DEUS EX MACHINA (nejlepší seriálové zakončení série. ()
Divím se a nemůžu uvěřit že má tento seriál tak vysoké hodnocení. Trapné, kýčovité a pitomé, to je hodnocení které mě napadá když se nad tímto seriálem zamyslím. Zápletka zaostává, zatímco hlavní hrdina, obejda z konťáku, rozsévá olovo s neskutečnou přesností, poradí si s několikanásobně větší přesilou v nesmyslných "blikacích" záběrech a pravděpodobně při tom vyřeší nějaký "atomový" problém, aby si ukrátil čas než se rozjede zápletka ve stylu: Kdo skutečně zabil mou ženu a kdo se mnou manipuluje. Bez nápadu, bez atmosféry, bez srdce a nejtrapnější na tom je, jak se snaží přilákat a zaujmout, v současnosti tak strašně oblíbeným, tématem "vláda nás všechny sleduje a zneužívá". ()
Napínavý a chytrý krimiseriál, pohybující se v oblasti sci-fi, která se může stát v nedaleké budoucnosti realitou. Originální je různorodý vyšetřovací tým snažící se pomocí počítačového a kamerového sledování jednotlivců napravit svět a zabránit zločinům, dřív než k nim dojde. Stejného principu využívá i snímek Minority Report s Tomem Cruisem a trojicí tušitelů. Jak už to v těchto seriálech bývá, jednotlivé případy jsou různé kvality s opakujícími se motivy, ale i tak je to koukatelné. Největší roli v tomto seriálu nemají vyšetřovatelé, ale mobilní telefony. Ještě že je máme. ()
Pilot dost zajímavý, nesoucí atributy americké vymívačky, ale Noulanův rukopis je jasně čitelný a místy až protiamerickým fantazírováním paroduje způsob přežívání, v tak neutuchající době post jedenáctizářiové. Scénář je sice čitelný, ale logický a nijak nepředbíhá či nenafukuje, je vyvážený a prozatím se příběh obejde bez nudných, nutných scén, tak aby se naplnil 45 minutový formát dramatického seriálu. Noulan je jeden z mála důvodů, společně s úžasně sterilní ústřední dvojicí, proč se možná podívám i na další díly. ()
Můj nejnovější seriál number one. Nolanům zřejmě v žilách nějaká ta genialita opravdu koluje. Typická záležitost, kdy se musí překlenout tak pět dílů první série, aby to diváka chytlo, ale potom je to čím dál lepší. Výborně napsaný postavy, kde každá má vlastní vývoj a je radost sledovat, jak se v prvních dílech nesympatickej zkorumpovanej Fusco pomalu mění na někoho, komu člověk drží palce (díky Chapmanovi a hlavně když to schytá do zadnice). To platí i pro detektiva Carterovou (skvělá Taraji P. Henson) nebo záporáka Eliase (Enrico Colantoni se tu z roztomilýho mimozemšťánka v Galaxy Questu změnil v cool zabijáka). Obě hlavní postavy jsou bez debat. U Emersona jsem neměla pochyb, že podobnou roli uhraje na jedničku, zato Caviezel pro mě vždycky byl nudnej herec - tady se ovšem předvedl v sakra dobrým světle a nijak ze Emersonem nezaostává. Jejich prohlubující se přátelství je díky společný chemii obou herců taktéž radost sledovat. Jedním z hlavních plusů je scénář - od flashbacků po příběhy jednotlivejch dílů. Inteligentní, napínavej a s chytře dávkovanýma twistama, kdy ze zdánlivý oběti může bejt pachatel, ale nevyplní se to vždycky. A v neposlední řadě přímo DOKONALE vybraná hudba, přesně moje krevní skupina. Každej díl můj playlist obohatí o novou pecku. Už když v první epizodě zazní Angel od Massive Attack jsem byla jasná. Nebo DJ Shadow, toho slyšet je hotová slast. A tvůrci mají stejně jako já slabost pro skupinu U.N.K.L.E., jejich tvorba zní v seriálu často a to je dobře. Celkově supr záležitost, doufám, že kvalita první série jen a jen poroste! ()
Galerie (863)
Zajímavosti (37)
- Na začátku této epizody při dojemném loučení s policistkou Carterovou (Kwoade Cross) můžeme slyšet skladbu „Hurt“ od amerického zpěváka Johnnyho Cashe, která vyšla na jeho albu nazvaném „American IV: The Man Comes Around“, které vyšlo v roce 2002. (Trajektt)
- Sarah Shahi musela v štvrtej sérii odstúpiť z natáčania kvôli tehotenstvu. Prvého marca 2015 porodila dve dcéry - dvojičky. (ywo666)
- Na Comic-Conu v roce 2013 tvůrci pustili video, ve kterém do sebe byly sestříhány záběry ze seriálů a z afér kolem NSA. Rozdíl mezi skutečností a fikcí byl k nepoznání. (DarkKnight)
Reklama