Reklama

Reklama

Epizody(3)

Obsahy(1)

Třídílný televizní mysteriózní film Ztracená brána je volným pokračováním divácky úspěšného třídílného televizního filmu Ďáblova lest.  Hlavními protagonisty detektivního příběhu s tajemstvím jsou znovu Ivan Trojan, Anna Geislerová a Jiří Dvořák. Zatímco první triptych byl spojen s existencí Ďáblovy bible, tento se dotýká záhady unikátního středověkého díla, Voynichova rukopisu. Odkud pochází podivná rostlina? Proč někdo opakovaně vraždí kvůli jejímu jedinému listu? V dramatickém souboji s neznámým vrahem odhalují vyšetřovatelé šokující souvislosti. Usilovně pátrají po tajemném pachateli, aby zastavili zlo. Sami se přitom dostávají do ohrožení. Vyšetřování je plné zvratů a nečekaných komplikací. Kulisy televiznímu filmu poskytnou staré části Prahy, dostaneme se i do spletité sítě chodeb v pražském podzemí, kde se děje cosi nevysvětlitelného. Znepokojivé stopy na místech činu zavedou našeho religionistu Ivana Trojana k Zednářské lóži, ale také na tajemné místo, kde se setká s podivnou bytostí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

TV spot 1

Recenze (315)

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

No ty vole, zase. Ku*va, to mám za stovku. Hm, za dvě. ~~~ Tím "zase" je myšleno zase pomrvený zahozený nápad. OK, jako krimi a rozplétačka to bylo dobré, dokonce možná lepší než první Ďáblova lest, ale proč se do toho musí ke konci vždycky naprdět (to není sprosté) nadpřirozeno? To by bylo tak laciné, kdyby prostě všechno zametla pod koberec tajná službě? Proč to prostě nemůže zůstat tak trochu nevyřešené po vzoru Akt X (a tady to myslím vážně, protože tohle, jen zavzpomínejte, model Akt X celkem dobře kopíruje a možná přidává navrch ještě ne vůbec špatnou krimi). Jenže tady se to všechno sveze zase do okaté pohádky, jako kdyby autoři MUSELI vymyslet zakončení příběhu? Proč? Mulder, Sculyová a Langdon je málo? Je mi líto, ale jakkoliv je tohle delší než předchozí trilogie a vůbec ne špatně postavené, na českou televizi až překvapivě (palec nahoru), tak je to celé tak hloupě zahozené, až to bolí. Miloši Bokovi bod za to, že už nekraví kravíl (to taky není sprosté), zvukaří za to, že je rozumět postavám. Scénáristům/hercům a vůbec ostatním plus za to, že se podařilo propašovat pár vtipných odkazů (Finančák jako sídlo tajné služby, "Ne všechno v životě je tak jednoduché, někdy to má i víc dílů. Třeba i tři" :), trochu slabší plus za příliš zžidovělé Židy (držgrešle). Uzavřít to méně lacině a jinak, přidal bych další *, což je ode mě za český počin soro až Oscarové hodnocení. Škoda. ()

6thSun 

všechny recenze uživatele

Ach jo, zase to kazí pointa...... (SPOILER) ......... Pár Zednářů odhalilo tajemství posmrtné brány, a proto musí zemřít. Podle všeho ale jen díky tomu, že ji otevřeli. Jeden by teda čekal, že když na to přišlo jen pár lidí (navíc akademiků), bude to tajemství zatraceně těžko odhalitelný a ona brána na nějakým hodně nepřístupným a zastrčeným místě. Jenže kdepak, ona je ve středu Prahy, na v podstatě komukoli přístupném místě. Strážce brány by tak měl pořád co dělat, páč by mu tam furt někdo lez a podzemí by už muselo být narvaný mrtvolama. Nebo Topferův žid, jenž má neskutečně hravou povahu a místo aby ve chvíli, kdy umírá, sdělil Trojanovi skutečné místo brány, raději mu dá zašifrovanou hádanku. A tak dál, koukám, že většinu z toho jste tu už stejně vypsali........ (KONEC SPOILERU) .........Pak jsou tady detaily z jiného soudku, jako Trojan, jehož postava, zdá se, ví naprosto všechno na světě (přesto dokáže svého vědátora hrát poutavě, což se dá brát za triumf herectví) a Dvořák, jenž zpochybňuje všechny vědátorovy důkazy, přestože cajty vždy navedou správným směrem. Nebo technické nedostatky, jako elektronické hodiny při prvním Dvořákově vstupu na Finanční ouřad, jež ukazují půl sedmé, kdežto při následné debatě je teprve půl druhé. Na druhou stranu potěší pár dobrých hlášek, které to celé potřebně koření, ačkoli třeba ta o vybírání stováka za každé sprosté slovo je vyždímána do nejsuššího sucha. Taky je mně naprosto jasný, že kdyby to natočili třeba Rumuni, určitě bych tomu nevěnoval tři a půl hodiny svého života. Takhle jsem na to koukal docela s chutí (konzistentně nepoutavější je druhý díl), teda až na tu pointu. Ach jo. 60 - 75%, pointa 0% ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

