Režie:
Tom HooperKamera:
Danny CohenHrají:
Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Eddie Redmayne, Helena Bonham Carter, Sacha Baron Cohen, Samantha Barks, Aaron Tveit (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Jean Valjean byl po devatenácti letech propuštěn z vězení. Zbědovaný muž nalezne azyl na faře. V noci tam ukradne stříbrné nádobí a uteče. Policisté ho dopadnou, ale farář tvrdí, že mu vše daroval, a přidá mu ještě dva svícny. Valjean, zaskočený jeho velkodušností, se rozhodne změnit život a svou totožnost. Stane se ctihodným občanem, a dokonce starostou, jenže ani tehdy není před slídivým Javertem v bezpečí. Po smrti tovární dělnice Fantine se ze soucitu a také z pocitu viny ujme její dcerky Cosette. Společně s ní pak před zákonem utíká do anonymity francouzské metropole. Tam na ně po pár letech klidu čeká kromě Javerta i další nebezpečí - ulice bobtnající revolucí, kterou připravují mladí muži. Jeden z nich, Marius, se při letmém setkání zamiluje do dospívající Cosette a ta jeho city opětuje. Kvůli své dceři a jejímu štěstí se Valjean rozhodne riskovat, dokonce se vydá na barikády v předvečer rozhodujícího souboje mezi revolucionáři a armádou, aby z předem prohrané bitvy těžce raněného Mariuse zachránil... (TV Nova)
(více)Videa (42)
Recenze (1 160)
Ani kvôli kvalitným hereckým a speváckym výkonom, ani kvôli nevšednej výprave, ani kvôli vynikajúcej kamere a dobrej réžii nemôžem dať viac ako 2 body. Film by som premenovala na: Umelecký pokus o neoprávnené (či nehorázne) posvätenie Francúzskej revolúcie. Alebo by mohol mať názov: Umenie v službách klamstva, alebo aj Ako sa dá zničiť príbeh jednou opovážlivou záverečnou scénou. Ani samotný Hugo to tak neprestrelil. Som sklamaná... Tie dva body sú až-až! ()
[imdb: 6.6/10] | me: Pekný film, no náročný muzikál... Vo svojom filmovom živote som už videl viaceré (známe, či menej známe) muzikály, nikdy však taký kde hovorené slovo tvorilo 2% zo 157. minút. Vo väčšine prípadov (u muzikálov) sa po hudobnej stránke jedná o úderné hity, ktoré oživia celý film. Tento krát mi to však (s istým počtom hlavných výnimiek) pripomínalo veľkonočné Pašie. :) Toľko spevu podľa mňa pôsobilo neprirodzene ... aj v spojení s nie vždy presvedčivým (speváckym) prevedením. Na druhej strane však efekty, výprava a herecká + vizuálna presvedčivosť mnohé zo spomínaných "nedostatkov" kompenzujú. Konkrétne: nemôžem opomenúť strhujúci výkon Anne Hathaway, ktorý je neskutočne silný a emotívny. Klobúk dole. Celkovo však tento muzikál po filmovej stránke hodnotím pozitívne, ...hoci (ako som už povedal) toho spevu mohlo byť výraznejšie menej. [3.7 *] I had a dream my life would be so different from this hell I'm living! ()
Jednak jsem viděl muzikál a druhak jsem přesně věděl, do čeho jdu, takže se žádné zděšení nekonalo. Naopak mi Hooperovo experimentální zpracování docela imponovalo, jen se těmi pár písničkami "na ksicht" zbytečně připravil o filmové hrátky, které mohly ony scény katapultovat do památných výšin. Když pak totiž nastoupí třeba koláž s One Day More, je to přesně taková nádhera, jaká by slušela i zbytku slavných melodií. (7/10) ()
Film, který je výborný v jednotlivých částech, ale už ne tak v jeho celku. Pustit si někdy třeba na youtube jednotlivé úseky, tak jsem unešená a sahám po spoustě kapesníků, ale už dlouho jsem neviděla tak osekanou a zkratkovitou adaptaci. Chápu, že se tomu nedalo vyhnout a už vůbec ne u muzikálu, ale když se dva lidé zamilují pouhým pohledem a jejich jediný společný rozhovor je o tom, jak se jmenují a pak je nám to předkládáno tak, že jsme právě byli svědky velkého osudového milostného příběhu, kdy je schopen jeden pro druhého položit život, to jsem prostě nepřekousla. Ve filmu mi pak chyběl jakýkoliv vývoj postav a nějaký uvěřitelný přerod. To jsou mé výhrady vzhledem k adaptaci díla, nicméně film obsahuje silné a krásné momenty. Za první polovinu bych jednoznačně dala o hvězdu navíc, Anne Hathaway hraje, jako by to byla její poslední role v životě a její I Dreamed A Dream je jasný vrchol filmu, měla jsem pocit, že se mnou nedýchá celé kino. Po vypuknutí revoluce se však pro mě film stal ubíjející, postavy brečí, ale já s nimi vůbec nesoucítila, vůbec jsem si k žádné nevybudovala vztah, a když jedna z hlavních umírajících postav zpívá o tom, jak brzy zavře oči a já se začnu modlit, aby už skutečně ty oči zavřela, je asi něco špatně. Pokud máte rádi muzikály, do kina určitě jděte, toto je ten film, u kterého ani nemá cenu číst cizí komentáře, protože hodně záleží na individuálním přístupu k filmu. Za mě 3,5* ()
Upřímně jsem měl co dělat, abych závěrečnou hodinu vydržel, tak úúúmorně natahované to poslední "revoluční" dějství bylo. Přitom film nezačínal vůbec špatně. Prvních dvacet minut jsem si tedy zvykal na zpěv a odnaučoval se očekávat mluvené slovo, další zhruba hodina se mi ale vcelku líbila (hlavně tedy Sacha Baron Cohen a Helena Bonham Carter se blýskli) a Hugh Jackman a Russel Crowe byli co do herectví i zpěvu perfektní volba. Jenže ten konec/ty konce. Původní muzikál neznám, čili jsem netušil, jak bude která píseň dlouhá, a tak s Javertovým finále přišlo opravdové peklo (v duchu jsem si říkal: "Tak teď! No! Už!" a ono ne, přišla další sloka) a úplný závěr v tom pekle ještě přitopil. Dvě a půl. ()
Galerie (184)
Zajímavosti (52)
- Než byl do role Thénardiera obsazen Sacha Baron Cohen, tvůrci zvažovali také obsazení Geoffreyho Rushe. (ČSFD)
- Natáčení probíhalo v Paříži, Portsmouthu, Winchesteru a ve studiích Pinewood v Británii: konkrétně ve zbrusu nové The Richard Attenborough Stage, která je s plochou 2 787m² jedním z největších atelierů v Evropě a byla dokončena pouze několik týdnů před samotným natáčením. (Alca)
- Hugh Jackman (Jean Valjean) kontaktoval Toma Hoopera kvůli roli ve filmu ještě před tím, než režisér se studiem vůbec podepsal smlouvu. (Coleator)
Reklama