Reklama

Reklama

Na věky věků

(seriál)
  • Kanada World Without End (více)
TV spot 6

Epizody(8)

Začátek stoleté války i doba černé smrti ve stínu pilířů země. Výpravná britsko-německá adaptace světového knižního bestselleru Kena Folletta. V roce 2010 vznikla v britsko-německo-kanadské koprodukci adaptace knižního bestselleru Kena Folletta Pilíře země. Osmidílný projekt lákal diváky na výpravný obraz středověku, kde se na pozadí stavby katedrály rozvíjely lásky, pletichy, naděje i zloba postav napříč všemi vrstvami dobové společnosti. Seriál se díky atraktivnímu zpracování dočkal volného pokračování, konkrétně v podobě adaptace Follettovy knihy Na věky věků, která sama vznikla na základě úspěchu knižních Pilířů země. Nové vyprávění se sice odehrává opět ve městě Kingsbridge, ale o 150 let po předchozích událostech. V polovině 14. století se Anglie ocitá na prahu stoleté války, ale současně ji čeká hrůza černé smrti. Nicméně morová epidemie, jež si vyžádala tisíce životů, nepřímo zapříčinila také zásadní proměny v dobové společnosti, které připravily půdu pro renesanci. Do tohoto dobového rámce je opět zasazeno vyprávění, kde se protínají osudy, lásky i kruté pletichy postav ze všech vrstev tehdejší společnosti – od rolníků a řemeslníků přes zástupce církve až po šlechtice i krále. Projekt opět iniciovala německá společnost Tandem Communications, která se specializuje na výpravné televizní projekty a adaptace bestsellerů jako The Company, Titanic: krev a ocel, Království prstenu, Hádův faktor či Vesmírná exploze. Do koprodukce natáčené v Maďarsku a na Slovensku také vstoupila kanadská firma Take 5 Productions a britsko-americká společnost Scott Free Films, jejímiž zakladateli jsou slavní režiséři hollywoodských blockbusterů Ridley a Tony Scottovi. Hlavních i vedlejších rolí se zhostili začínající i mezinárodně známí herci z Anglie i dalších evropských zemí jako Cynthia Nixonová, Miranda Richardson, Ben Chaplin, Peter Firth, Charlotte Rileyová, Rupert Evans či Nora von Waldstättenová. (Česká televize)

(více)

Videa (6)

TV spot 6

Recenze (65)

larelay 

všechny recenze uživatele

neposkvrnena ani kniznym nametom, ani Piliermi a musim sa priznat, ze sa mi to pacilo. nie som na historicke filmy, toboz nie serialy, ale pracovne okolnosti ma doviedli k tomuto spracovaniu. Postavy su az prilis cierno-biele, bud sialene zle, alebo az nechutne dobre, ale co narobim. som makota a jednotlive pribehy panstva a aj obycajnych ludi ma drzali v stolicke az do konca. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Ken Follett patří mezi mé oblíbené spisovatele, tudíž jsou mi takovéto seriály z dávné minulosti velmi blízké. Vizuální rys pohádkovosti je zábavně vymáchaný v chmurném středověku. Neostýchám se napsat, že v mých očích stereotyp lidských charakterů zla i dobra nijak nesnižuje zábavnost příběhu. A určitě musím také ocenit dostatek zajímavé dějovosti. ()

Reklama

lillien 

všechny recenze uživatele

Mou velkou startovní výhodou byla nepolíbenost Pilířema země a to i v knižní podobě. Čili mě případné srovnávání nemohlo nijak ovlivnit, nebo mi kazit dojem. Cesta k tomuto žánru byla značně trnitá. Když mě do Folletta a tedy nejprve i Pilířů začal uvrtávat můj jedinečný, ovšem čtenářsky značně perverzní přítel, tak jsem mu to sice roztržitě odkývala, no v nitru přesvědčená, že nejsem přece uchyl jako on, abych se pouštěla do nějaké středověké slátaniny o tisíci stranách. V životě by mě nenapadlo, že by se tam mohlo dít taky něco zajímavého, kromě toho, že budu muset vytrpět popis každého blbého kamene a trámu prokládaný náboženskými liturgiemi.Takže Pilíře mi v ebuku netknutě hnily a stejně tak seriál Na věky věků jsem obcházela jako psí chcanky. Klikla jsem o něj v podstatě omylem. První díl jsem dokoukala jen ze slabosti k středověké Anglii, která kdysi protla v seriálu Robin Hood můj naivní, dětský věk , kdy mi k hrátkám s přirozením stačil umaštěný chasník v kápi. Zde jsem se octla tedy skoro o dvě století dál, nicméně umaštěnců dostatek, výprava musela stát balík, čili se na to hezky dívalo. Na televizní seroš úžasně výpravné. Do děje jsem se ponořila doopravdy až tak ve třetím, čtvrtém díle a silně podezírám většinu autorů hyperkritických komentů, že se dál než ke třetímu dílu nedohrabali, čili jejich hodnocení nepovažuji za objektivní. Opravdu zajímavé to totiž začne být až tak v půlce, kdy už se orientujete v postavách, příběh se začíná zapeklitě komplikovat a zvraty v ději jste již schopni dostatečně ocenit. Nadchla mě možnost zabrousit jako divák do uvěřitelně ztvárněné, drsné doby středověku plné pošahaných náboženských pokrytců, perverzností, morbidních praktik, msty a minimálního povědomí o ceně života. Dost vysoký počet nesympatických, bezskrupulozních sviní v jednom příběhu mě ovšem celkem vyčerpával a to jak srdnatě přežívali mě značně sralo. No takhle nějak bych si představovala dějepis pro lenochy. Nic vám do paměti nevryje panovníky a události lépe, než když je opentlíte sexem, morem, násilím a intrikami. ()