Dobře, budu vypadat jako blázen, že si dávám Stracha pozpátku a rozhodl jsem se dík zmatené České televizi sledovat Ztracenku, aniž bych znal alespoň děj Ďáblovy lsti, na niž tato minisérie navazuje.. Ale.. Nevadí, protože já začínám být blázen, přinejmenším blázen do Strachových přesahových kriminálek, takže jakýpak copak..;) Co napoví první epizoda ?? Že můj oblíbený režisér natočil českou Šifru mistra Leonarda, která dík sympaticky vysoké porci nadhledu strčí i v televizním kabátku tu hollywoodskou šmíru do kapsy i s prstem v nose, že Ivan Trojan chodí ke stejnému kadeřníkovi jako Tom Hanks, navíc oba nemají příliš co hrát, a že Jiří Strach divákovi nabídl další řemeslně naprosto lahůdkový projekt - Šec snad s tou kamerou i spává !! ;) - jehož o potlesk vstoje nepřipraví ani typicky porevoluční nedokonalý scénář.. A když režisér znovu dokázal i ty sebemenší role vyztužit výbornými herci, k nímž lze těžko hledat výhrady, lze Ztracenou bránu klidně vyvézt za hranice, což o většině jiných tuzemských záležitostí lze říct jen stěží.. Myslím, že ani se Ztracenou branou se Jirka neztratí, a tak jsem zvlášť po tom strachovsky tradičně luxusním cliffhangeru skutečně zvědav na zbylé dvě epizodky a to tak, že hodně.. Konečné resumé ?? Nesmírně dobré !! Tady skutečně ty koncesionářské poplatky v kanále neskončily, byť děj naznačuje opak..;) ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Nic proti mysteriózní zápletce a nijak zvlášť mi nevadí ani Trojanovy brownovsky pavědecké žvásty, které nakonec vedou-nevedou k rozluštění celého případu. Co mi vadí jsou logické lapsy (a že jich není málo) přemíra klišé (vynikající kriminalista a alkoholik bojující se svou závislostí v jedné osobě je v dnešní době a v tomto žánru takřka povinností, ještě pitomější je Töpferův rabín, působící vyloženě jako karikatura a tak by se dalo dlouho pokračovat) a pohříchu i nevalné herecké výkony některých aktérů, proti jejichž představitelům nic nemám, ale kteří si zde evidentně vybrali své slabší chvilky. Že je to blbé, to už dnes vadí málokomu, některými zdejšími grafomany je to naopak považováno za přednost, ale že je to celé dost nudné, to je mnohem větší problém. Pravda, existují i větší sračky, takže pokud někomu stačí k výkřikům "skvělé, vynikající, bravurní" "Ztracená brána", proč ne. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jiří Strach začíná být pomalu matador veřejnoprávní televizní zábavy a to na první pohled vypadá na nějakých -náct, takové to hůdě, které si ještě rádo hraje. Přistoupí-li ale divák na pravidla té jeho hry, stráví u televizní obrazovky příjemný nedělní večer, večer plný u nás v republice ještě neokoukaných kamerových filtrů, charismatických tváří a prvoplánového mystéria. Velmi sympatická mysteriózní detektivka, o to víc, že v české kinematografii nemá téměř tradici a pan režisér neměl strach projít po dosud neprošlapaných pěšinkách... ()

Galerie (68)

Zajímavosti (25)

  • Docent Rohan (Viktor Preiss), podezřelý z několikanásobné vraždy, je dle děje zadržen při útěku na západ během jízdy po plzeňské dálnici. Scéna zatčení ale byla natáčena na dálnici D11 před Hradcem Králové. (Martin_L)
  • Samuel Goldstein (Pavel Kříž) má cennou schránku svého otce v Městské spořitelně v pražské Rytířské ulici. Městská spořitelna pražská je novorenesanční bankovní palác čp. 536/I. na Starém Městě. V roce 1953 byla budova spořitelny upravena a bylo v ní umístěno Muzeum Klementa Gottwalda až do roku 1989. V budově kromě pobočky České spořitelny jsou umístěny dvě galerie. (sator)
  • Když hlavní postavy vyjdou z podzemí, vyjdou u Malostranského náměstí. Když se vracejí k autu, jdou přes most. Ve skutečnosti by nemuseli, protože šli na stejnou stranu jako leží Malostranské náměstí. (sibuk)

Reklama

Reklama