Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roku 2000 vypukla v severofrancúzskej obci Outreau aféra pohlavného zneužívania detí. Osemnásť osôb bolo obžalovaných a medzi nimi i hlavný hrdina filmu Guilty Alain Marecaux, do ktorého domu polícia vpadla v skorých ranných hodinách. Alain strávil vo väzení tri roky a neustále sa snažil presvedčiť sudcu, že nič nespravil. Postupne prišiel o všetko: manželku, deti, prácu... Niekoľkokrát sa pokúsil o samovraždu. Obrat v jeho živote nastal, keď matka zneužívaných detí priznala, že klamala a za pedofilov označila prakticky každého, kto sa jej znepáčil. Súd veril deťom a spôsobil tak najväčšiu justičnú katastrofu v dejinách Francúzska. (sochoking)

(více)

Recenze (120)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Jsem dosti zhnusen. Pokud šlo tvůrcům právě o tohle, tak byla mise úspěšně splněna. Tak nějak stále nedovedu uvěřit tomu, že je někde možné na základě výpovědí několika retardovaných feťáků a dítěte, zkurvit několika zcela náhodným lidem život. To se mi pozdává jako dost velká píčovina, i když do toho všeho zakomponuji nějakého toho kariéristu. Tento snímek je opravdu neuvěřitelně depresivní. Pokud se dokážete alespoň malinko vžít do role hlavního hrdiny a představíte si, že nad dalším průběhem vašeho života nyní ztrácíte veškerou moc a váš osud bude nyní pouze v rukou několika totálních debilů, kterým jste absolutně lhostejní a ani v koutku duše o vás nesmýšlejí jako o lidské bytosti, tak se ocitnete náhle v situaci, která vám významně pozvedne adrenalin. Osobně se přiznám, že kdybych si někdy měl projít podobnou noční můrou, jako hlavní hrdina v tomto filmu, tak bych celý zbytek života vložil do honby za satisfakcí. Klidně bych oka nezamhouřil, dokud by kompletní sestava debilů, kteří se zasloužili o zkurvení mého života, neodpočívala pár metrů pod zemí. Hlavní hrdina s tím válčil, v rámci možností, slušně. Bezprostředně po zhlédnutí filmu jsem se musel jít trošku proběhnout a vyčistit si hlavu, protože bych tuze nerad usínal s pocity křivdy, bezmoci a toho nejryzejšího projevu bezpráví, se kterým se nedá bojovat. Velmi silné téma. Velice slušně zpracované. Vznik něčeho podobného bych čekal spíše více na severu. ()

lillien 

všechny recenze uživatele

Drsné a totálně depkoidní drama justičního omylu. Snad ani nespravedlivé obvinění z vraždy nemůže lidskou důstojnost tak zlomit, jako obvinění ze zneužívání dětí. Situace Alaina byla hodně nezáviděníhodná a osobně se vůbec nedivím, že se opakovaně pokoušel o sebevraždu. Jednoho až mrazí nad neomezenou mocí soudu, který i bez přímých důkazů uvěří svědkům, jež nelze považovat za důvěryhodné. Prolhaná bába, xindl a alkoholik od pohledu, tam se nedivím, že o nějakém svědomí nemůže být řeč. Ta jede jen v modu vlastních, pomatených emocí a prospěchu. Ale totální slepota soudce, který nakonec ještě ani nebyl nijak potrestán, dokonce ani nevyjádřil omluvu nebo lítost, tak to už je k zblití. No pozitivní film to není a jestli zrovna nejste v rozjásané náladě, určitě vám ji nezlepší. ()

Reklama

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

[FFF 2012, Sydney] Zručne obstaraná jednohubka o pošramotenosti justičných orgánov, ktoré si ako zvyčajne robia len to, čo sami chcú, resp. potrebujú. Až sa nechce veriť celému tomu (akokeby) umelo vyostrenému divadielku okolo Marécauxa a jeho prípadu, ale po menšej revízii kadejakých pofidérnych verdiktov z rôznych kútov sveta sa zas pochybnosti o neuskutočniteľnosti skôr vytrácajú, než pretrvávajú. Garenq to vzal od podlahy a ani na minútu nepoľavil, určite má svedomito napozeraného Greengrassa od ktorého si prepožičiava "reportérsky" neposednú kameru spolu so strhujúcim strihom+vypúšťa na plac nezdráhavého Torretona predvádzajúceho snáď ani necvičené a teda perfektne živelné výstupy. "Présumé coupable" nie je žiadnym majstrštykom, tá "televíznosť" sa-aj napriek pravdepodobnej zámernosti-prehliadnuť či naplno obdivovať až tak nedá, no skrz to ide o ďalšie, nadmieru dobre tlmočené trpké svedectvo o relativite pojmu objektivita po ktorom Vám do smiechu celkom iste nebude. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Mám s týmto filmom problém. Posudzujúc príbeh, dospel by som k tomu, čo slušným slovom môžem označiť za rozhorčenie. Rozhorčenie nad súdnym a väzenským systémom, nad tým, že sa pre procesné pochybenia púšťajú zločinci na slobodu a v tomto prípade sa neuplatnila zásada, že vina musí byť dokázaná "nad všetky pochybnosti", že keď pochybí štát, nesmie sa to vybaviť pokarhaním vinníka, ale plným odškodnením obetí. O tom vo filme a asi ani v skutočnosti nepadlo ani slovo, lebo všetkých zaujíma každý detail o zločincoch a nič o obetiach. Americký porotný systém tiež nie je voči pochybeniam imúnny, ale jeho odolnosť je podľa mňa vyššia, ako inštitút vyšetrovacieho sudcu. Lenže toto je filmová databáza a nie právnická. A film bol podľa mňa pomerne rozháraný až chaotický a bolo v ňom dosť vaty, čo spôsobovalo stratu plynulosti a konzistentnosti deja. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Dnes jsem si spoluprožila hrůzu nevinných spáčů z probuzení do noční můry a seznámila se s útulným prostředím vazby, vlídným zacházením policistů i profesionalitou soudce, zapáleného pro spravedlnost, abych si vyslechla vznesená obvinění na základě sprostých lží a pochybných důkazů a pozorovala reakce nevinných... až laboratorní práce, řekla bych. Jsem v šoku - z naprosto věrohodné, šílené, strhující atmosféry (a vynikajícího výkonu P. Torretona!), mapující utrpení obyčejného, bezúhonného muže, vydaného na pospas prohnilému soudnictví díky šíleným obviněním jedné odporné pijavice na sociálním systému, kterou měli po dokončení zvláštní školy, ó pardón, teď již základní, abych snad nikoho nediskriminovala, neprodleně sterilizovat, a snad ještě odpornějšího kariéristy, jenž měl být ihned po procesu zbaven svéprávnosti, třeba by to odradilo některé z dlouhé řady čekatelů na úspěch přes mrtvoly... Dál už nemám slov. Zalkla bych se vzteky. Viděno během Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií ()

Galerie (15)

Zajímavosti (6)

  • Film je věrnou adaptací knihy „Chronique de mon erreur judiciaire“ od Alaina Marécauxe, která byla vydána v květnu 2005. (bianci)
  • Filmový štáb neměl povolení natáčet na místech činu. Scény, které se měly odehrávat ve vězení v Beauvais, byly natočeny ve vězení v Belgii a scény z vězení v Amiens byly natočeny v Loos. Scény od soudu nebyly natočeny v Boulogne-sur-Mer, ale v pařížském regionu. (bianci)
  • Príbeh je založený na základe skutočností, resp. na spomienkach Alaina Marécauxa. (Tomu.Ver)

Reklama

Reklama