Reklama

Reklama

Sanitka 2

(seriál)
Trailer
Česko, 2013, 12 h 29 min (Minutáž: 57–58 min)

Režie:

Filip Renč

Scénář:

Ivan Hubač

Kamera:

Petr Hojda

Hrají:

Jiří Dvořák, Jaromír Hanzlík, Dagmar Havlová, Pavel Zedníček, Zlata Adamovská, Marek Vašut, Petr Kostka, Tomáš Juřička, Michal Dlouhý, Iveta Jiřičková (více)
(další profese)

Epizody(13)

Obsahy(1)

Pokračování legendárního seriálu z 80. let minulého století. Zažijeme setkání s původními postavami, nyní již o něco staršími, i s postavami úplně novými, které se připojují k třináctidílnému televiznímu románu o záchranné službě těchto dní. Je to stejný úkol jako před lety, ale přesto se v mnohém změnil, stejně jako se změnila doba i lidé, kteří v ní žijí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (18)

Trailer

Recenze (347)

Tosim odpad!

všechny recenze uživatele

Tak si to shrňme: Filip Renč vidí atraktivitu v explicitně krvavých záběrech a Ivan Hubač napsal postavy, jejichž minulost snad ani neexistovala. Proč se Jandera chová tak přezíravě k manželce? Z jakého důvodu se rozvedl? Na jakém základě je stále klaďas, nebo je tak aspoň přijímán a s morálním despektem hodnotí sice škobrtnuvšího, ale o mnoho sympatičtějšího Kaderku? Za jakého důvodu je Mádrův nejtěžší okamžik na záchrance bagatelizován větou "To už je dávno?" Proč musela proboha zemřít Alžběta? Aby se jako něco dělo? Proč donchuán záchranky cituje klasiky? Aby to vypadalo, že je život těžkej? Rozdělování záběrů přestalo být moderní před pěti lety, Jiří Hubač udělal se Sanitkou, která nebyla dějinami záchranky, ale loajality ke straně a vládě, to nejlepší, co mohl. Zbavil se jí. Jeho syn ji však se svým typickým patosem přetvořil v pomník toho nejhoršího statování naší veřejnoprávní televize u normalizačního, salámového konzumérismu. Tohle bylo prý poslední dílo Janečkovy éry, vypadá to, že z nejhoršího srabu vytáhne ČT bývalý ředitel novy, to jsou paradoxy, co? Sanitka 2, plná logických i společenských omylů, je hrozná. Nejhorší na ni by bylo, kdyby si to její tvůrci neuvědomovali. Co hodnotit kladně? Jednu chytrou myšlenku na díl? Party Vašuta a Dvořáka, kteří svým charismatem utáhnou vše? Stačí začít tím, že Daniel Barták přestane vykrádat konkrétní noty Davida Arnolda. A uvědomit si, že to bude horší. Za čas nám totiž bude vyšetřovat Major Zeman z invalidního i mentálního vozíčku! Problém je jen v tom, že totéž dělal i před čtyřiceti lety. Stejnou cestou jdou i tvůrci této sračky. Třeba je jejich čas, vyjádřen tou nejdementnější nemyšlenkou, v časové tísni. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Ackoliv dnes uz serialy vubec nesleduji, na Sanitku jsem si udelal cas. Myslim, ze se u nas toci daleko horsi serialy nez je tento. Nejvice mi vadi fakt, kdy je spousta epizod dejove vyhrocenych a malo pravdepodobnych (treba neustale krouzeni vrtulniku kolem vily, cikansky lync...), myslim, ze prazska zachranka si uzije dost pravdepodobnejsich a stejne zajimavych situaci. Podobne to vidim i s rezii, Renc je urcite schopny reziser, nektere vizualni efekty bych vsak vynechal. Herci vesmes hraji dobre (az na Srstku, to je pro me momentalne nejhorsi nas herec), jak uz ale nekteri zminili, jejich vekovy prumer zacina byt alarmujici:-). Chybi jeste pet dilu do konce, me hodnoceni to uz ale pravdepodobne nezmeni. Na odreagovani to funguje, urcite se nejedna o nejaky serialovy pruser (jako treba pokracovani Nemocnice na kraji mesta). ()

