Režie:
David VondráčekScénář:
David VondráčekKamera:
Jan KadeřábekHudba:
Stefan ValdobrevObsahy(1)
Film Láska v hrobě je sběrným dokumentem, v němž se líčí příběh milenecké dvojice bezdomovců Jana a Jany, kteří se poznali na starém německém hřbitově ve Strašnicích. Příběh s rozměry antické tragédie přináší každodenní obraz života lidí bez domova se všemi průvodními jevy – příležitostnou hygienou v provizorních podmínkách, starostí o „domov“ v hrobce, sháněním obživy vybíráním kontejnerů… Širší rozměr získává příběh nenásilným pokusem nalézt minulost našich hrdinů a pokusit se o jakousi introspekci jejich životů, které poznamenalo nefunkční rodinné zázemí a osobní tragédie. I když vyhlídka společného života a domova vybudovaného na hřbitově přináší nevšednímu páru naději, ve skutečnosti nedokáže uhnout z cesty k sebedestrukci. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (160)
1. Život dnešních lovců-sběračů v městských "savanách a džunglích" na sever od subtropů je podobně vyčerpávající a krátký jako život pravěkých předků. 2. Kromě pudu sebezáchovy člověka drží při životě zvyk a připoutanost k jiným lidem, byť třeba ve vzpomínkách. Po rezignaci život jde střemhlav dolů. Přesto je lidské tělo často až příliš odolné, což oddaluje konec. Moderní medicína nedělá vlastně nic jiného než oddaluje konec. 3. Socialismus prohrál konkurenční boj s kapitalismem, protože nestrašil lidi nezaměstnaností, nepotřebností a ztrátou jistot, nikoliv proto, že se lidé nemohli realizovat, jelikož kdo moc chtěl, ten si našel nějaké cesty, stejně jako dnes. To jest za socialismu si lidé necenili ani to maximum, kdežto dnes se lidé drží i svého minima, a to včetně těch bohatých a úspěšných, kteří své "minimum" ještě navíc neustále zvyšují. 4. Kdyby dnešní náboráři lidských zdrojů ukazovali tento dokument uchazečům o zaměstnání, mohli by klidně nabízet o 15–20 % nižší mzdu. Točit a šířit podobné dokumenty je tudíž v zájmu společnosti založené na konkurenci a zisku. ()
Ten film je docela dobře natočený. Je tam hodně momentů nepříjemných na pohled a je dobré, že ve střižně nezmizely. Doufám, že nám chtěl režisér jen ukázat jeden život dvou bezdomovců, protože jestli chtěl něco víc jako empatii, soucit, tak to nemohlo absolutně vyjít. Ti dva žili, jak chtěli a jak také hrdě proklamovali. Prý chtějí žít svobodně, ovšem to, že byli otroky alkoholu, tudíž nesvobodní, si jaksi uvědomit nedokázali. Skončili, jak skončili a je to jejich věc. ()
Houmlesáci se spokojí s honorářem ve formě krabičky cigaret či levného chlastu, proto je dobrý nápad udělat z nich téma svého famáckého cvičení...oh wait, on je to regulérní film pro kina. Takhle jsem po většinu filmu doufal, že všichni zúčastnění umřou na žloutenku, že přijede četnictvo a zatkne je pro potulku, nebo tak něco. Splněno jen z poloviny. Kvalitní slzopudná hudba. ()
Helena Třeštíková vždy do příběhu svých dokumentů více či méně zasahovala. Tady pan režisér (záměrně ?) nezasahoval a příběh dvojice bezdomovců je díky tomu bezůtěšnější, mrazivější a osamělejší - a tedy blíže realitě. Velice silný zážitek, nebál bych se Lásku v hrobě doporučit komukoliv a ať si každý udělá názor sám, protože nic není tak černobílé, jak to na první pohled vypadá. Díkybohu za neskomírající českou dokumentaristiku. 8.5/10 ()
Pěkný dokument o životě dvou ztroskotanců, kteří se na chvíli našli a cítili svobodní. Víc se k tomu napsat nedá, doporučuji shlédnout. Dojem, který mi zůstal, je - smutek a spousta otazníků. Pozn. Pavel Bém, který po sestupu z "Everestu" vyšel mezi lid a naléval jim vánoční polévku, byl asi nejhorším zážitkem z celého filmu. ()
Galerie (2)
Zajímavosti (10)
- David Vondráček objevil Janu a Jana náhodou, když přelezl polorozbořenou zeď evangelického hřbitova V Praze - Strašnicích. (JoranProvenzano)
- Film se natáčel v letech 2007 - 2011. (JoranProvenzano)
- Film měl původně reflektovat sociální (pod)úroveň pražských bezdomovců. Až během natáčení se režisér rozhodl pro změnu celého konceptu dokumentu a zaměřil se na peripetie ústřední dvojice. (=woody=)
Reklama