Obsahy(2)
V nitru Llewyna Davise je příběh ambiciózního a talentovaného mladého muzikanta, který se snaží získat si trochu uznání, v době obrody folkové hudby, v New Yorku roku 1961. Ačkoliv se jeho život zdá být nekonečným řetězem smůly, Llewyn se nevzdává a pevně si jde za svým snem. Bez peněz a trvalé adresy se protlouká životem a přespává u stále se snižujícího počtu kamarádů. Jako šance na záchranu se jeví cesta do Chicaga, kam se vydává s nadějí na získání nového manažera a s vyhlídkou na překonání své smůly. (Blue Sky Film)
(více)Videa (34)
Recenze (323)
A zase nezklamali! Ti Coeni jsou pěkně vykutálení braši. V nitru Llewyna Davise je parádně melancholická záležitost, která dokáže vyvolat úsměv, smích i chvíle napjatého ticha plného jemných emocí. To vše za doprovodu výborného soundtracku, s perfektními herci a s neskutečně skvělou pasáží cesty do Chicaga, v níž září především John Goodman a která patří k tomu nejlepšímu, co Coeni kdy napsali a zrežírovali. Celou dobu jsem jen čekal, kdy se ve filmu objeví Bob Dylan, a ono pořád nic... Až pak na konci... Nebo vlastně na začátku? No, podívejte se sami. ()
Odpudivý hlavní hrdina - neschopný sobec, absence jakéhokoliv děje kromě bezcílného bloudění ode zdi ke zdi, nekonečné záběry jízdy a mdlý folk dělají z filmu nudně šedou zoufalost. Dvakrát opakovaná scéna o pár fackách, co neschopný folkař utržil, dává lehkou naději, že je uzavřený v cyklickém pekle. Dobře mu tak. Divák si může oddechnout, že sám z toho pekla může uniknout prostým a velmi úlevným vypnutím filmu. ()
"Vonkajší život" Llewyna Davisa je nemastný, neslaný, bez príkras a príchute, "vnútorný život" komplikovaný, plný intenzívnych citov a sem tam temných obsahov. Jediný zmysel má hudba. Coenovské predstavenie sa mi nedostalo pod kožu, aj keď na to šli celkom dobrým spôsobom (kamera, atmosféra, dialógy), celkovo neuspokojuje, ponúka len nejaké vákuum, ktoré sa tiahne od začiatku do konca. A nič to vákuum neprekoná, až na ten záver, ktorý mi v celom kontexte nedával zmysel. ()
Coenovci trošku jinak. V jinačí náladě, s jiným kameramenem, jinou muzikou a jiným ansámblem. A za to rozhodně velký palec hore. Funguje to i pro někoho, kdo všechny Coeny viděl padesátkrát a jejich styl žere. Chtělo se to trochu otřepat ze stereotypů a začít od nuly. Sympatický návrat k malým filmům s velkou dávkou emocí. S každou minutou lepší a působivější. Paradoxně mi nesedla akorát ta snad nejvíce coenovská scéna s Goodmanem. Ono to dorostlo. Hurá! ()
A zas budem popri plných hodnoteniach vyčnievať z davu. Inside Llewyn Davis nie je nudný film, dokonca som sa pár krát zasmial a záver ma prinútil ťažko dumať nad tým, jak moc ho to nakopanie do brucha muselo vlastne bolieť, ale to je asi tak všetko, čo vo mne po premietaní zostalo. Žiadne hlboké pocity, žiadne nadchýnanie nad úžasnými dialógmi ospevovaných bratov Coenovcov, proste nič.. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (14)
- První kopie byly do kin distribuovány pod krycím názvem "The Gaslight". (Cheeker)
- Hlasem Llewynova (Oscar Isaac) zesnulého parťáka Mikea je Marcus Mumford, zpěvák kapely Mumford and Sons a také manžel Carey Mulligan, která ve filmu hraje Jean. (DavePave)
- Bratři Coenové přidali do filmu příběhovou linii s kočkou, protože jinak podle nich film vlastně nemá děj. Zvířecí herci jim ale přidělali starosti navíc. „Byla to noční můra. Trenérka nás varovala a měla pravdu. Říkala, že psy můžete vytrénovat, protože vám chtějí udělat radost, ale kočky chtějí potěšit jen samy sebe. Vlastně je vytrénovat nejde. Takže kdyby někdo měl zájem, máme spoustu záběrů, jak kočky dělají něco úplně jiného, než po nich chceme,“ řekl Ethan Coen v bonusovém komentáři v DVD verzi filmu. (DavePave)
Reklama