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Ještě během sledování seriálu jsem byla nucena otevřít Folletovu knihu, u níž jsem se domnívala, že už ji nikdy nebudu muset do svých rukou vzít. Kniha mě děsně nudila, ono taky 923 stran z anglické historie XIV. století z pohledu měšťanů, kléru a spodních vrstev společnosti, pro někoho, kdo byl zvyklý na tu českou z pohledu králů a jejich blízkých, je pořádný rozdíl. Seriál zdaleka tak nevypadal, ba naopak, stále se tam motali král Eduard III., královna Izabela a (pro ty, kteří jsou znalí historie, tak tady vytvářím spoiler) když se člověk dobře podíval, jak byla změněna postava Thomase, tak mu muselo být jasný, kam to celé směřuje. Událostí z knihy se to drželo jak kde (úplná změna toho, kdo byli rodiče Ralpha a Merthina, i co se stalo s jejich otcem, a také úplně jinak se i oni dva dostali tam, kam se dostali – tedy Merthin na místo stavitele a Ralph zbrojnoše, proměna charakteru Gwendina bratra, seriálový Godwin byla postava vytvořená spojením min. dvou z knihy, Merthin si nepřivedl z Itále dceru etc. etc.) a myslím si, že hlavně bylo třeba, aby se to předlohy přidrželo v závěru, protože tam z toho tou bitvou o Kingsbridge udělali zcela dokonalý paskvil. Závěr knihy měl totiž alespoň smysl, tady jak se na vše přestali dívat optikou spodních vsrtev společnosti, ale zatáhli do toho královskou rodinu, ho museli změnit zcela a podle mě teda svůj smysl postrádal (to je reálnější ta tyč). Zkrátka, jedná se o líbivě natočený příběh, který nepostrádá dramatické okamžiky a zvraty a občas i historické události (Mortimerova smrt, bitva u Kresčaku, černá smrt…), ve kterém se mi zamlouvali Merthin i Caris, i předělaná postava Thomase (skoro by si člověk přál aby to tak bylo) ale se skutečnou tehdejší dobou, včetně moru, toho mají daleko více společného taková Černá smrt (2010), Markéta Lazarová či dokonce i Bergmanovo děsivé podobenství Sedmá pečeť, které vůbec nebylo zamýšleno jako historický film. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak po vidění všech osmi dílů, - mám velmi rozporuplné pocity. Seriál se odehrává v té části středověku, kterou mám nejraději, navíc v mé oblíbené Anglii. Kulisy jsou úchvatné, dělané s britskou pečlivostí na detail a historickou věrnost. To se týká i kostýmů a staveb. Bohužel, na středověk je to všechno takové krásně v tom HD vymydlené, upravené bez bordelu, který v ulicích a vůbec všude tehdá byl. Další věcí je obsazení totálně nesympatických herců jako je šilhající Ch. Riley a Cynthia Nixon, která mi v Sexu ve městě nevadí, ale tady jo. Vytkl bych (až se sám sobě divím) nadměrnou krvavost, která toto období sice provázela, ale neměla by vyplňovat 20 % pilotního dílu. V dalších dílech pak prožíváme osudy hrdinů seriálu a dočkáme se spousty zvratů a napínavých momentů. Zažijeme s nimi dokonce válku s Francií, morovou epidemii atd.. Závěrečný díl mi však hnul pořádně žlučí. Když jsem viděl jak si královské vojsko nechá před nosem zavřít bránu hradeb Kingsbridge aby vzápětí bránu složitě vyráželo, málem jsem omdlel. Stejně tomu bylo při pohledu na vesničany s hráběmi, kterak mydlí královské obrněné rytíře... Smrtící však byl závěrečný souboj jednorukého mnicha s obouručákem... Ehhh. Seriálu bych odpustil lecos. Dost mi vadilo přesvícení síní, které ač ozářeny svícemi byly plné bílého světla. (v tomto ohledu je náš TV film Jan Hus 2015 solidně ponurý), odpustil bych i vyvoněnost historických kostýmů. Nikde žádný žebrák, trhan... Odpustil bych i ono časté seriálové neustálé potkávání hlavních hrdinů, kteří když odejdou - zase se vracejí atd... V celkovém souhrnu je to na slabší průměr a tu třetí hvězdu dávám za pěkně zpracované prostředí tehdejší Anglie. Tři léčivé bylinky. * * * ()

Galerie (127)

Zajímavosti (10)

  • Postprodukci a filmové triky zajistilo české trikové studio UPP. (Minatory)
  • Merthin Fitzgerald (Tom Weston-Jones) je na rozdiel od filmu v románe opísaný ako nízkeho vzrastu s jasne ryšavými vlasmi, ktoré zdedil po svojom predkovi Jackovi Jacksonovi (Eddie Redmayne) – hlavnej postave z filmu Piliere zeme (2010). (Arsenal83)
  • Do nakrúcania boli zapojení aj Košičania, denne pracovalo v kostole asi 100 komparzistov. Za 12-hodinovú prácu dostali 30 eur. (F.P.)

Reklama

Reklama