Režie:
Freddie FrancisScénář:
Anthony HindsKamera:
John WilcoxHudba:
Don BanksHrají:
Peter Cushing, Howard Goorney, Timothy Bateson, Katy Wild, Duncan Lamont, Steven Geray, David Hutcheson, Maria Palmer, Kiwi Kingston, William Phipps (více)Obsahy(2)
Po deseti letech ve vyhnanství se baron Viktor Frankenstein i se svým asistentem Hanzem vrací na místo, kde to vše začalo - na zámek Frankensteinů v Karlstaadu. Tady zjišťují, že veškerý majetek si pro sebe zcizil hamižný starosta města, který se spolu s policií pokouší barona opět zatknout. Frankenstein však při útěku nachází v ledu uvězněné monstrum a za pomoci hypnotizéra Zoltana jej přivedou k životu. Zoltan ale nemá čestné úmysly a využívá jím ovládané monstrum k vlastnímu prospěchu a obohacování. S tím se baron Frankenstein nemůže smířit... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (37)
Pohľad na zámok bol prinajmenšom božský. Prvé dva ma bavili a tento sa im skoro vyrovnal. Tu monštrum tiež neohurilo ale čo má ohúrilo boli neskutočne nádherné kulisy aj z tými technickými vychytavkami na stvorenie človeka. Hudba sa sem náramne hodila. Herecké obsadenie a prejavy ako vždy strela do čierneho. Len tej atmosféry sa mi tu zdalo pomenej, lebo film sa zameriava na viacero zbytočnosti, ktoré tu nemuseli byť. A ten príbeh z hypnotizerom ma nechytil a tým pádom ani nebavil. A v niektorých pasážach mi pripadal až komický. ()
Kdysi se mi tenhle hammerovsko - universalský počin líbil více, přesto jsem byl nakonec spokojen. Anglie dala filmu řadu skvělých herců, ovšem démonické trio P.Cushing-Ch.Lee-V.Price je nepřekonatelné. Zde tedy máme opět jednoho z nich - P.Cushinga v roli ďábelského barona. Musím říci, že po vícero zhlédnutí si člověk uvědomí, že o horror jde až na posledním místě. Tvůrci se zaměřili na konflikt mezi baronem a společností. Tmářství, pověry, církev, strach...to vše stojí proti Frankensteinovi a jeho práci. Kdyby jeden nevěděl, že románová předloha vznikla na počátku 19.století, a ve filmu se nepracovalo s elektřinou, myslel bych, že se příběh odehrává v temném středověku. Nezklamaly pro studio typické kulisy zámku a vesnice, jeskyně, zadní projekce (Cushing na koňském voze), závěrečná destrukce a temná hudba (Don Banks). ()
Geniálny crossover Universal meets Hammer. Po pár minútach mi prestalo vadiť, že je to semi-remake Frankensteina a nechal som sa unášať úžasnou atmosférou kombinujúcou trademarky jedného a druhého štúdia. Najlepšie boli klasické universalovské kvázi nemé scény, fungujúce bez potreby dialógov len s expresívnym hraním, geniálnymi kulisami a maskami (!!!) a s úžasnou hudbou a ruchmi. Gotická klasika. ()
Hammer. Někdo to tu už napsal a já to můžu jenom podepsat: tady skutečně Hammer Meets Universal. Víc než cokoli jiného je totiž příběh nejen pokračování klasické hammerovské řady o Frankensteinovi, ale dějově hodně připomíná universalácké spin-offy o baronovi a jeho monstru. Až na tu akci - té je tu požehnaně a z Frankensteina (a potažmo chudáka - opět skvělého - Petera Cushinga) je pomalu James Bond (včetně akce s jednou skutečně divoce nerealistickou zadní projekcí), Je to ale na úkor atmosféry, ta hodně ubyla, což je škoda, protože tím přestalo jít o klasický hammerovský horor. Škoda také nedotaženého motivu s hluchoněmou dívkou. Monstrum ovšem vypadá pořádně strašidelně a dovede moc pěkně zabíjet.Maličko slabší než předchozí dva díly série, ale pořád mimořádně zábavné. Cushing řádí, krev je zářivě červená - co chtít víc? ()
Pro tu atmosféru, kulisy a snahu bych na podobné filmy mohl koukat pořád. Mé první setkání s Hammerovským Frankensteinem a dost mě to bavilo. Možná to nemá tolik dnes potřebné napětí, ale atmosféru to má slušnou. Dokonce i Cushing mě tu bavil, a to je co říci, protože mi jinak připadá jako hrozné poleno. Problém je, že kdž vidím podobně zpracovaného Frankensteina, vždycky se mi vybaví Jakubiskův Albert a to jde pak jakákoliv horrorová stopa stranou :-).3,5* ()
Galerie (35)
Zajímavosti (4)
- Film byl uveden 8. května 1963. (ČSFD)
- Když se film poprvé vysílal v televizi v roce 1968, byly nějaké scény vynechány a nahrazeny jinými, ve kterých učinkovali jiní herci a točil je jiný režisér. (liquido26)
- Původně měl snímek režírovat Terence Fisher, ale kvůli automobilové nehodě musel být nahrazen kameramanem Freddie Francisem (stejná situace nastala také o čtyři roky později při natáčení snímku Dracula Has Risen from The Grave). (liquido26)
Reklama