Recenze (1 239)
Andor (2022) (seriál)
Tohle vážně s každým dílem roste a nechme teď stranou, jak nízko Andor začíná. Je opravdu krásný vidět dospělý příběh ze světa Star Wars a važmě si toho.
Trojúhelník smutku (2022)
Prdlajs. Östlund je pořád na cestě dolů. Od Force Majeure střílí sice čím dál do vyšších pater společnosti, ale zároveň stále povrchněji a povrchněji. Po Ostrov ještě leze nahoru a snaží se jít pod povrch tezí o systému, které kolem hážou postavy, ale v poslední třetině všechno velmi levně shazuje. Postava kapitána marxisty tam sice funguje jako perfektní lepidlo, díky které to dlouho drží tvar, ale o to citelněji je pak poznat její absence. Může být zábavné, když režisér střílí do různých -ismů ze všech stran, jenže ho to poté nechává v pozici nudného centristy.
Anihilace (2018)
Standardně hledám a chválím režiséry s vlastním stylem, jejichž filmy si drží nějakou autorskou stopu. Garland tohle splňuje...jenže režisér moc dobrej není :(
Extase (1932)
<3!
Dede (2017)
Dojít pěšky do Ushguli a posadit se do zděného kina s dřevěnou lavicí, kde herci pustí film a upozorní, že kolem běhají myši.
Dívčí školní uniforma a samopal (1981)
Najíždí to hodně zvolna, ale dojede to do slasti.
Happy End (1967)
Formálně absolutně top. V prvních minutách jsem měl úžasnou radost z každé minuty a každého záběru. Happy End je plný hravosti a téměř ve všech aspektech je dotaženej a vypoentovanej. Jenže morálně to bolí. Ženské postavy degradovány na objekty, postava tchyně je ve filmu pouze pro naplnění stereotypu a zároveň sešíváme mrtvé krávy. Skrz prochází geniální scény pokládání postav pod vlak a vyskakování z vody nohama napřed. Strašně mě to bavilo, ale je tam silnej pocit mrzení.
1883 (2021) (seriál)
Mnoho výhrad, časté přetáčení dramatičnosti do patetičnosti a občasně přehnané doslovné deklarování zkázy všeho, ale přesto to jako celek stojí dost neochvějně a monumentálně. S každým dílem lepší, neboť tvůrci umí postavy dobarvovat.
Annette (2021)
Vůbec. Jedno úvodní nakopnutí a pak kolo bez řetězu, cukající ze strany na stranu. Hudebně nefunkční, textařsky příšerně doslovné.
Raya a drak (2021)
Kéž by všechny lidský postavy nevypadaly jako vyhlazený gumáci :( Páč jinak to prská originalitou a čerstvostí.