Režie:
David AyerScénář:
David AyerKamera:
Roman VasjanovHudba:
David SardyHrají:
Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, America Ferrera, Cle Sloan, Cody Horn, Shondrella Avery (více)Obsahy(2)
Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)
(více)Videa (10)
Recenze (982)
Dechberoucí podívaná, která se dokáže dostat pěkně pod kůži. Brzy si zvyknete na hlavní dvojici a prožíváte s nimi jejich případy z profesního a příhody z osobního života. Některé scény vám zvýší tepovou frekvenci, některé vás pobaví, jiné dojmou. Patrola je vyváženým snímkem, v němž není nouze o strhující akci, napětí, romantiku a skvělé herecké výkony, přičemž děj není v žádném případě nudný! Vynikající soundtrack skvěle dotváří atmosféru daných scén a perfektní kamera dodává na realističnosti celému filmu. Emotivní závěr je jasným důvodem k plnému počtu hvězdiček. ()
Do jaké míry vystihl Ayer skutečnou realitu a pracovní život policisty v LA, bohužel nemůžu osobně posoudit. Ale protože lidé jsou, jak všichni dobře víme, nevychovaný dobytek a rušné americké metropole smrdí hříchem rozhodně nesčetněkrát více než naše české zapadákovy, uznávám tuhle stylově nasnímanou a bravurně zahranou vizi "špatného světa" jako filmařsky hodnotnou a kulturně vzdělávací. Ono takhle srdnatě a otevřeně vysypat do světa největší společenský odpad v úžasných Spojených státech, to se hlavně v poslední době určitě cení. 80% ()
Film přepínající mezi POV perspektivou a "klasickým" snímáním z ruky, mezi zaujetím / policajtským sentimentem a odtažitým sledováním podivných týpků, pro něž je služba adrenalinovou jízdou (a značně je poznamenává). Akční scény jsou brilantní a musím přiznat, že jsem už dlouho necítil tak intenzivní napětí (Tropa de Elite?) - kombinace osobní perspektivy a syrové digitální kamery funguje skvěle. Stejně jako všední dialogy obou hrdinů plné LA dialektu a přízemnosti. Horší je to s pokusy o pohled do soukromí, v nichž se POV působí trochu nekoncepčně a rušivě, často jako by spíš mělo zakrývat dost banální fráze. Přitom Patrole nečiní potíže tenhle sentiment několikrát výtečně shodit. Bohužel to lavírování mezi ironií a fascinací se nejvíc podepíše na závěru, který má našlápnuto k velkým věcem, nakonec ale zase polopaticky zopakuje to, co by nepřehlédl ani slepý... Za skvělého Gylenhaala, "nedořešený" motiv viny a několik parádně trefených momentů (závěrečný shoot-out, scéna s prohledáváním baráku "stařeny") hodnotím, jak hodnotím. P.S. Zajímavé by bylo srovnání "způsobů snímání" ve vztahu k tematicky příbuzným Stoneovým Divochům! ()
Z online deníku poldy, aneb jak to vypadá, když se dá "bílej" a mexičan dohromady jakožto policejní hlídka, která si občas rejpne a řeší věci ne zcela podle předpisů. Vtipné, akční,některé scény hodně drsné, částečně natočené na dig. kameru a hudba, která k tomu sedne. Film při jehož shlédnutí mě zamrazilo a to nejen jednou. 85% ()
Dobrej policejní kousek. Dějově to není nic přesyceného, z větší části se jedná opravdu jenom o takové nahlédnutí do rutiny každodenní policejní práce v sociálně posrané čtvrti amerického velkoměsta - tedy o sled víceméně nesouvisejících scének. Něco jako "hlavní dějová linka" začne prosvítat asi až kolem poloviny, ale i potom se "děj" odehrává spíš jakoby mimochodem. Což je úplně jedno, protože na End of Watch je důležitá hlavně jeho forma, autenticita a drsná ušpiněná estetika daná jednak tématem, jednak způsobem snímání. On to není na pohled nijak hezký film. Stříhá se mezi kamerou v policejním autě, ruční kamerou, kamerkami připnutými na oděvu i normálními filmovými záběry. A dohromady to dává moc zajímavou mozaiku, která působí znatelně méně omezeně v porovnání s čistou found footage formou. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (36)
- Ze střelných zbraní je možné nejčastěji zahlédnout pistoli Glock 22 a brokovnici Remington 870. Obě patří ke standardním zbraním americké policie. Ve snímku je ale možné zahlédnout také Colt M1911, Walter PPK, revolver Smith&Wesson nebo AK-47. (Adrai)
- Strážníci Taylor (Jake Gyllenhaal) a Zavala (Michael Peña) ve filmu obdrželi "Medal of Valor", tedy nejvyšší možné ocenění udělované příslušníkům LAPD. Nejčastěji se uděluje za statečnost a hrdinství projevené při životně nebezpečných situacích nad rámec služebních povinností. (Pria)
- Ve všech scénách se objevuje alespoň jeden z hlavních hrdinů. (Pria)
Reklama