Režie:
Miloslav ŠmídmajerScénář:
Lumír HolčákKamera:
Martin DubaHudba:
Zdenek MertaHrají:
Jiří Mádl, Filip Cíl, Eva Podzimková, Filip Blažek, Svatopluk Skopal, Ljuba Krbová, Viktor Preiss, Anna Polívková, David Matásek, Martin Zounar (více)Obsahy(1)
Petr Kovář, učitel na střední škole, se právě rozešel se svou několikátou přítelkyní. Uvědomí si, že jediná žena, kterou kdy bezvýhradně miloval, byla jeho spolužačka Eliška. Tehdy, v sedmnácti letech, nenašel odvahu jí říct, že ji má rád, a ona se pak navždy vytratila z jeho života. Petrovi se naskytne jedinečná šance cestovat zpět v čase do svých studentských let a vrátit se do června 1989, kdy chodil do třeťáku. Dostane možnost napravit, co promeškal. Musí překonat Eliščin počáteční nezájem, zbavit se jejího otravného přítele, navíc prospívat ve škole, přestože už středoškolskou látku dočista zapomněl. Petr se dostává do změti komplikací a průšvihů, které naštěstí řeší s vtipem, nadhledem a drzostí, kterou dobře zná od svých vlastních studentů. Postačí však tyto zbraně na to, aby přesvědčil Elišku o svých citech a získal její lásku? (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 223)
Pche, prekvapivo dobré. Zato úvod a záver je síce obyčajný, slabý, predvídateľný a vôbec nie originálny ako sa píše v obsahu. Okopírovať Terminatora vie každý, ale stred filmu je hodne dobrý. Chvíľku trvá kým sa Madl zobudí a dostane sa do toho, ale nakoniec s Josefíkovou vytvoria vynikajúce, vtipné, zábavné a aj romantické duo. 85% - 4* ()
No vida, žánr romantické komedie obohacený o sci-fi v cestování čase. Jak to vypadalo spočátku lacině, díky návratu do školy roku 1989 nakonec jisté aspekty filmu opět oceňuju. Jeden pohled na generaci tzv. "Husákovych dětí" v maturitním ročníku známe již z filmu Vrať se do hrobu, zde možno jako přínos vidět srovnání, jak si kdo svou budoucnost a povolání představoval a jak na konec dopadl. Takže si popři zábavném výletu do minulosti s často milými zápletky (honba na králíčka, pak shánění náhradního králička) užijeme i malý exkurs do vyučování ve školách v létě '89, kdy jak vidno mnoho soudruhů ještě věřilo a všem do hlavy tlučelo, že SSSR je naší pevnou jistotou, a o půl roka směle převrátilo kabát, aby si pánové v nové době povýšili ještě víc. Samozřejmě v souvislosti s cestováním v času mnoho vtipného a rovněž zajímavá konfrontace hodiny literatury v letech 1989 a 2012. Sice netuším, čím se autoři při reáliích a příhodách z konce 80. let inspirovali, třeba v dnešní době facebookem propagované slovo status se mi zdá na studentské nástěnce spřed 30ti lety v tomto smyslu nepravděpodobné, ale budiž! :-) V celkovém vyznění mi spíš dojem zkazil překombinovaný závěr při druhé cestě do minulosti a následně tak prudce vykonstruovaný zvrat pro romantický happyend. Přesto si myslím, že tvůrcům se povedla v rámci současné tvorby slušná průměrná komedie, která si ty tři hvězdičky z mé strany zaslouží. 55% ()
Na chate, po práci kopania kanálov som si chcel hlavne oddýchnuť. Švagor nechal bežať tento stupídny film a mne sa na viacerých miestach zdvíhal žalúdok z tých amatérskych a trápnych scénok, "zápletok" a iných zhovadilostí. Maskéra by som poslal do Antarktídy, nech mu vychladne mozog. Lebo on si zjavne myslí, že na "ostarnutie" stačí nastriekať sivú farbu na vlasy, prípadne ženám nasadiť totálne nesadnúcu parochňu a na nos strčiť okuliare. Humus. A k výkonu Mádla sa ani radšej nebudem vyjadrovať. ()
Vtíravý product placement vystřídá co do reálií jedna z nejhůř zpracovaných retrospektiv, všechno musí být stráášně vtipné a nadsazené, Mádl zase hraje to samý co vždycky, sci-fi motiv raději nekomentuju a vše dotváří televizní look alá letní speciální díl Ulice. Nostalgie je ale kráva, časovejch úseků k návratu bych našel pěknou kopičku a přes to všechno výše uvedené jsem se celou dobu usmíval, možná to bylo jen těma rozjitřenýma vzpomínkama a Probudím se včera je vážně zavrženíhodná blbost, ale ať je to jak chce, bylo mi prostě fajn, a to se cení. ()
Probudím se včera je dokonalý příklad toho, proč se o českém filmu jako takovém říká, že je v krizi. Chybí tomu čerstvost, dravost a hlavně odvaha. Odvaha nemít tam produkt placement v každé druhé scéně (nedělám si iluze a naprosto perfektně chápu, že se na film někde peníze najít musí, ale to mi nikdo nevymluví, že se to musí být opravdu v každém druhém záběru a ještě takhle neskutečně rušící) odvaha pohnout s tou kamerou občas i jinam a zkusit nějaké jiné věci, trošičku, alespoň malinko experimentovat, aby si mohl všímavější divák říct, že to byl fajn záběr. Ne mít statickou a nudnou domácí kameru. Odvaha říct scenáristovi, že jeho scénář jako celek je fajn, ale musí dopilovat ten závěr, který prostě zabil vše, co se dalo. A to nemluvím o tom, že nám není prakticky nic vysvětleno, co se cestování času týče, ono to prostě tak nějak už existuje… Zkrátka a dobře, fakt jsem od tohoto filmu moc (spíše nic) nečekal, ale tohle bylo špatné. Jedna hvězda za těch pár dobrých vtipů, z nichž většina se točí okolo Radovana Krejčíře a druhá za roztomilou a talentovanou Evu Josefíkovou, které bych přál mnohem lepší role, kde by se mohla více projevit. 40 %. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (48)
- Počas záverečných titulkov môžeme sledovať vystrihnuté scény. (Johnny.ARN)
- Při milostné scéně Elišky a Petra padá ze stolečku několik autíček, mezi kterými je i autíčko Formule 1. Tímto autíčkem je Williams FW16, který závodil v roce 1994, a tedy v roce 1989, kdy se odehrává děj filmu, nemohl existovat. (mr.modena)
Reklama