Režie:
Gabe IbáñezKamera:
Alejandro MartínezHudba:
Zacarías M. de la RivaHrají:
Antonio Banderas, Birgitte Hjort Sørensen, Melanie Griffith, Dylan McDermott, Robert Forster, Dan Cade, Tim McInnerny, Andy Nyman, Andrew Tiernan (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Země, rok 2044. Sluneční erupce vyhubily téměř celé lidstvo a povrch zamořily radiací. Svět prodělává politickou a ekonomickou krizi a roboti jsou součástí našeho každodenního života. Jsou jištěni dvěma základními zákony. Jacq Vaucan je obyčejným pojišťovacím agentem robotické společnosti, kterému je svěřen na první pohled rutinní případ robota, který se stal obětí manipulace. Během vyšetřování však začíná docházet k závěru, že se někteří roboti dokážou vyvíjet mimo svoje naprogramování. Tento objev může mít vážné důsledky pro budoucnost celého lidstva, jenomže Jacqův zaměstnavatel to nenechá jen tak. Před Jacqem tak stojí volba - postavit se na stranu vlastního druhu, nebo dát přednost robotickým bytostem. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (281)
Indie verzia I, Robot zo Španielska. Automata má skutočne nádherný, neskutočne štýlový vizuál kombinujúci zničený post-apokalyptický svet s čistými líniami robotov. Tí samotní sú nadizajnovaní bravúrne, očarujúco ale zároveň mierne znepokojivo. Do toho všetkého ešte hrá tajomný hudobný doprovod a futuristická výprava tak zaujme na prvý pohľad. Po trikovej stránke nie je ani takémuto nezávislému filmu absolútne čo vytknúť. Po ambicióznej prvej hodinke, ktorá načrtne pár filozofických myšlienok sa z toho však v tej druhej stáva to najtuctovejšie sci-fíčko, dianie sa doslovne zasekne na jednej púšti, respektíve v jednom polorozpadnutom hangári a film sa už nevie nakopnúť prakticky až do samotného konca. S načrtnutými myšlienkami (neraz aj pomerne odvážnymi a kontroverznými – napr. že človek je len vyvinutejšia opica a jeho nahradenie vyššou formou inteligencie, tou umelou, je nevyhnutné) sa nijako nepracuje a režisér akoby zrazu nevedel čo chce vlastne točiť. Nezávislé inteligentné sci-fi, či tuctové akčné sci-fíčko pre masy. V závere sa tak z toho stáva skôr to druhé a končí ako jednoduchučký, neambiciózny projekt. Dobre sa na to pozerá, ale sprvu pútavého filmu sa postupne vytratí akékoľvek hlbšie posolstvo, o ktoré sa režisér evidentne snažil. Navyše by v druhej polovici bolo potrebné aj rapídne pritlačiť na tempe. Nejaké vyššia méta sa tu nakoniec bohužiaľ dosiahnuť nepodarila. CELKOVO: 3* (6/10) ()
Docela nechápu tak nízké hodnocení.Ale co hlava, to názor. Vykrádání Asimova- ale jděte, to je takový robotický základ, který ke sci -fi prostě použijete, jinak se nehnete, zákony robotiky jsou zde mírně změněny, jeden chybí, tolik pro šťouraly.Co se týče filmu, Antonio s oholenou hlavou byl pro mne moc příjemným pŕekvapením, jeho roli jsem mu zkrátka věřila, dominovaly jí krásné hnědé oči, v nichž se zračilo vše. Melanie už skoro plasticko- roboticky vypadá, ale to bych přešla. Atmosféra skutečně v první polovině pŕipomínala Blade Runner. Celkové pojetí filmu, vizualizace, mně se to líbilo. Tvůrci předložili svoji fantazii a já s ním souhlasila, neboť nemusí být daleko roky, kdy potkáte robotickou Cleo s vědoucíma očima. Možná si nyní položíte otázku,co to je lidství, co nás odděluje od umělé inteligence? A hudba, ta byla nádherná... ()
Ambiciózní dílo pojednávající o pomalém úpadku lidské rasy a asi organických bytostí vůbec a vzestupu robotů. Film statečně bojuje s malým rozpočtem a vizuálně je rozhodně zajímavý. Bohužel je to rozvleklé a fakt mě to chvílemi vůbec nebavilo. Antonio Banderas v poušti prostě nemá co dělat a je tam spousta prázdných scén, nebo nefungujících zvratů. Přišlo mi, že se zástupci robotí korporace chovali opravdu velmi nelogicky, jen aby mohli být za záporáky. Na druhou stranu to až westernové finále se velmi povedlo a mělo opravdu sílu. Perfektně vybraná lokace. Stejně tak scény s živými roboty měly správnou atmosféru. Hudba se mi nelíbila a vůbec se tam nehodila. ()
,,KDO TĚ ZMĚNIL? KDO TI ZMĚNIL ZÁKONY?"... /// Po válečný (španělský) kriminálce, tu máme (španělský) kriminální sci-fíčko. Co vám budu povídat – moc krásní robotci, jen promluvit! (ty vole, dyť mluvěj…) A ta futurologie! Navíc parádní Banderas – takovej jinej, vošuntělej… Příběh vo tom, jak kvantovej mozek překonal snahu lidí udržet ho v rozměrech lidský mysli, je postavenej na solidní trikový stránce, takže to rozhodně není levná sračka. A jediný co mu chybí k vyšší metě, je zajímavější, hlubší, extrémnější či snad honosnější myšlenka. To, že lidi jsou násilný opice vím. Nejvíc to vodsere závěr, kterej je stejně jako celej film dobře koukatelnej, ale takovej jednoduchej. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Byl jsem vytvořen. 2.) Dlouho jsem nepotkal inteligentního robota. 3.) Thx za titule ,,urotundy@cbox.cz“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Já nevím, proč ta budoucnost je vždycky tak divná. Prožila jsem už hodně budoucnosti, věci se mění, ale ne tak podivným směrem asi jim vlezla radiace na mozek. Originální byla ta robotí márnice a Melanie byla umělejší než ti roboti, ulevilo se mi, když ji odbouchla ta děcka asi se na ni taky nemohla dívat. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (4)
- Snímek se natáčel v Bulharsku, především ve filmových studiích New Boyana Film Studios v Sofii. (Yardak)
- Elena Anaya, která pracovala s režisérem Gabem Ibáñezem na snímku Hierro (2009), dala přečíst scénář Antoniovi Banderasovi v době, kdy natáčel La piel que habito (2011). (Geriel)
- Antonio Banderas si ve filmu zahrál se svou manželkou Melanie Griffith, svoji jsou od roku 1996. (tomastomb)
Reklama