Režie:
Michael GoiScénář:
Michael GoiKamera:
Josh HarrisonHrají:
Rachel Quinn, Amber Perkins, Dean Waite, Peter Renaud, Tammy Klein, April Stewart, Jay Gragnani, Marcus Dreeke, Caleb Wells, Kara Wang, Tia StreatyObsahy(2)
Film podle skutečné události, která 14. ledna 2007 otřásla celou Amerikou. 14letá Megan Stewart tohoto dne náhle beze stopy zmizela a o tři týdny později i její 13letá nejlepší kamnarádka Amy Herman. Film je sestaven z videí, záznamů z chatu, webcamerových záběrů, domácích video nahrávek a všech záznamů, které bezprostředně zachycují dobu před Meganiným zmizením. (Dlee)
(více)Recenze (154)
Mrazivý portrét dvoch mladých amerických dievčat, po ktorých sa v roku 2007 zľahla zem. Doslova. Väčšina prvej hodiny je zoznámenie sa s povahou a životom oboch dievčat, ktoré je zrkadlovým opakom, a sledujeme ich pri bežných voľnočasových aktivitách americkej omladiny. Približne po 40 minútach nastáva zlom - Megan a Amy spoznávajú na internete mladíka menom Josh. Krátko na to bez stopy Megan zmizne a rozbieha sa rozsiahle pátranie, pokrývané reportážami a rozhovormi s rodinou, známymi a vyšetrovateľmi. O 3 týždne neskôr mizne aj Amy, a film sa dostáva do finálnej fázy. Nasleduje 22 minút číreho mrazivého depresívneho hypno-pekla, ktoré rozhodne nie je pre každého. Mučenie, znásilnenie a pochovanie za živa v dlhých, nezostrihaných scénach bez čohokoľvek, čo by narúšalo autentickosť, vám rozožerie mozog za živa. 80% ()
Megan is missing je jeden z mála filmů, kterému se podařilo dostat Hulka téměř na kolena. Nikoliv pro nějakou nadnesenou a vizualizovanou přehlídku řeznického řemesla, ale pro neosobní sadismus, s jakým únosce jednal se svou obětí. Nechci psát, že jsem ještě něco takového neviděl, nejspíš ano, už toho mám filmově za sebou docela dost, ale v tomto nekompromisním podání , kde found footage ještě zvyšuje působivost, to vnímavého jedince (otce) roztrhá na kusy. No, tohle už opravdu nechci nikdy vidět. Zapomenuta první půle prakticky jen s ukázkami průměrných amerických puberťáků, za jejichž způsob výchovy bych rodiče nakopal a odpuštěn i z mého pohledu "unkošer" monolog Amy před koncem. Čtyři ze strachu. ()
No já nevim. Na tyhle skutečný události mám svuj názor, takže to beru s rezervou. A jako ff film se to taky moc neosvědčilo. Třičtvrtě hodiny jsem koukal, jak si dvě, místy tři, čtrnáctiletý telata vyměňujou zkušenosti o tom, kdy a kde koho vykouřily kvůli troše fetu. Pak jedna z nich zmizí a teprve pak to začne bejt trošku zajímavý a když se ztratí i druhá, dojde dokonce i na skoro hororovou scénu. Ale jinak se jedná pořád o podprůměr. Jako většina ff filmů. 30% ()
Další z rádoby dokumentů (pojem found footage je tentokrát pravdivý jen z půlky) a zase trochu jinak. Snímek sleduje poslední dny dvou mladých děvčat, které se za podivných okolností ztratily, a do dneška jsou "nezvěstné." Holky jdou s dobou, takže se netočí pouze na kameru. Natočený materiál se tentokrát skládá z chatu, telefonních nahrávek, ale i ze záznamů bezpečnostních kamer a televizních zpráv. Trvá dlouho, než se začne něco dít, zhruba půlka filmu je vyplněna mejdany, dialogy o sexuálních zkušenostech, problémy s rodiči... zkrátka záležitostmi týkající se každé čtrnáctileté holčiny. Jenže posledních 20 minut se karta obrací a ukazuje nám "dosud nezveřejněné záběry" plné psychického teroru a fyzického násilí. A můžu vám říct, že je to celkem síla. Jako varování před číhajícím nebezpečím na Skypu, Facebooku a podobných moderních nutností to funguje dobře. Ale ta veškerá kaše okolo mi přišla prostě moc dlouhá. Hodnocení časem možná zvýšim, zatím mi to ale v hlavě pořád kvasí. Což je asi nakonec dobře. ()
Hodnotím o něco výš, kvůli užitečnosti takového snímku. Půlka filmu jsou únavné a ,,poučné,, tlachy tupých čtrnáctek. Pak šok z fotek probere, nicméně si člověk uvědomí, že snímky nejsou autentické a děsivost poklesne. To platí i pro závěrečnou nahrávku. Nicméně představivost pracuje, takže je to hustý pořád docela dost. ()
Galerie (11)
Photo © Anchor Bay Films
Zajímavosti (14)
- Keďže film je založený na sérii skutočných prípadov únosov detí, verejne ho podporil aj Marc Klaas, zakladateľ nadácie KlaasKids Foundation, ktorá sa venuje predchádzaniu zločinom na deťoch a pomáha pri nachádzaní nezvestných. (Arsenal83)
- Vo filme sa niekoľkokrát odkazuje na film Sedem (1995). Je to zámer režiséra Michaela Goia, ktorého cieľom bolo, aby film vyznel rovnako znepokojivo ako Sedem. (Arsenal83)
Reklama