Reklama

Dannysek4U 

všechny recenze uživatele

Podle ty hate wave jsem to cekal mnohem horsi. Minusem je urcita bulvarnost co do volby zapletek, cernobilost, hodne placaty charaktery a maximalni predvidatelnost. Vetsina postav je ale relativne sympaticka, fortel to ma taky, navic potesi i relativni blizkost k puvodnimu serialu, trebaze by to slo oznacit i za mirny plagiatorstvi. Hazeni odpadama kazdopadne tradicne zavani snobstvim a zaroven neznalosti puvodniho serialu + dalsich zanrovek tohohle typu. Ony totiz na tom byli na E. R. a v CHicago Hope v mnoha ohledech podobne. ()

ibeh 

všechny recenze uživatele

Vážím si práce záchranářů, proto takto hodnotím. Kdyby pan Renč natočil hraný dokument o jednotlivých případech, bylo by to asi zajímavější. Myslím, že by to dokázal, takto z toho vyšla bohužel slátanina za mnoho peněz. Původní seriál byl zdlouhavý a polopatický, tento nevyvážený a překombinovaný. Do žádné postavy člověk nedokázal pořádně proniknout a záchranářské akce byly často nedotažené. Kvantita na úkor kvality. A ta stálá důstojná póza paní Havlové?! Škoda. Takže nakonec jsem se dívala pouze dle vzoru cimrmanovců, ze zvědavosti, jestli příští díl bude stejně tak špatný jako minulý. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

V tomto seriálovém paskvilu nevidím nic jiného než poslední křeč naštěstí již bývalého vedení České televize - scénář na úrovni Ordinací v růžových zahradách obohacený o punc "světáckosti" nebezpečně hraničící s porevolučním filmovým panoptikem, naprosto bezradná práce se střihem a kamerou a stejně tak bezradní herci... A výběr dějových motivů raději ponechán bez komentáře, protože se mi někdy z toho, co se nám snaží seriál naládovat do hlavy zvedá kufr. Nevím zda to byl záměr, ale je určitě dobrý tah postavit tento nevzhledný relikt po bok prvních děl dvořákovských kreativních skupin (Cirkus Bukowsky, České století) a v ostrém kontrastu tak ukázat, jak nutná byka pronikavá změna organizace dramatické tvorby, i to, že se co se týče prvních vlaštovek stoprocentně osvědčila. ()

Galerie (394)

Zajímavosti (35)

  • Se seriálem byli mimo jiné spokojení i skuteční záchranáři. Při rozhovoru se serverem iDnes.cz nešetřili chválou. Převážně chválili zaměření na dispečink, který je velice důležitý, a dále i nad hádkami ve voze záchranné služby, které údajně v záchranářských vozech skutečně probíhají, přestože ne tak často jako v seriálu. Ředitel pražských záchranářů Zdeněk Schwarz, který dělal u seriálu odborného poradce řekl: "I když jsme se s režisérem často přetlačovali a oba jsme dělali ústupky, myslím, že z devadesáti procent to odpovídá realitě. Vyložená kravina tam určitě není." (ČSFD)
  • Ve čtvrtém dílu probíhá zásah v Poslanecké sněmovně, ale ve skutečnosti je scéna s ostrahou natáčena v prostorách recepce Ministerstva průmyslu a obchodu. V místě byly pouze upraveny prostory. Skutečný vchod do budovy je dveřmi, před kterými jsou umístěny vlajky. Obsluha "rentgenového pásu" je skutečně zaměstnána na recepci ministerstva. Ve chvíli, kdy záchranáři společně s šéfkuchařem procházejí přes bránu do útrob budovy, svítí červené kontrolky na zařízení evidence výstupu. (Kirman)

Reklama

Reklama