Režie:
Stephen FrearsScénář:
Donald E. WestlakeKamera:
Oliver StapletonHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Anjelica Huston, John Cusack, Annette Bening, Stephen Tobolowsky, Henry Jones, Eddie Jones, Sandy Baron, Gailard Sartain, Pat Hingle, Jeremy Piven (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Hrdiny zdařilého psychologického filmu je trojice losangeleských podvodníků: atraktivní čtyřicátnice Lilly Dillonová, její syn Roy a jeho snoubenka Myra Langtreeová. Zatímco Lilly pracuje pro sázkovou kancelář na dostihovém závodišti, Roy se živí drobnými podvody. Myra byla kdysi partnerkou excelentního podvodníka Colea, kterého však mnohamilionové podvody přivedly k nervovému zhroucení a trvalému pobytu v ústavu pro choromyslné. Nyní by Myra chtěla rozjet další podobné podniky s Royem, ale ten si uvědomuje, že na něco takového nemá a odmítá to, přestože by to znamenalo možnost vymanit se z vlivu panovačné matky. Kolotoč intrik, vzájemného sledování, podvádění, podrážení a vydírání se nezadržitelně blíží tragickému vyvrcholení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (30)
Jim Thompson zadaptován Donaldem Westlakem. Vlhký to sen fanouška drsných kriminálek naprosto zabitý u-t-a-h-a-n-o-u Frearsovou režií, která pocitově dělá stopáž jednou tak delší. Thompsonovky vždy byly krátké, úderné a nekompromisní. Každopádně zpracovat ani ne dvě stovky stran do takřka dvou hodin, znamená ve výsledku vzít tomu veškerý tah na branku, který tento podfukářský Oidipův komplex (kde navzdory zasazení nejde o žádný heist) na papíře má. Navíc to mohlo (a mělo) být více vizuálně stylizované do noiru, to mi nikdo nevymluví. Každopádně špatné to přeci jen není a to především díky dialogům, které jsou mnohdy převzaté slovo od slova z knihy a tomu, že zahrané je to výtečně. ()
Scénář: Donald E. Westlake .. Ničím výjimečný snímek, snad jen trochu zajímavá je psychologie vztahu podvodníka Roye a jeho matky. Podvody a fígle jsou poskládány z řady slavnějších motivů fint a fíglů vybraných i z takových skvostů, jako je Podraz apod. ()
Předloha: Jim Thompson -- V Americe celkem klasika (check rottentomatoes, 4 nominace na Oscara, v žebříčcích se řadí mezi nejlepší neo noiry 90.let), ale já se přikláním spíš ke zdejšímu hodnocení. Moc utahané, statické a hlavně Cusack je nezajímavý herec, jeho postava ve mně nedokázala vyvolat žádný zájem. Výborná Anjelica Huston a pár pamětihodných jednotlivostí. Přitom zaděláno bylo na hodně, v cyničnosti je Jim Thompson rozhodně znát. Z méně známých neo noirů s koulema zkuste radši Romeo Is Bleeding. P.S. Původně měl film režírovat Scorsese, ale nakonec jen produkoval a dohodil Stephena Frearse. ()
Snímky o lidech, kteří se živí podvody všeho druhu, mě většinou baví, ale tento bohužel moc nezabodoval. I když je fakt, že pár zajímavých míst (hlavně flashbacky) tam byly, většina scén byla zbytečně až nepříjemně zdlouhavá. Škoda, že to nenatočil Scorsese, jak měl původně v úmyslu (objeví se v malé roli doktora). ()
Ostuda! Co to jakože mělo být? Drama thriller o trojce úchylných idiotů? Tohle se vážně nedá sledovat. Jediná náplň filmu kromě nevinných oček Johna Cusacka, amerických prachů a drsňáckých dialogů je pouze nahá Annette Bening. Nemá to absolutně žádný příběh, ani zápletku. Nikdo tam není reálný, natož sympatický. Blbej mladík, slečna- prostitutka, a mladíkova střelená máti. Nepřišlo mi to ani napínavý, ani psychologicky zajímavý, dokonce mi to nepřišlo ani zábavný. Vlastně je to naprostý odpad, a jednu hvězdičku dávám pouze za Anjelicu Huston, protože opravdu velmi dobře hraje, a moc jí to slušelo i v téhle podobě. Žel mě tady nebral ani John, kterého mám jinak velmi ráda, protože působil uměle a přihlouple. Nehodil se tam. Scénář byl hrozný po všech stránkách a na filmu jsem nenašla ani jedno plus. Taky se mi hnusí místní komentáře, kteří dávají vyšší hodnocení filmu právě kvůli nahé Beningové. Hnus!!! ()
Reklama