Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na mezinárodní škole v Jakartě vyzývá profesor svou třídu 20 studentů k myšlenkovému experimentu. Tváří v tvář blížící se nukleární apokalypse musí určit, kterých 10 z nich ukryje v podzemí a tím obnoví lidskou rasu. Rozhodnutí se rychle stává smrtící, protože všichni ve skupině se obrátí proti sobě v zoufalém boji o přežití, který stírá hranice mezi teorií a realitou... (Weasley)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (159)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Ze začátku jsem si říkal, že by zase nemuselo bejt tak zle. Ne že by šlo o něco převratnýho a už vůbec ne nějak nadprůměrně zahranýho, ale těch prvních dvacet minut jsem se docela bavil. Jenže jakmile ten hodně divnej psychotik, co tam byl za učitele, začal rozvíjet zdánlivě jednoduchej experiment, musel jsem si klepat na čelo. A jak narůstalo existenciální a rádobyfilosofický kecání, začala stoupat i averze ke studentům, kteří mi do tý doby nijak moc nevadili. Na konci jsem si představoval, jak pomalu věším Sophii Lowe, která se zmítá na provaze, chroptí, natejká jí jazyk a oči lezou z důlků. Je tu jediná chytrá pasáž v podání Daryla Sabary, ale ta přijde až na konci a upřímně řečeno nevyplatí se na ní čekat. 10% ()

Mr.Ripley 

všechny recenze uživatele

Zajímavý konceptuální experiment se svěžím vizuálem a příjemně béčkovým obsazením. Jenom škoda toho nesmyslně nastavovaného konce, jinak se mohlo jednat o sebevědomé čtyřky. ____ Místy mi bylo až nepříjemně, jak ve mě film čím dál objevoval psychopatické choutky - zde ukryté pod rouškou "filozofie". ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Naprosto úžasný nápad. Svět je před jadernou apokalypsou a učitel má dvacet žáků. Jeden deset z nich (tedy 10 z 21) má jisté místo v bunkru. Ty ostatní musejí zůstat vně. Buď budou zabiti, anebo počkají na radioaktivní spad, který se rychle blíží. Koho ostatní vyberou? Jak se rozhodnou? Kdo má právo žít a kdo ne? Výborná myšlenka, jen se z ní nakonec vytratil jakýkoli smysl a jakékoli opravdu smysluplné poselství. Ten finální objev je pak jen hřebíčkem do rakve zajímavě rozjetému snímku. ()

rukay 

všechny recenze uživatele

Velice nápaditý námět, který mne vlastně k tomuhle dílku přitáhl, se rozplyne otřesně rychle. Ač je prvních 15 minut skoro na plný počet (5*), tak s přibývajícím časem to celé nemilosrdně padá přes laciný průměr až kamsi pod něj k soustavnému přemáhání nutkání film ukončit a jít dělat něco podstatně užitečnějšího - třeba kopat jámu a zase ji zahazovat. Kdybych na to šel do kina, asi bych si teď opravdu hodně nadával a tak na oslavu svojí prozřetelnosti raději zruším některé rezervace v Cinestaru. První co Vás po úvodu zajisté trkne je herecké obsazení - třída je tak gendrově vyvážená, že v ní už snad chybí jen jednonohej a retardovanej. Všichni s postavami a tvářemi modelů spodního prádla. (4*) Digitální efekty, jsou spíše podprůměr, akce tu není pochopitelně žádná, a tak aspoň napjatě čekáte jaké že to zajímavé filosofické hádanky si režie připravila. Bohužel - žádné. (3*). Jakous takous invenci si totiž vyplýtvala na první dialog studentů s kantorem. Krátce na to umře navíc i logika, což je u filmu, který je vlastně na logice založený, totální fail. (2*) Poslední půl hodina je utrpení plné nesmyslů, vršení jedné překroucené teorie přes druhou do nepřehledného slepence, aby jsme se nakonec nedozvěděli vůbec ale vůbec nic. Finální rozuzlení o perverzním učiteli to spolehlivě sráží na kolena a Vy máte jako divák pocit, že taková 1*, je vlastně docela hodně. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

No, po pravdě jsem podle hodnocení čekal mnohem větší blábol. Nutno uznat, že Philosophers přichází s relativně neokoukaným námětem a docela funkčními postupy. Koncept čistě teoretického myšlenkového experimentu mě ze začátku lehce zamrzel, ale když se po čase ukázalo, že díky němu můžou filosofové opakovaně startovat a třeba i odvážněji experimentovat, vyhodnotil jsem jej jako koncept chytlavý. Film přichází s několika zajímavými motivy a celková pointa je víceméně v pořádku. Proto je tak velká škoda, že takhle poutavý námět nedokázal těžit více ze svého potenciálu. Proč řešení jednotlivých problémů opravdu více neopřít o filosofické teorie (odpověď, že průměrný divák je ve vodách filosofie nevzdělán a nechytal by se, neberu)? Proč nejít hlouběji a těch několik zajímavých myšlenek nerozvíjet dál a dál a místo toho do celé věci zbytečně zatahovat jakési třídní vztahovky? Proč v celé konstrukci dělat tak závažné chyby jako přenášení pochybně nabytých informací z jednoho experimentu do druhého (získaný kód je opravdový výsměch)? Proč celou poslední čtvrtinu mlátit prázdnou slámu zcestným blábolením, když se to celé -s jen s trochou snahy- dalo zastřešit nějakým sofistikovanějším systémem (ať už z ranku východních nauk, nebo zápaďáckého humanismu)..... Prostě, potenciál dobrý, ale tvůrci asi v rámci studia filosofie prošli stejně “úžasným“ kurzem jako tahle třída, kde se poslední hodinu ujišťují o tom jestli opravdu ví co je to to platónovo podobenství o jeskyni :D ()

Galerie (140)

Zajímavosti (4)

  • Z posledního krytu odchzí 10 lidí, ale na lodi jich je již jen 9. (LERw!g)
  • Natáčení probíhalo v různých částech Indonésii, jako je Jakarta, Jáva nebo Sumatra. (Terva)
  • V jednej scéne v bunkri hrajú študenti Shakespearovu hru "Othello." (Astonko)

Reklama

Reklama