Režie:
Dušan Klein, Jan Hřebejk, Andrea Sedláčková, Jiří Strach, Milan Růžička, Jaroslav Hanuš (více)Scénář:
Jan Míka, Jiří Drejnar, Egon Fialka, Otto Zelenka, Andrea Sedláčková, Petr Jarchovský (více)Hrají:
Marek Eben (průvodce), Sabina Laurinová, Jiří Langmajer, Pavel Trávníček, Lubomír Lipský st., Klára Jandová, Jan Hartl, Miroslava Pleštilová, Jaromír Dulava, Miroslav Vladyka, Jitka Smutná (více)Epizody(20)
-
Genová inženýrka (E01)
-
Zákeřná diagnóza (E02)
-
Ukradený automobil (E03)
-
Facka (E04)
-
Překvapení (E05)
-
Jak jsme si přečetli Čapka (E06)
-
Milenka dvou pánů (E07)
-
Polobotky (E08)
-
Poslední koncert (E09)
-
Lakomec (E10)
-
Zlatá česká hlavička (E11)
-
Pražák (E12)
-
Širák (E13)
-
Generální zkouška (E14)
-
In flagranti (E15)
-
Smolař (E16)
-
Dobrá zpráva (E17)
-
Brýle (E18)
-
Konečně v novém (E19)
-
Ztráty a nálezy (E20)
Recenze (16)
Kdysi dávno jsem to sledoval a tak nějak jsem se bavil, ale na půl. Někdy se mi to líbilo, někdy moc ne a někdy vůbec ne. Se shrnutím můžu tak konstatovat, že se jedná o pouhý a celkem slabý průměr. Celkový dojem není nejhorší ale, nápad tu byl dobrý. Takže to je u mě na hraně mezi 2 a 3 hvězdou. Tentokrát ale musím nekompromisně zaokrouhlit dolů. Takže hodnotím na vydřených a ještě tak uspokojivých 49% = ** ()
Bakaláři jsou kultovní cyklus krátkých povídek různorodé kvality. Některé jsou úžasné od začátku do konce. Jiné nestojí za nic, ale poslední minuta svým vyvrcholením to celé změní. A další jsou úplně marné. Stejně jako tomu bývá v jakýchkoliv povídkách. Tyhle přece mají v sobě něco svého, a to ten svůj kult. Ty slavné československé herce, kteří v nich hráli a především to retro, které na vás dýchne z každého dílu. [1675. hodnocení, 16. komentář, 69%] ()
Zákeřná diagnóza (opravdu zákeřná diagnóza :-D ) a Ukradený automobil (Hartl - šílený vědec, Jiří Strach a Petr Rajchert byli legrační policisté) byly hezké příběhy , uvádí "SkoroVáleček" Marek Eben. Mladá sexy učitelka vyškolí za pomoci žáků tatínka Bobana , který jako namyšlený podnikatel si šel na ní vyšlápnout za Facku danou synovi. Překvapení No Brousek byl nejlepší zvláště s maskou. Jak jsme přečetli Čapka píše se rok 1952 a profesor se podivuje na příkazem ministra na vyhození knih z knihovny. Vysvětlení komunistického ředitele proč : Proč vyřadit celého Čapka? Za Masarykem byl taky celý. Ostatní příběhy si nepamatuju bohužel, doplním až to dozopakují ()
Bakaláři 97 / Milenka dvou pánů Polobotky Poslední koncert // Bakaláři 97 / Lakomec Zlatá česká hlavička Pražák // Bakaláři 97 / Princ Svatba Úraz // Bakaláři 97 / Genová inženýrka Zákeřná diagnóza Ukradený automobil // Bakaláři 97 / Báječný lázeňský život Hotelová vášeň Inzerát // Bakaláři 97 / Facka Překvapení Jak jsme přečetli Čapka // Bakaláři 97 / Brýle Konečně v novém Ztráty a nálezy // Bakaláři 97 / Dobrá zpráva Okno Past // Bakaláři 97 / Generální zkouška In flagranti Já, truchlivý korepetitor // ()
Jsem si zapla bednu jen tak z prdele a bylo milé vidět s odstupem doby některé naše méně(více) dobré herce. V každém z dílů byl minimálně jeden z těch lepších. V Brejlích to byla kouzelná babka kořenářka Ljuba Skořepová, která hrála sama sebe a výborně. Ve Ztrátách a nálezech zahráli skvěle vyšilující rodiče ztracených dětí Vydra a Bydžovská. Ovšem díl Konečně v novém byl nejlepší a to jsem nejdřív obracela oči, když přišel na scénu Vladyka. Právě on měl vtipný part pyžamového úchyláka a vůbec celý díl stál za ztrátu času i vzpomínku na staré dávné zašlé časy našich slavných komedií. ()
Galerie (82)
Photo © Česká televize / Jiří Červený
Zajímavosti (12)
- První tři večery moderoval Miroslav Horníček. Před úvodním záběrem mu režisér Dudek sundal brýle, položil je na scénář a nasnímal je v detailu. Vznikla tak znělka, kterou si všichni pamětníci dobře vybavují. Jenomže pak tehdejší vedení usoudilo, že je Horníček příliš intelektuální a nařídilo jeho přeobsazení. Režisér Jaroslav Dudek se kvůli domu pohádal s dramaturgyní Libuší Pospíšilovou a těsně předtím, než vztekle praštil sluchátkem, jí řekl: „Víte co, Libuško, tak si to dělejte sama!" Ta pět minut nato volala, že šéfredaktor souhlasí a Dudek málem omdlel. Jako kompenzaci nakonec přiobsadili Vladimíra Menšíka a od té doby uváděli Bakaláře dva. Z Miroslava Horníčka zbyly jen ty brýle. (Paity)
- Divácké příběhy jsou plné silných témat. Pisatel v dopise často popíše skvěle vypointovanou úsměvnou historku nebo svůj život, drama, které až vyráží dech. Film z toho ale nevznikne. Jen cit a dokonalá řemeslnost zkušeného dramatika ho dovede vystavět tak, aby z něj byl televizní scénář. V letech 1971–1980 jich Jaroslav Dietl napsal 168. Zpočátku vyžadoval, aby se mu dostaly do rukou všechny dopisy, které od diváků přišly. I jediná věta pro něj mohla být impulsem, který ho vedl k napsání příběhu, do něhož dosadil své osoby a děj. Kvantum dopisů mu pomáhala číst celá jeho rodina, ke konci požádal Libuši Pospíšilovou, aby zapojila své studenty z FAMU. Přesto mu to nedalo a často zalovil i v těch odložených. Aby se ujistil, že nezapadl příběh, který by stál za to. Během dlouhého vývoje Bakalářů se stávalo, že přišli jiní scenáristé a chtěli nahlédnout do diváckých dopisů v očekávání, že najdou hotový příběh. Většinou je odkládali s tím, že jsou to bláboly a divák je grafoman. Onu „zlatou žílu“, kterou skrývá zemina v podobě hromady bílých obálek, jak říkal, dovedl najít jenom Dietl. (Paity)
- Když jde postava, kterou hraje Zuzana Bydžovská, na nádraží v Benešově koupit pití dceři do herny, je v odraze okna rychlého občerstvení dobře vidět kameraman se zvukařem. Poté je kameraman vidět ještě v odraze okna, když už jedou v kupé Zuzana Bydžovská společně s Václavem Vydrou. (rakovnik)
Reklama